Alvázas világterepjárót épített a Ford

Jövőre jön a Ford Everest

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.13. 11.45

A Ranger pick-up alapjaira építette három üléssoros szabadidőautóját a Ford. Globális modell, de európai forgalmazása még nincs előjegyezve.

A strapabíró és a fényűző közé, félútra lőtte be új szabadidőjárművét a Ford; utóbbira a LED-es nappali fények és a nagyméretű, hatszögletű hűtőrács, előbbire az alumínium kartervédelem, a 800 mm-es gázlómélység és a 22,5 centis szabad hasmagasság utal. Szintén haszonjárműves örökség a 3 tonnás vontatóképesség és a 750 kg hasznos teherbírás. 

Watt-rudazatos hátsó felfüggesztés

Az utastérben ismét az igényesség uralkodik: finom megjelenésű felületek, második üléssori légkondicionálás, motorosan ledönthető harmadik üléssor, bőségesen felszerelt infotainment szekció segíti az ellazulást, de közben akár 2010 liternyi rakományt is elnyel az autó, további 48 litert pedig itt-ott, különböző rekeszekben rejthetünk el. 
A technológiai felszereltség európai színvonalú: visszagurulás-gátló, ereszkedés-szabályozó, sávelhagyást gátló rendszerek, holttér- és keresztirányú forgalom felügyelet, távolságtartó tempomat, a karosszéria oldaldőlését szabályozó rendszer segíti a vezető dolgát. 
Alvázas világterepjárót épített a Ford 1
Terepen felező és fixen rögzíthető összkerékhajtás támogatja az előrejutást, a 4WD rendszer vezérlését egy sor paraméter mellett a vezető is befolyásolhatja a padlókonzolon elhelyezett programválasztó tárcsával (utóbbi a fojtószelep nyitását, illetve a váltóvezérlést is szabályozza). 
Ami a motorválasztékot illeti, a 2,2 illetve 3,2 literes dízelek átdolgozott kiviteleivel, vagy egy új generációs, kétliteres EcoBoost benzinmotorral lesz megrendelhető az Everest; a motorokhoz hatfokozatú kézi vagy automata sebességváltó csatlakozik.
Az Everest forgalmazása 2015-ben veszi kezdetét. Először Ázsia és Óceánia, majd Dél-Afrika kerül sorra. Európáról, Észak-Amerikáról nem szól a gyári tájékoztató.
További fotók a Galériában, kattints az alábbi képre!

Kommentek

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.