Jó hír a gázautósoknak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.13. 16.00

Az autókba beépített gáztartályokat jelenleg három évente kell ellenőriztetni, a jövőben ez az időszak várhatóan négy évre módosul.

Az autókba beépített gáztartályokat jelenleg három évente kell ellenőriztetni, a jövőben ez az időszak várhatóan négy évre módosul – a nemzetgazdasági miniszter erről szóló rendeletének tervezete a kormány honlapján jelent meg.

Azonos méretben valamivel többe kerül a pótkeréktartály, mint a több helyet felemésztő hengeres. Mindkettő maximum 10+5 évig használható


Az autógáztartályok élettartamát a gyártó határozza meg, jelenleg a cseppfolyós gázoknál legfeljebb 15 év, míg sűrített földgáznál és az egyéb gázoknál 20 év. Az új javaslat egységesen 20 évet állapít meg.

A tervezet minden gázfajtánál 10 évig engedi meg a használati idő hosszabbítását. A gyártástól számított 10. év lejárta előtt minden tartálynál szerkezeti és szilárdsági ellenőrzést kell végezni. Amennyiben megfelel a tartály a követelményeknek, úgy még 10 évig használható. A négyévenkénti ellenőrzés szemrevételezéssel történik és így kell elvégezni a baleset utáni ellenőrzést is.  

A hatósági ellenőr acélbélyegzővel tanúsítja a vizsgálatot és a tartályon jelzi a használhatóság idejét is. Ebben az esetben a hatósági feladatokat elsőfokon az illetékes fővárosi és megyei kormányhivatal mérésügyi és műszaki biztonsági hatósága, másodfokon pedig – országos illetékességgel – a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal látja el.

(Forrás: MTI)

Kommentek

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.