Radikális változások várhatók a kormányban

Érintőképernyő a volánon

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.17. 08.00

A Ford egy olasz autós szaklappal közösen pályázatot hirdetett. A téma a jövő kormánya volt, és ez a pályamű nyert.

Milyen lesz a kormánykerék a jövőben? Ezt a kérdést azóta teszik fel maguknak a formatervezők, amióta a kormánykerék létezik, és a rengeteg innovatív ötlet ellenére a kormány megmaradt olyannak, amilyen volt: kereknek. 

A francia Jean-Thomas Mayer ötlete ugyan a repülőgépeket idéző ökörszarv konfigurációt követi, a lényeg azonban nem ez, hanem a volán funkciójának a kibővítése. 
A különböző fedélzeti rendszerek kormányról történő vezérelhetősége ma már nem kérdés, ám ahogy sokasodnak ezek a funkciók, úgy lesz egyre több a gomb, egyre bonyolultabb a menürendszer, és ezzel párhuzamosan egyre nagyobb a figyelemelterelés miatt a baleset kockázata. 
De mi volna, ha a kormányon mindig csak azok a funkciók jelennének meg, amiket éppen használni szeretnénk, mégpedig tanulást nem igénylő, közvetlen módon, nem pedig menüből kiböngészhető szerepekkel felruházott, sablonos nyomógombokkal? 
Mayer szerint ezt az érintőképernyős kezelőfelületek kormányon történő integrálásával lehetne megvalósítani. Javaslatában mindkét kéznél szabadon konfigurálható kezelőfelületeket találunk, amelyek között jobbra-balra lapozva válthat a felhasználó. 
A rendszer használatához nem árt, ha a XXI. században született az ember; de alapszinten talán még mi, digitális bevándorlók is elboldogulnánk egy ilyen rendszerrel.
Akarsz vadonatúj autókat tesztelni teljesen ingyen? Ne habozz, kattints ide vagy a képre!

Radikális változások várhatók a kormányban 1

Kommentek

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.