Két abroncs volt kiemelkedő a magyar gumiteszten

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.14. 15.00

A Hungaroringen található tanpályán rendezték a harmadik magyar téligumi-tesztet. A nyári szett leszerepelt, de a négyévszakosak is csak kielégítőek.

A Hungaroringen található tanpályán rendezte a Használtautó.hu és a Nonstopgumi.hu a harmadik magyar téligumi-tesztet, amelynek célja, hogy az autósok hazai környezetben mért eredmények alapján tudják összehasonlítani az abroncsokat. Tizenöt szettet vizsgáltak, köztük két négyévszakos és egy nyári garnitúra is szerepelt a teljes körű összehasonlíthatóság érdekében. A méret 195/65 R15 volt.
 

Többnyire a legdrágább abroncsok a legjobbak is. De ötéves használatra vetítve az árkülönbség havonta csak pár száz Ft a tesztgyőztes és a közepes gumik között


A tesztek – amelyeket 1-4 Celsius-fok közötti hőmérsékleti értékek között végeztek – a száraz, vizes és jeges (vizes műgyantával modellezett) úton való megállást vizsgálták különböző sebességek mellett. Emellett vizsgálták a csúszós úton mutatott kapaszkodóképességet, a gördülési ellenállást mutató kigurulást, sőt a zajszintet is.
 
Míg a téli és a négyévszakos gumik jeges úton, 40 km/h-s sebességről fékezve 22-29 métert tettek meg a megállásig, a nyári gumival felszerelt tesztautónak ugyanehhez 45 méterre volt szüksége. A vizsgálatban részt vevő abroncsok az egyes szempontoknak különböző mértékben tettek eleget. Míg száraz és nedves úton a Pirelli SnowControl 3, jégen a Goodyear új UG9-es modellje végzett az élen.
 
A magyar átlagos téli útviszonyoknak megfelelően a nedves aszfalton és jeges úton mért fékutakat 30-30 százalékos, a száraz úton mért fékutakat és a jégen való kapaszkodást 15-15 százalékos, míg a zajszintet és a gördülési ellenállást 5-5 százalékos súlyozással értékelve született meg a végeredmény.

Két abroncs volt kiemelkedő a magyar gumiteszten 1
Bár az egyes abroncsok a különböző szempontoknak nagyon eltérő módon tettek eleget, az összesítésben ezek a különbségek a jó minőségű termékeknél nagyjából ellensúlyozták egymást. Így összességében idén olyan közeli eredményeket sikerült mérni, hogy az első tíz helyen lévő, egységesen megfelelő abroncsok közül teljesítményével egyedül a Goodyear és a Yokohama tudott érzékelhetően kiemelkedni. 

Kommentek

  • Funkyman

    Több bajom is van ezzel a teszttel (mielőtt valaki megharagudni: az ADAC teszttel is), de mindegy. Inkább hiszek a konkrét vevői, felhasználói visszajelzéseknek.

  • Keeep

    A Conti TS 850 ADAC teszten kivül Angol,Osztrák,söt Francia! teszten is gyözni tudott. Itt meg középmezőnyben végzett ? Hol a Dunlop vagy a Nokian ? mindegy is…Gondolom ott ahol a szakértelem.

  • Specialized78

    Tiszta vicc!Ahány teszt,annyi eredmény.Az Auto Bild tesztjén a Yokohama a “nem ajánlott”minősítést kapta,konkrétan a legjobb 15-be sem került bele!!

  • hova

    Valóban, ahány teszt, annyiféle vélemény. Ezek mellett jön a tapasztalat, mert az legalább ennyit ér, na és a józan ész, amikor jön a hó, a jeges út!!

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.