Végleg kifújt az év végi kötelezőkampány

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.17. 14.00

Bár még mindig több mint kétmillió jármű üzembentartója érintett az év végi kgfb-váltási időszakban, eddig mindössze 3-4 százalékuk döntött úgy, hogy biztosítót vált.

Bár még mindig több mint kétmillió jármű üzembentartója érintett az év végi kgfb-váltási időszakban, eddig mindössze 3-4 százalékuk döntött úgy, hogy biztosítót vált. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) szerint kampányról már nem érdemes beszélni, hiszen – miközben a piaci szereplők zöme minimális marketingtevékenységet folytat – a váltást kezdeményezőknek az időszak végére várható létszáma csupán a hetede lesz az öt éve tapasztalt másfélmilliós tömegnek.
 
A FBAMSZ várakozásai szerint az időszak végéig összesen 200 ezren váltanak majd biztosítót, és azok is a tavalyinál kevesebben, 30-40 ezren lesznek, akik saját biztosítójukon belül mondják fel, majd kötik újra kgfb-szerződésüket.

A passzivitás oka, hogy az év végi időszakra azok az autók maradtak, amelyek legalább öt éve nem cseréltek gazdát, többségükben jóval idősebbek tíz évnél. Ezekre az autókra már csak elvétve kötnek casco vagy más kiegészítő biztosítást, ami a jelenlegi díjszint mellett a kgfb fő vonzereje lehetne. Az érintett járművek közel 40 százaléka ráadásul a legkedvezőbb, B10 kártörténeti kategóriába tartozik, természetszerűleg itt találhatók a legalacsonyabbak a díjszintek. Így a piaci szereplők figyelme ma már sokkal inkább az év közben váltókra koncentrálódik.
 
Az évközi aktivitás erősödését jelzi, hogy az érintett 15 biztosító az elmúlt év során 67-szer módosította kisebb-nagyobb mértékben az évközi időszakra vonatkozó tarifáit annak érdekében, hogy minél pontosabban elérhesse a megcélzott ügyfélkört. A tapasztalatok szerint a biztosítók egyre jobban képesek figyelni a megfelelő kár/díj egyensúly beállítására is.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.