Megérkezett a Toyota Mirai

A Jövő a hidrogén üzemé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.17. 13.00

Maga Akio Toyoda, a márka első számú embere mutatta be egy videóüzenetben a Toyota hidrogén üzemanyagcellás autójának szériaváltozatát.

Jövő, azaz japánul Mirai: egyelőre csupán a nevét árulja el a Toyota új, hidrogénüzemű autójának, amelyről egyéb információk híján be kell érnünk egy videofilmmel, amelyben Akio Toyoda cégelnök méltatja az autót létrehozó stáb erőfeszítéseit, és bemutatja, hogy ő maga is milyen élvezettel vezette a raliváltozatát annak az autónak, amely “mindent megad a vezetőnek, kompromisszumok nélkül.”

A pontos műszaki információkra holnap reggel számítunk; addig is emlékeztetőül: a tíz éven át tesztelt Toyota Mirai (leánykori nevén FCV) egy feltöltéssel 480 kilométernyi utat képes megtenni, vagy ha nem utazásra használjuk, üzemanyagcellája egy feltöltéssel annyi elektromos áramot állít elő, amivel egy átlagos háztartást nagyjából egy hétig lehetne üzemeltetni. Ez a lehetőség a három és fél évvel ezelőtti szökőár, majd annak súlyos következményei után alapvető prioritássá vált Japánban.
Reggel a Honda is bemutatta saját FCV autóját, ám még nem a végleges modellt; erről itt olvashatsz.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.