Sokan találnak olcsóbb kötelezőt, mégsem váltanak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.12. 15.00

Bár az idei kampányban az összes kalkuláló 66 százaléka még talál a megajánlott díjnál olcsóbb kötelezőt, váltásra már csak extrém eltérés esetén szánják rá magukat.

Bár az idei kampányban az összes kalkuláló 66 százaléka még talál a megajánlott díjnál olcsóbb kötelezőt, váltásra már leginkább csak extrém eltérés esetén szánják rá magukat. Az idei kampányban az tavalyi 34-ről 22 százalékra csökkent a kötelezőt saját biztosítójuknál felmondó és újrakötő autósok aránya – írta a Netrisk.hu online alkusz.
 


A jelenlegi biztosító által kiküldött díjértesítőkben (ezt szerdáig minden évvégi évfordulósnak meg kellett kapnia) szereplő adatok azért fontosak, mert az autósok az ebben szereplő, a következő biztosítási időszakra vonatkozó éves díjhoz tudják hasonlítani a többi biztosító ajánlatát.
 
Az első tíz napon elvégzett kalkulációk során a személyautók üzembentartóinak kétharmada talált a kiajánlottnál olcsóbb lehetőséget, esetükben a díjértesítőben szereplő összegnél átlagosan 3300 forinttal volt alacsonyabb a legolcsóbb díjajánlat. A kiajánlott díjak tavalyitól való eltérését a Netrisk.hu egy olyan harmincezer fős saját mintán vizsgálta, amelynek tagjai tavaly váltottak szerződést. Ebben a körben az átlagos emelkedés jóval a várakozások feletti, 30 százalékos volt, ami a gyakorlatban 4000 forint pluszt jelent éves szinten.
 
A váltók száma ennek ellenére piaci szinten elmarad a tavalyi értékektől. A biztosításváltásra ma már jellemzően csak azok az autósok szánják rá magukat, akiknél egyrészt a díjkülönbözet az előző évhez képest extrém mértékű, másrészt a kalkuláció során találnak jóval olcsóbb ajánlatot is. Ez azonban együttesen már korántsem teljesül mindenkinél.
 
Összességében visszaszorulni látszik az a gyakorlat, amely a hűséges ügyfélnek magasabb díjat kínál, mint az újonnan hozzájuk szerződőnek. Míg ennek következtében tavaly még az összes új szerződő 34 százaléka a szerződése felmondását követően a jelenlegi biztosítójánál kötötte újra kgfb-jét, idén ez az arány már csak 22 százalék.
 
Az eddigi kötéseket tekintve az idei szerződéskötések listáját az első harmadban továbbra is a K&H vezeti, a második helyen a KÖBE áll, míg a harmadikra időközben a Groupama kúszott fel. Hárman együttesen az összes szerződés kétharmadát szerezték meg.

Kommentek

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.