Megérkezett a Toyota Mirai

A Jövő a hidrogén üzemé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.17. 13.00

Maga Akio Toyoda, a márka első számú embere mutatta be egy videóüzenetben a Toyota hidrogén üzemanyagcellás autójának szériaváltozatát.

Jövő, azaz japánul Mirai: egyelőre csupán a nevét árulja el a Toyota új, hidrogénüzemű autójának, amelyről egyéb információk híján be kell érnünk egy videofilmmel, amelyben Akio Toyoda cégelnök méltatja az autót létrehozó stáb erőfeszítéseit, és bemutatja, hogy ő maga is milyen élvezettel vezette a raliváltozatát annak az autónak, amely “mindent megad a vezetőnek, kompromisszumok nélkül.”

A pontos műszaki információkra holnap reggel számítunk; addig is emlékeztetőül: a tíz éven át tesztelt Toyota Mirai (leánykori nevén FCV) egy feltöltéssel 480 kilométernyi utat képes megtenni, vagy ha nem utazásra használjuk, üzemanyagcellája egy feltöltéssel annyi elektromos áramot állít elő, amivel egy átlagos háztartást nagyjából egy hétig lehetne üzemeltetni. Ez a lehetőség a három és fél évvel ezelőtti szökőár, majd annak súlyos következményei után alapvető prioritássá vált Japánban.
Reggel a Honda is bemutatta saját FCV autóját, ám még nem a végleges modellt; erről itt olvashatsz.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.