Amióta a Range Rover négy mázsát fogyott a modellváltás során, joggal számíthatunk arra, hogy a legfontosabb konkurensek is megfordítani igyekeznek a tömeg- és méretnövekedési trendet. Az alumíniumban jártas Audi számára ez aligha okoz gondot, az itt látható képek igazolni látszanak a várakozásokat, amelyek szerint valamivel kecsesebb, kisebb autót fejleszt Ingolstadt, a könnyűfém szerkezetnek köszönhetően akár 350 kilós tömegcsökkentés mellett. 

Amennyivel könnyebb lesz, annyival barátságosabb is: az Audi TT-ről ismerős, hatszögletű hűtőmaszk és az elhúzott, csepp alakú LED-es fényszórók sportosabb, dinamikusabb külsőt kölcsönöznek a hétüléses szoftroadernek. A csomagtér ajtaja megőrzi jelenlegi, sajátos kialakítását, de a LED-es helyzetjelzők és a szélvédő alatti, éles perem sokat fiatalít a dizájnon. 
Ami nem változik, az a konszernen belül közösen használt padlólemez koncepciója: a következő generációs Porsche Cayenne és a leendő Bentley szabadidő-monstrum egyaránt az Audi Q7-tel közös, a Touaregtől eredeztethető platformra épül, a három prémium modell közül azonban csak az Audi kínál három üléssort. 
A hajtáslánc-kínálat nagy újdonságának ígérkezik a konnektoros hibrid verzió; az e-tron Q7 mellett alapvetően megmaradnak a jelenlegi erőforrások. A konszern új, négyhengeres dízelmotorja, amelyről tegnap számoltunk be, szintén helyet kaphat az autóban, mint gazdaságos belépőmodell. Bármennyire igyekszik is öko lenni, továbbra sem számítunk elsőkerék-hajtású Q7-esre.