Autónként akár harmincmilliót bukhat a Toyota

Veszteséges lesz a hidrogén üzemű projekt?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.14. 15.15

Hamarosan piacra kerül Európában a Toyota első szériagyártású, üzemanyagcellás gépkocsija. Nem fognak keresni rajta pénzt, sőt…

Az Európai Parlament volt elnöke, Pat Cox szerint 50 és 100 ezer euró (15-30 millió Ft) körüli veszteség vár a Toyotára minden egyes eladott hidrogén üzemanyagcellás gépkocsi után, derült ki a Green Autoblog beszámolójából. A politikus, aki jelenleg a transzeurópai közlekedési hálózat magas beosztású koordinátoraként dolgozik, egy öko-mobilitási konferencián beszélt a hidrogén üzemű közlekedés elterjedését lassító nehézségekről. 

A Toyota FCV piaci ára 50 ezer euróra várható, de valószínűleg 50-100 ezer eurót veszít minden egyes példányon a gyártó, tette hozzá Cox. A Toyota illetékesei sem a tervezett vételárat, sem az állítólagos veszteséget nem erősítették meg. 
A Toyota FCV (amely várhatóan Mirai néven kerül piacra) hatótávolsága meghaladja a 480 kilométert, álló helyzetből 10 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, nagynyomású üzemanyagtartályát (ld. alább) pedig mintegy 3 perc alatt lehet teljesen feltölteni cseppfolyós hidrogénnel. 
A különleges modell áprilistól Japánban kapható, az észak-amerikai és európai forgalmazás 2015 nyarán veszi kezdetét.

Kommentek

  • Kempelen

    Jaj gyerekek, muszáj ezt? Hogy bukna már nem ennyit, de a tizedét?
    Szerinted ezt a Toyota FB előtt majd meg tudják magyarázni.

  • killerbee

    ilyenkor merre vannak hangos hidrogenbuzik?

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.