Brutális dízelmotort épített a Volkswagen

Két liter, 272 LE, 4,7 l/100km

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.12. 08.00

Extrém nagy nyomású befecskendezés és elektromos turbófeltöltő tornázta fel 272 lóerőre a kétliteres TDI teljesítményét.

Miután bejelentették, hogy új, tízfokozatú sebességváltó fejlesztésébe fogtak, a VW wolfsburgi K+F részlege bemutatott egy különösen nagy teljesítményű, négyhengeres dízelmotort. 

A jelenleg is gyártott, többek között a Passatban is alkalmazott, EA288 kódjelű, kétliteres CR TDI egységből átalakított motor már most teljesíti a 2020-ban hatályba lépő emissziós határértékeket. 
Az eddigi legizmosabb, 240 lóerős 2.0 literes dízelmotornál (nyitóképünkön) nem csak erősebb, de takarékosabb is az új erőforrás. A kétfázisú, elektromos turbófeltöltővel (pardon, elektromos kompresszorral) és akár 2500 baron üzemelő, közös nyomócsöves befecskendező rendszerrel felvértezett motor becsült károsanyag-kibocsátása 120 g/km, ami 4,7 literes átlagfogyasztást jelent. 
A gyár által 272 lóerősnek mondott csúcsteljesítmény azt jelenti, hogy a négyhengeres motor a konszern 3.0 V6 dízeljénél is erősebb.
Az új motor a következő generációs Touaregben, illetve a Passatban kaphat helyet, akár már 2016-ban.

A Volkswagen-csoport jelenlegi dízelmotorjaiban rendszerint 2000 bar befecskendezési nyomást alkalmaznak. A 2500 baros értékkel elérték a korábban megfogalmazott, következő lépcsőfokot. A konszern csúcs-versenyautójának, a Le Mans-i Audi R18 e-tron quattrónak a 4,0 literes V6-os dízelmotorja 2800 baron kapja az üzemanyagot.
TDI

Kommentek

  • Pppp

    Ez is a szervízek és autószerelők kedvece lesz!

  • demagóg

    újonnan biztos jó vétel lesz, de 200 ezerrel az órájában 5 évesen már inkább egy nagy anyagi kockázatot rejtő valami.

  • Iceman.

    Érdekes lépés. Most a szimpla turbós 3.0tdi legnagyobb teljesítményű változata 272Le. Ezzel a motorcsaláddal valószínűleg ki is hal majd pár év alatt a kínálatból, hacsak nem tartják fontosnak, hogy mondjuk egy ilyen teljesítményű motor az A6-ban és fölötte V6 legyen. Ha átkerül a szériagyártásba az elektromos kompresszor+turbó 3.0tdi-is, akkor gyakorlatilag 3 alapmotorral lefedi a teljes dízelpalettát az egész konszern, bár nem egyértelmű, hogy a 4.2 V8 TDI-vel mi lesz, de a demózott V6 még annál is erősebb volt, szóval nem tudom hogy hol lesz neki hely.

    Egyébként amikor a VW annó bevezette az akkor iszonyú erősnek számító 150 lovas 1.9 TDI-t, pontosan ugyanilyen fanyalgás ment a megbízhatóságával kapcsolatban, aztán mára 150 fölötti az átlag ebben a mérettartományban. A BMW sor6 biturbó dízelével is pontosan ez történt és mégis a 35d egy különösebb kockázat nélkül vállalható használt opció. Meglátjuk majd 5 év múlva, hogy mi lesz, bár távolról sem az a legérdekesebb kérdés, hogy egy 5+ éves 200k+-os autó milyen állapotban van akkorra.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.