Végleg kifújt az év végi kötelezőkampány

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.17. 14.00

Bár még mindig több mint kétmillió jármű üzembentartója érintett az év végi kgfb-váltási időszakban, eddig mindössze 3-4 százalékuk döntött úgy, hogy biztosítót vált.

Bár még mindig több mint kétmillió jármű üzembentartója érintett az év végi kgfb-váltási időszakban, eddig mindössze 3-4 százalékuk döntött úgy, hogy biztosítót vált. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) szerint kampányról már nem érdemes beszélni, hiszen – miközben a piaci szereplők zöme minimális marketingtevékenységet folytat – a váltást kezdeményezőknek az időszak végére várható létszáma csupán a hetede lesz az öt éve tapasztalt másfélmilliós tömegnek.
 
A FBAMSZ várakozásai szerint az időszak végéig összesen 200 ezren váltanak majd biztosítót, és azok is a tavalyinál kevesebben, 30-40 ezren lesznek, akik saját biztosítójukon belül mondják fel, majd kötik újra kgfb-szerződésüket.

A passzivitás oka, hogy az év végi időszakra azok az autók maradtak, amelyek legalább öt éve nem cseréltek gazdát, többségükben jóval idősebbek tíz évnél. Ezekre az autókra már csak elvétve kötnek casco vagy más kiegészítő biztosítást, ami a jelenlegi díjszint mellett a kgfb fő vonzereje lehetne. Az érintett járművek közel 40 százaléka ráadásul a legkedvezőbb, B10 kártörténeti kategóriába tartozik, természetszerűleg itt találhatók a legalacsonyabbak a díjszintek. Így a piaci szereplők figyelme ma már sokkal inkább az év közben váltókra koncentrálódik.
 
Az évközi aktivitás erősödését jelzi, hogy az érintett 15 biztosító az elmúlt év során 67-szer módosította kisebb-nagyobb mértékben az évközi időszakra vonatkozó tarifáit annak érdekében, hogy minél pontosabban elérhesse a megcélzott ügyfélkört. A tapasztalatok szerint a biztosítók egyre jobban képesek figyelni a megfelelő kár/díj egyensúly beállítására is.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.