Brutális dízelmotort épített a Volkswagen

Két liter, 272 LE, 4,7 l/100km

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.12. 08.00

Extrém nagy nyomású befecskendezés és elektromos turbófeltöltő tornázta fel 272 lóerőre a kétliteres TDI teljesítményét.

Miután bejelentették, hogy új, tízfokozatú sebességváltó fejlesztésébe fogtak, a VW wolfsburgi K+F részlege bemutatott egy különösen nagy teljesítményű, négyhengeres dízelmotort. 

A jelenleg is gyártott, többek között a Passatban is alkalmazott, EA288 kódjelű, kétliteres CR TDI egységből átalakított motor már most teljesíti a 2020-ban hatályba lépő emissziós határértékeket. 
Az eddigi legizmosabb, 240 lóerős 2.0 literes dízelmotornál (nyitóképünkön) nem csak erősebb, de takarékosabb is az új erőforrás. A kétfázisú, elektromos turbófeltöltővel (pardon, elektromos kompresszorral) és akár 2500 baron üzemelő, közös nyomócsöves befecskendező rendszerrel felvértezett motor becsült károsanyag-kibocsátása 120 g/km, ami 4,7 literes átlagfogyasztást jelent. 
A gyár által 272 lóerősnek mondott csúcsteljesítmény azt jelenti, hogy a négyhengeres motor a konszern 3.0 V6 dízeljénél is erősebb.
Az új motor a következő generációs Touaregben, illetve a Passatban kaphat helyet, akár már 2016-ban.

A Volkswagen-csoport jelenlegi dízelmotorjaiban rendszerint 2000 bar befecskendezési nyomást alkalmaznak. A 2500 baros értékkel elérték a korábban megfogalmazott, következő lépcsőfokot. A konszern csúcs-versenyautójának, a Le Mans-i Audi R18 e-tron quattrónak a 4,0 literes V6-os dízelmotorja 2800 baron kapja az üzemanyagot.
TDI

Kommentek

  • Pppp

    Ez is a szervízek és autószerelők kedvece lesz!

  • demagóg

    újonnan biztos jó vétel lesz, de 200 ezerrel az órájában 5 évesen már inkább egy nagy anyagi kockázatot rejtő valami.

  • Iceman.

    Érdekes lépés. Most a szimpla turbós 3.0tdi legnagyobb teljesítményű változata 272Le. Ezzel a motorcsaláddal valószínűleg ki is hal majd pár év alatt a kínálatból, hacsak nem tartják fontosnak, hogy mondjuk egy ilyen teljesítményű motor az A6-ban és fölötte V6 legyen. Ha átkerül a szériagyártásba az elektromos kompresszor+turbó 3.0tdi-is, akkor gyakorlatilag 3 alapmotorral lefedi a teljes dízelpalettát az egész konszern, bár nem egyértelmű, hogy a 4.2 V8 TDI-vel mi lesz, de a demózott V6 még annál is erősebb volt, szóval nem tudom hogy hol lesz neki hely.

    Egyébként amikor a VW annó bevezette az akkor iszonyú erősnek számító 150 lovas 1.9 TDI-t, pontosan ugyanilyen fanyalgás ment a megbízhatóságával kapcsolatban, aztán mára 150 fölötti az átlag ebben a mérettartományban. A BMW sor6 biturbó dízelével is pontosan ez történt és mégis a 35d egy különösebb kockázat nélkül vállalható használt opció. Meglátjuk majd 5 év múlva, hogy mi lesz, bár távolról sem az a legérdekesebb kérdés, hogy egy 5+ éves 200k+-os autó milyen állapotban van akkorra.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.