Tíz éve sumákolnak a hibáról

Dagad a légzsákbotrány

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.11. 13.00

Újabb fordulat a Takata légzsákbeszállító ügyében: a gyártó állítólag már 2004-ben tudott a hibáról, csak elhallgatta azt.

Minden idők legsúlyosabb légzsákbotránya eddig több mint 12 millió autót érintett világszerte, de akár kétszer annyi járműben is hibás alkatrészek lehetnek. 

A Takata nevű beszállító cég hibás gyártmányai valamikor 2001 és 2011 között kerülhettek bele gyakorlatilag bármely ügyfelük autóiba, eddig több japán márka és a BMW kényszerült visszahívni autóit a túlzott erővel nyíló légzsákok miatt. A cég volt alkalmazottai most elmondták a New York Times újságírójának, hogy a cégvezetők már 2004-ben tudtak a problémáról. Akkor egy Honda légzsákja szórta még fémtörmelékkel a vezetőt, és amikor autóbontókban lerakott roncsokat vizsgáltak, további ötven olyan légzsákot találtak, amelynél a felfúvó rendszer nem rendeltetésszerűen működött. 
A vezetőség azonban a gondok orvoslásra helyett egyik napról a másikra leállította az eleve titokban kezdeményezett belső vizsgálatot. 
A hiba okaként a nem megfelelő gyártási folyamatokat hozták fel, illetve okozhatta azokat a megfeszített termelési ritmus: a Takata a 2000. évek elején túlságosan sok megrendelést kapott, és nem győzték a munkát.

Kommentek

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.