Két abroncs volt kiemelkedő a magyar gumiteszten

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.14. 15.00

A Hungaroringen található tanpályán rendezték a harmadik magyar téligumi-tesztet. A nyári szett leszerepelt, de a négyévszakosak is csak kielégítőek.

A Hungaroringen található tanpályán rendezte a Használtautó.hu és a Nonstopgumi.hu a harmadik magyar téligumi-tesztet, amelynek célja, hogy az autósok hazai környezetben mért eredmények alapján tudják összehasonlítani az abroncsokat. Tizenöt szettet vizsgáltak, köztük két négyévszakos és egy nyári garnitúra is szerepelt a teljes körű összehasonlíthatóság érdekében. A méret 195/65 R15 volt.
 

Többnyire a legdrágább abroncsok a legjobbak is. De ötéves használatra vetítve az árkülönbség havonta csak pár száz Ft a tesztgyőztes és a közepes gumik között


A tesztek – amelyeket 1-4 Celsius-fok közötti hőmérsékleti értékek között végeztek – a száraz, vizes és jeges (vizes műgyantával modellezett) úton való megállást vizsgálták különböző sebességek mellett. Emellett vizsgálták a csúszós úton mutatott kapaszkodóképességet, a gördülési ellenállást mutató kigurulást, sőt a zajszintet is.
 
Míg a téli és a négyévszakos gumik jeges úton, 40 km/h-s sebességről fékezve 22-29 métert tettek meg a megállásig, a nyári gumival felszerelt tesztautónak ugyanehhez 45 méterre volt szüksége. A vizsgálatban részt vevő abroncsok az egyes szempontoknak különböző mértékben tettek eleget. Míg száraz és nedves úton a Pirelli SnowControl 3, jégen a Goodyear új UG9-es modellje végzett az élen.
 
A magyar átlagos téli útviszonyoknak megfelelően a nedves aszfalton és jeges úton mért fékutakat 30-30 százalékos, a száraz úton mért fékutakat és a jégen való kapaszkodást 15-15 százalékos, míg a zajszintet és a gördülési ellenállást 5-5 százalékos súlyozással értékelve született meg a végeredmény.

Két abroncs volt kiemelkedő a magyar gumiteszten 1
Bár az egyes abroncsok a különböző szempontoknak nagyon eltérő módon tettek eleget, az összesítésben ezek a különbségek a jó minőségű termékeknél nagyjából ellensúlyozták egymást. Így összességében idén olyan közeli eredményeket sikerült mérni, hogy az első tíz helyen lévő, egységesen megfelelő abroncsok közül teljesítményével egyedül a Goodyear és a Yokohama tudott érzékelhetően kiemelkedni. 

Kommentek

  • Funkyman

    Több bajom is van ezzel a teszttel (mielőtt valaki megharagudni: az ADAC teszttel is), de mindegy. Inkább hiszek a konkrét vevői, felhasználói visszajelzéseknek.

  • Keeep

    A Conti TS 850 ADAC teszten kivül Angol,Osztrák,söt Francia! teszten is gyözni tudott. Itt meg középmezőnyben végzett ? Hol a Dunlop vagy a Nokian ? mindegy is…Gondolom ott ahol a szakértelem.

  • Specialized78

    Tiszta vicc!Ahány teszt,annyi eredmény.Az Auto Bild tesztjén a Yokohama a “nem ajánlott”minősítést kapta,konkrétan a legjobb 15-be sem került bele!!

  • hova

    Valóban, ahány teszt, annyiféle vélemény. Ezek mellett jön a tapasztalat, mert az legalább ennyit ér, na és a józan ész, amikor jön a hó, a jeges út!!

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

A hibrid összkerekes, online F1 versenyautóké a jövő

A Renault elképzelte, milyen lesz 10 év múlva a Forma-1. Merészet álmodott, de van benne ráció.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.