Sokan találnak olcsóbb kötelezőt, mégsem váltanak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.12. 15.00

Bár az idei kampányban az összes kalkuláló 66 százaléka még talál a megajánlott díjnál olcsóbb kötelezőt, váltásra már csak extrém eltérés esetén szánják rá magukat.

Bár az idei kampányban az összes kalkuláló 66 százaléka még talál a megajánlott díjnál olcsóbb kötelezőt, váltásra már leginkább csak extrém eltérés esetén szánják rá magukat. Az idei kampányban az tavalyi 34-ről 22 százalékra csökkent a kötelezőt saját biztosítójuknál felmondó és újrakötő autósok aránya – írta a Netrisk.hu online alkusz.
 


A jelenlegi biztosító által kiküldött díjértesítőkben (ezt szerdáig minden évvégi évfordulósnak meg kellett kapnia) szereplő adatok azért fontosak, mert az autósok az ebben szereplő, a következő biztosítási időszakra vonatkozó éves díjhoz tudják hasonlítani a többi biztosító ajánlatát.
 
Az első tíz napon elvégzett kalkulációk során a személyautók üzembentartóinak kétharmada talált a kiajánlottnál olcsóbb lehetőséget, esetükben a díjértesítőben szereplő összegnél átlagosan 3300 forinttal volt alacsonyabb a legolcsóbb díjajánlat. A kiajánlott díjak tavalyitól való eltérését a Netrisk.hu egy olyan harmincezer fős saját mintán vizsgálta, amelynek tagjai tavaly váltottak szerződést. Ebben a körben az átlagos emelkedés jóval a várakozások feletti, 30 százalékos volt, ami a gyakorlatban 4000 forint pluszt jelent éves szinten.
 
A váltók száma ennek ellenére piaci szinten elmarad a tavalyi értékektől. A biztosításváltásra ma már jellemzően csak azok az autósok szánják rá magukat, akiknél egyrészt a díjkülönbözet az előző évhez képest extrém mértékű, másrészt a kalkuláció során találnak jóval olcsóbb ajánlatot is. Ez azonban együttesen már korántsem teljesül mindenkinél.
 
Összességében visszaszorulni látszik az a gyakorlat, amely a hűséges ügyfélnek magasabb díjat kínál, mint az újonnan hozzájuk szerződőnek. Míg ennek következtében tavaly még az összes új szerződő 34 százaléka a szerződése felmondását követően a jelenlegi biztosítójánál kötötte újra kgfb-jét, idén ez az arány már csak 22 százalék.
 
Az eddigi kötéseket tekintve az idei szerződéskötések listáját az első harmadban továbbra is a K&H vezeti, a második helyen a KÖBE áll, míg a harmadikra időközben a Groupama kúszott fel. Hárman együttesen az összes szerződés kétharmadát szerezték meg.

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.