Két abroncs volt kiemelkedő a magyar gumiteszten

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.14. 15.00

A Hungaroringen található tanpályán rendezték a harmadik magyar téligumi-tesztet. A nyári szett leszerepelt, de a négyévszakosak is csak kielégítőek.

A Hungaroringen található tanpályán rendezte a Használtautó.hu és a Nonstopgumi.hu a harmadik magyar téligumi-tesztet, amelynek célja, hogy az autósok hazai környezetben mért eredmények alapján tudják összehasonlítani az abroncsokat. Tizenöt szettet vizsgáltak, köztük két négyévszakos és egy nyári garnitúra is szerepelt a teljes körű összehasonlíthatóság érdekében. A méret 195/65 R15 volt.
 

Többnyire a legdrágább abroncsok a legjobbak is. De ötéves használatra vetítve az árkülönbség havonta csak pár száz Ft a tesztgyőztes és a közepes gumik között


A tesztek – amelyeket 1-4 Celsius-fok közötti hőmérsékleti értékek között végeztek – a száraz, vizes és jeges (vizes műgyantával modellezett) úton való megállást vizsgálták különböző sebességek mellett. Emellett vizsgálták a csúszós úton mutatott kapaszkodóképességet, a gördülési ellenállást mutató kigurulást, sőt a zajszintet is.
 
Míg a téli és a négyévszakos gumik jeges úton, 40 km/h-s sebességről fékezve 22-29 métert tettek meg a megállásig, a nyári gumival felszerelt tesztautónak ugyanehhez 45 méterre volt szüksége. A vizsgálatban részt vevő abroncsok az egyes szempontoknak különböző mértékben tettek eleget. Míg száraz és nedves úton a Pirelli SnowControl 3, jégen a Goodyear új UG9-es modellje végzett az élen.
 
A magyar átlagos téli útviszonyoknak megfelelően a nedves aszfalton és jeges úton mért fékutakat 30-30 százalékos, a száraz úton mért fékutakat és a jégen való kapaszkodást 15-15 százalékos, míg a zajszintet és a gördülési ellenállást 5-5 százalékos súlyozással értékelve született meg a végeredmény.

Két abroncs volt kiemelkedő a magyar gumiteszten 1
Bár az egyes abroncsok a különböző szempontoknak nagyon eltérő módon tettek eleget, az összesítésben ezek a különbségek a jó minőségű termékeknél nagyjából ellensúlyozták egymást. Így összességében idén olyan közeli eredményeket sikerült mérni, hogy az első tíz helyen lévő, egységesen megfelelő abroncsok közül teljesítményével egyedül a Goodyear és a Yokohama tudott érzékelhetően kiemelkedni. 

Kommentek

  • Funkyman

    Több bajom is van ezzel a teszttel (mielőtt valaki megharagudni: az ADAC teszttel is), de mindegy. Inkább hiszek a konkrét vevői, felhasználói visszajelzéseknek.

  • Keeep

    A Conti TS 850 ADAC teszten kivül Angol,Osztrák,söt Francia! teszten is gyözni tudott. Itt meg középmezőnyben végzett ? Hol a Dunlop vagy a Nokian ? mindegy is…Gondolom ott ahol a szakértelem.

  • Specialized78

    Tiszta vicc!Ahány teszt,annyi eredmény.Az Auto Bild tesztjén a Yokohama a “nem ajánlott”minősítést kapta,konkrétan a legjobb 15-be sem került bele!!

  • hova

    Valóban, ahány teszt, annyiféle vélemény. Ezek mellett jön a tapasztalat, mert az legalább ennyit ér, na és a józan ész, amikor jön a hó, a jeges út!!

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

Négyüléses roadstert fontolgat a Mercedes

Német lapértesülések szerint túrakocsivá hizlalná büszke luxusroadsterét a Mercedes: az SL következő generációjában állítólag négyen fognak elférni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.