Autónként akár harmincmilliót bukhat a Toyota

Veszteséges lesz a hidrogén üzemű projekt?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.14. 15.15

Hamarosan piacra kerül Európában a Toyota első szériagyártású, üzemanyagcellás gépkocsija. Nem fognak keresni rajta pénzt, sőt…

Az Európai Parlament volt elnöke, Pat Cox szerint 50 és 100 ezer euró (15-30 millió Ft) körüli veszteség vár a Toyotára minden egyes eladott hidrogén üzemanyagcellás gépkocsi után, derült ki a Green Autoblog beszámolójából. A politikus, aki jelenleg a transzeurópai közlekedési hálózat magas beosztású koordinátoraként dolgozik, egy öko-mobilitási konferencián beszélt a hidrogén üzemű közlekedés elterjedését lassító nehézségekről. 

A Toyota FCV piaci ára 50 ezer euróra várható, de valószínűleg 50-100 ezer eurót veszít minden egyes példányon a gyártó, tette hozzá Cox. A Toyota illetékesei sem a tervezett vételárat, sem az állítólagos veszteséget nem erősítették meg. 
A Toyota FCV (amely várhatóan Mirai néven kerül piacra) hatótávolsága meghaladja a 480 kilométert, álló helyzetből 10 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, nagynyomású üzemanyagtartályát (ld. alább) pedig mintegy 3 perc alatt lehet teljesen feltölteni cseppfolyós hidrogénnel. 
A különleges modell áprilistól Japánban kapható, az észak-amerikai és európai forgalmazás 2015 nyarán veszi kezdetét.

Kommentek

  • Kempelen

    Jaj gyerekek, muszáj ezt? Hogy bukna már nem ennyit, de a tizedét?
    Szerinted ezt a Toyota FB előtt majd meg tudják magyarázni.

  • killerbee

    ilyenkor merre vannak hangos hidrogenbuzik?

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.