Minden idők legsúlyosabb légzsákbotránya eddig több mint 12 millió autót érintett világszerte, de akár kétszer annyi járműben is hibás alkatrészek lehetnek. 

A Takata nevű beszállító cég hibás gyártmányai valamikor 2001 és 2011 között kerülhettek bele gyakorlatilag bármely ügyfelük autóiba, eddig több japán márka és a BMW kényszerült visszahívni autóit a túlzott erővel nyíló légzsákok miatt. A cég volt alkalmazottai most elmondták a New York Times újságírójának, hogy a cégvezetők már 2004-ben tudtak a problémáról. Akkor egy Honda légzsákja szórta még fémtörmelékkel a vezetőt, és amikor autóbontókban lerakott roncsokat vizsgáltak, további ötven olyan légzsákot találtak, amelynél a felfúvó rendszer nem rendeltetésszerűen működött. 
A vezetőség azonban a gondok orvoslásra helyett egyik napról a másikra leállította az eleve titokban kezdeményezett belső vizsgálatot. 
A hiba okaként a nem megfelelő gyártási folyamatokat hozták fel, illetve okozhatta azokat a megfeszített termelési ritmus: a Takata a 2000. évek elején túlságosan sok megrendelést kapott, és nem győzték a munkát.