Már majdnem az igazi

Honda FCV Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.17. 10.00

A várt szériaváltozat helyett egy újabb tanulmányt készített hidrogén üzemanyagcellás autójából a Honda. A technológia folyamatosan javul.

Eredetileg jövőre jött volna, ám a jelek szerint csúszik a bevezetése: a legfrissebb információk szerint még másfél év van hátra a Honda üzemanyagcellás járművének piaci premierjéig. Hogy a csalódást enyhítse, a Honda újabb előtanulmányt mutatott be, ezúttal Japánban. Az autó optikailag szinte megkülönböztethetetlen attól a koncepcióautótól, amellyel tavaly ilyenkor találkozhattunk először. 
A Honda folyamatosan csökkenti az üzemanyagcella méretét, miközben növeli annak teljesítményét; a végső cél, hogy a sorozatgyártású modellben a teljes FCV modul elférjen a motortérben, így praktikus és tágas utasteret kínálhassanak a vásárlóknak. Jelenleg az első generációs hidrogénautó, az FCX Clarity cellájánál harmadával kisebb, 60 százalékkal jobb energiasűrűségű a hidrogénből és légköri oxigénből elektromos áramot fejlesztő egység. A hatótávolság 480 kilométer, a teljesítmény meghaladja a 135 lóerőt; az üres tartály 3-5 perc alatt tölthető fel a 70 Mpa nyomáson üzemelő gyorstöltő kutaknál. 
Miközben a Honda tanulmányát csiszolgatja, a Toyota nem késlekedik, és órákon belül leleplezi saját üzemanyagcellás modelljének, a Mirainak (‘jövő’) a szériaérett kiadását. A részletekről ugyanitt olvashatsz majd.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.