Bár még mindig több mint kétmillió jármű üzembentartója érintett az év végi kgfb-váltási időszakban, eddig mindössze 3-4 százalékuk döntött úgy, hogy biztosítót vált. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) szerint kampányról már nem érdemes beszélni, hiszen – miközben a piaci szereplők zöme minimális marketingtevékenységet folytat – a váltást kezdeményezőknek az időszak végére várható létszáma csupán a hetede lesz az öt éve tapasztalt másfélmilliós tömegnek.
 
A FBAMSZ várakozásai szerint az időszak végéig összesen 200 ezren váltanak majd biztosítót, és azok is a tavalyinál kevesebben, 30-40 ezren lesznek, akik saját biztosítójukon belül mondják fel, majd kötik újra kgfb-szerződésüket.

A passzivitás oka, hogy az év végi időszakra azok az autók maradtak, amelyek legalább öt éve nem cseréltek gazdát, többségükben jóval idősebbek tíz évnél. Ezekre az autókra már csak elvétve kötnek casco vagy más kiegészítő biztosítást, ami a jelenlegi díjszint mellett a kgfb fő vonzereje lehetne. Az érintett járművek közel 40 százaléka ráadásul a legkedvezőbb, B10 kártörténeti kategóriába tartozik, természetszerűleg itt találhatók a legalacsonyabbak a díjszintek. Így a piaci szereplők figyelme ma már sokkal inkább az év közben váltókra koncentrálódik.
 
Az évközi aktivitás erősödését jelzi, hogy az érintett 15 biztosító az elmúlt év során 67-szer módosította kisebb-nagyobb mértékben az évközi időszakra vonatkozó tarifáit annak érdekében, hogy minél pontosabban elérhesse a megcélzott ügyfélkört. A tapasztalatok szerint a biztosítók egyre jobban képesek figyelni a megfelelő kár/díj egyensúly beállítására is.