Kisebb, barátságosabb lesz az új Audi Q7

Januárban érkezik

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.13. 08.00

Már csak hetek vannak hátra a második generációs Audi Q7 bemutatójáig, nem csoda, hogy lényegében álcázás nélkül sikerült lefotózni a nagy szabadidőjárművet.

Amióta a Range Rover négy mázsát fogyott a modellváltás során, joggal számíthatunk arra, hogy a legfontosabb konkurensek is megfordítani igyekeznek a tömeg- és méretnövekedési trendet. Az alumíniumban jártas Audi számára ez aligha okoz gondot, az itt látható képek igazolni látszanak a várakozásokat, amelyek szerint valamivel kecsesebb, kisebb autót fejleszt Ingolstadt, a könnyűfém szerkezetnek köszönhetően akár 350 kilós tömegcsökkentés mellett. 

Amennyivel könnyebb lesz, annyival barátságosabb is: az Audi TT-ről ismerős, hatszögletű hűtőmaszk és az elhúzott, csepp alakú LED-es fényszórók sportosabb, dinamikusabb külsőt kölcsönöznek a hétüléses szoftroadernek. A csomagtér ajtaja megőrzi jelenlegi, sajátos kialakítását, de a LED-es helyzetjelzők és a szélvédő alatti, éles perem sokat fiatalít a dizájnon. 
Ami nem változik, az a konszernen belül közösen használt padlólemez koncepciója: a következő generációs Porsche Cayenne és a leendő Bentley szabadidő-monstrum egyaránt az Audi Q7-tel közös, a Touaregtől eredeztethető platformra épül, a három prémium modell közül azonban csak az Audi kínál három üléssort. 
A hajtáslánc-kínálat nagy újdonságának ígérkezik a konnektoros hibrid verzió; az e-tron Q7 mellett alapvetően megmaradnak a jelenlegi erőforrások. A konszern új, négyhengeres dízelmotorja, amelyről tegnap számoltunk be, szintén helyet kaphat az autóban, mint gazdaságos belépőmodell. Bármennyire igyekszik is öko lenni, továbbra sem számítunk elsőkerék-hajtású Q7-esre.

Kommentek

  • Zside

    Gondolom azért is csökken a mérete mert majd jön a Q9(?)-es és hogy így meglegyen a kellő méret különbség a két modell között.

  • Vorserie

    Mondjuk az új Range Rover hosszab,szélesebb és tengelytávban is gyarapodott az elődhöz képest,tehát csak a súlya lett kevesebb nem a mérete kisebb.

    Autós szaklap….

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.