A strapabíró és a fényűző közé, félútra lőtte be új szabadidőjárművét a Ford; utóbbira a LED-es nappali fények és a nagyméretű, hatszögletű hűtőrács, előbbire az alumínium kartervédelem, a 800 mm-es gázlómélység és a 22,5 centis szabad hasmagasság utal. Szintén haszonjárműves örökség a 3 tonnás vontatóképesség és a 750 kg hasznos teherbírás. 

Watt-rudazatos hátsó felfüggesztés

Az utastérben ismét az igényesség uralkodik: finom megjelenésű felületek, második üléssori légkondicionálás, motorosan ledönthető harmadik üléssor, bőségesen felszerelt infotainment szekció segíti az ellazulást, de közben akár 2010 liternyi rakományt is elnyel az autó, további 48 litert pedig itt-ott, különböző rekeszekben rejthetünk el. 
A technológiai felszereltség európai színvonalú: visszagurulás-gátló, ereszkedés-szabályozó, sávelhagyást gátló rendszerek, holttér- és keresztirányú forgalom felügyelet, távolságtartó tempomat, a karosszéria oldaldőlését szabályozó rendszer segíti a vezető dolgát. 
Alvázas világterepjárót épített a Ford 1
Terepen felező és fixen rögzíthető összkerékhajtás támogatja az előrejutást, a 4WD rendszer vezérlését egy sor paraméter mellett a vezető is befolyásolhatja a padlókonzolon elhelyezett programválasztó tárcsával (utóbbi a fojtószelep nyitását, illetve a váltóvezérlést is szabályozza). 
Ami a motorválasztékot illeti, a 2,2 illetve 3,2 literes dízelek átdolgozott kiviteleivel, vagy egy új generációs, kétliteres EcoBoost benzinmotorral lesz megrendelhető az Everest; a motorokhoz hatfokozatú kézi vagy automata sebességváltó csatlakozik.
Az Everest forgalmazása 2015-ben veszi kezdetét. Először Ázsia és Óceánia, majd Dél-Afrika kerül sorra. Európáról, Észak-Amerikáról nem szól a gyári tájékoztató.
További fotók a Galériában, kattints az alábbi képre!