Brutális dízelmotort épített a Volkswagen

Két liter, 272 LE, 4,7 l/100km

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.12. 08.00

Extrém nagy nyomású befecskendezés és elektromos turbófeltöltő tornázta fel 272 lóerőre a kétliteres TDI teljesítményét.

Miután bejelentették, hogy új, tízfokozatú sebességváltó fejlesztésébe fogtak, a VW wolfsburgi K+F részlege bemutatott egy különösen nagy teljesítményű, négyhengeres dízelmotort. 

A jelenleg is gyártott, többek között a Passatban is alkalmazott, EA288 kódjelű, kétliteres CR TDI egységből átalakított motor már most teljesíti a 2020-ban hatályba lépő emissziós határértékeket. 
Az eddigi legizmosabb, 240 lóerős 2.0 literes dízelmotornál (nyitóképünkön) nem csak erősebb, de takarékosabb is az új erőforrás. A kétfázisú, elektromos turbófeltöltővel (pardon, elektromos kompresszorral) és akár 2500 baron üzemelő, közös nyomócsöves befecskendező rendszerrel felvértezett motor becsült károsanyag-kibocsátása 120 g/km, ami 4,7 literes átlagfogyasztást jelent. 
A gyár által 272 lóerősnek mondott csúcsteljesítmény azt jelenti, hogy a négyhengeres motor a konszern 3.0 V6 dízeljénél is erősebb.
Az új motor a következő generációs Touaregben, illetve a Passatban kaphat helyet, akár már 2016-ban.

A Volkswagen-csoport jelenlegi dízelmotorjaiban rendszerint 2000 bar befecskendezési nyomást alkalmaznak. A 2500 baros értékkel elérték a korábban megfogalmazott, következő lépcsőfokot. A konszern csúcs-versenyautójának, a Le Mans-i Audi R18 e-tron quattrónak a 4,0 literes V6-os dízelmotorja 2800 baron kapja az üzemanyagot.
TDI

Kommentek

  • Pppp

    Ez is a szervízek és autószerelők kedvece lesz!

  • demagóg

    újonnan biztos jó vétel lesz, de 200 ezerrel az órájában 5 évesen már inkább egy nagy anyagi kockázatot rejtő valami.

  • Iceman.

    Érdekes lépés. Most a szimpla turbós 3.0tdi legnagyobb teljesítményű változata 272Le. Ezzel a motorcsaláddal valószínűleg ki is hal majd pár év alatt a kínálatból, hacsak nem tartják fontosnak, hogy mondjuk egy ilyen teljesítményű motor az A6-ban és fölötte V6 legyen. Ha átkerül a szériagyártásba az elektromos kompresszor+turbó 3.0tdi-is, akkor gyakorlatilag 3 alapmotorral lefedi a teljes dízelpalettát az egész konszern, bár nem egyértelmű, hogy a 4.2 V8 TDI-vel mi lesz, de a demózott V6 még annál is erősebb volt, szóval nem tudom hogy hol lesz neki hely.

    Egyébként amikor a VW annó bevezette az akkor iszonyú erősnek számító 150 lovas 1.9 TDI-t, pontosan ugyanilyen fanyalgás ment a megbízhatóságával kapcsolatban, aztán mára 150 fölötti az átlag ebben a mérettartományban. A BMW sor6 biturbó dízelével is pontosan ez történt és mégis a 35d egy különösebb kockázat nélkül vállalható használt opció. Meglátjuk majd 5 év múlva, hogy mi lesz, bár távolról sem az a legérdekesebb kérdés, hogy egy 5+ éves 200k+-os autó milyen állapotban van akkorra.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.