Ferrari-motoros Alfa Romeo?!

Lazzarini Design Alfa 4C Definitiva

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.13. 09.00

A tuningpiac méltatlanul hanyagolja az Alfa Romeo 4C sportkupét. Ez a munka viszont minden elmaradásért kárpótol!

Mielőtt kiugranánk a bőrünkből, tisztázzuk: ezek a képek rajzok, a Lazzarini még nem építette meg az autót, sőt, még a műszaki paraméterek is képlékenyek. A koncepció azonban adott, és már attól dobunk egy hátast. 

Az ugye megvan, hogy az Alfa Romeo 4C a régi receptet követve a ‘kis tömeghez kis teljesítmény is elég’ elvét vallja; 240 lóerős, négyhengeres turbómotorjának csupán 895 kilogrammot kell mozgatnia. 
Ehhez képest a Lazzarini hallatlan aljasságra készül: az 1,8 literes motor helyébe bedobnának egy 4,3 literes V8-ast, egyenesen Maranellóból. Ez még azonban semmi, mert a Ferrari blokkjára ráakasztanának egy Hennessey ikerturbó-szettet, így a végén 748 lóerővel és 720 Nm nyomatékkal gazdálkodhatna a vezető. 
A nagyobb blokk miatt persze megnő a tömeg, azonban még így is egy tonna alatt maradna az autó (955 kg), így a százas gyorsulás csupán 2,5 másodpercig tartana, a negyed mérföldet pedig 9,5 másodperc alatt futná a kocsi, amely 400 méternél már 220 felett repesztene. Ez a dinamika már korunk hibrid hipersportkocsijainak felségterülete, a Bugatti Veyron Super Sport például 9,9 másodperc alatt futja a szabványos dragster-távot. 
Rengeteg persze a feltételes mód mindebben, hiszen mint mondtuk, az autó még nincs kész. Ha és amennyiben megépül, álló helyzetben sem lesz nehéz felismerni új lökhárítóiról, agresszív aerodinamikai kiegészítőiről, gigantikus hátsó szárnyáról, no és a középen kivezetett kipufogóról. 
Ahhoz képest, hogy mire képes, szinte aprópénznek tűnik a negyedmillió euróra (75 millió Ft) kalkulált vételár.
A derék alkotók egyébként rögtön versenygúnyába is felöltöztették autójukat, a Martini-sávok remekül állnak a kocsinak.

Kommentek

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

Tekerd fel a hangerőt, mert itt az 5 legszebben szóló Porsche!

Ha valaki megkérdezné, hogy melyik az 5 legkirályabbul szóló Porsche, akkor már tudni fogod a választ.

Motorháztetőre vetette magát egy félnótás gyalogos

Rávetette magát a vétlen autósra, majd felháborodott, mint akit valóban elütöttek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.