Ilyen lehetne a Fiat Punto utódja, hogy tetszik?

Fiat 600 tanulmány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.13. 09.45

Egy független grafikus megálmodta a Fiat 500 stílusában kivitelezett városi kisautót. A név adta magát, a forma szintén.

Nem először sütné el a matematikai játékot a Fiat, hiszen annak idején létezett már hatszázas: a hatvanas években az 500-asnál 25 centivel nagyobb, valamivel kevésbé cuki, de karakterében egyértelműen rokon, farmotoros modellt, a 890 elődjét nevezték így. Az ezredfordulón Seicento már ugyanakkora volt, mint a kilencvenes években forgalmazott Cinquecento, de miért ne térhetne vissza a régi nómenklatúrához a Fiat, és alakíthatná ki az újkori 500 mintájára a 600-as családot? 

Legalábbis így gondolkodott David Obendorfer, amikor megalkotta független formatanulmányát. Az ősi 600-asra egyértelműen emlékeztető (ó, azok a hátsó kerékívek! ah, azok a magasra hozott irányjelzők!) autó hosszban valamivel négy méter fölött lehetne, és az 500X egyterűségével szemben hagyományos, alacsonyabb építésű ferdehátúként lépne a piacra. 
Mindenképpen örülnénk, ha legalább nevében megpróbálna valami másról nyúzni le még egy bőrt a Fiat. Alternatívaként persze ott van egy harmadik lehetőség is: vadonatúj, friss dizájnnal, pimaszul modern megjelenéssel megfogni a népet, ahogy azt anno az első generációs Punto is tette (köszönjük, Giorgetto Giugiaro!)

Kommentek

  • szaboata

    Nem rossz,sőt,…,viszont Puntonak egy modern vonal kellene

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.