Ferrari-motoros Alfa Romeo?!

Lazzarini Design Alfa 4C Definitiva

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.13. 09.00

A tuningpiac méltatlanul hanyagolja az Alfa Romeo 4C sportkupét. Ez a munka viszont minden elmaradásért kárpótol!

Mielőtt kiugranánk a bőrünkből, tisztázzuk: ezek a képek rajzok, a Lazzarini még nem építette meg az autót, sőt, még a műszaki paraméterek is képlékenyek. A koncepció azonban adott, és már attól dobunk egy hátast. 

Az ugye megvan, hogy az Alfa Romeo 4C a régi receptet követve a ‘kis tömeghez kis teljesítmény is elég’ elvét vallja; 240 lóerős, négyhengeres turbómotorjának csupán 895 kilogrammot kell mozgatnia. 
Ehhez képest a Lazzarini hallatlan aljasságra készül: az 1,8 literes motor helyébe bedobnának egy 4,3 literes V8-ast, egyenesen Maranellóból. Ez még azonban semmi, mert a Ferrari blokkjára ráakasztanának egy Hennessey ikerturbó-szettet, így a végén 748 lóerővel és 720 Nm nyomatékkal gazdálkodhatna a vezető. 
A nagyobb blokk miatt persze megnő a tömeg, azonban még így is egy tonna alatt maradna az autó (955 kg), így a százas gyorsulás csupán 2,5 másodpercig tartana, a negyed mérföldet pedig 9,5 másodperc alatt futná a kocsi, amely 400 méternél már 220 felett repesztene. Ez a dinamika már korunk hibrid hipersportkocsijainak felségterülete, a Bugatti Veyron Super Sport például 9,9 másodperc alatt futja a szabványos dragster-távot. 
Rengeteg persze a feltételes mód mindebben, hiszen mint mondtuk, az autó még nincs kész. Ha és amennyiben megépül, álló helyzetben sem lesz nehéz felismerni új lökhárítóiról, agresszív aerodinamikai kiegészítőiről, gigantikus hátsó szárnyáról, no és a középen kivezetett kipufogóról. 
Ahhoz képest, hogy mire képes, szinte aprópénznek tűnik a negyedmillió euróra (75 millió Ft) kalkulált vételár.
A derék alkotók egyébként rögtön versenygúnyába is felöltöztették autójukat, a Martini-sávok remekül állnak a kocsinak.

Kommentek

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.