Mégsem tér vissza a Mazda Wankel-motoros sportkocsija

A tömegpiacra koncentrálnak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.11. 10.00

Hivatalosan is cáfolta a pletykákat a Mazda: az RX-szériának belátható időn belül nem lesz folytatása.

Idén januárban azt hittük, ismét közöttünk lehet, most viszont a cég első embere mondta le a Mazda RX-széria visszatérését.

Már így is sok modellt kínál a Mazda, ezért ahelyett, hogy tovább bővítenék a kínálatot, a meglévő modellek optimalizálására, a Skyactiv technológiák tökéletesítésére koncentrálnak – idézte az Automotive News a Mazda elnök-vezérigazgatóját, Kogai Maszamicsit. 
Egyszerűen nincs helye egy ilyen kis darabszámú, drága modellnek a Mazda termékterveiben, mondta a cég vezetője, aki inkább a tömegpiaci modellek nagy darabszámú piacán remél hasznot termelni. 


Az utolsó RX, amit a Mazda gyártott, az RX-8 volt, 2+2 üléses, 2+2 ajtós kialakítással. A 2003 óta gyártott autót egy 1,3 literes, kéttárcsás Wankel-motor hajtotta, legnagyobb teljesítménye 210 LE volt. A forgótárcsás erőforrás 2010-től nem teljesítette az emissziós normákat, ezért gyártását 2011-ben beszüntették. 
Elődje, a három generációt megélt RX-7 negyed évszázad alatt több mint 800 000 példányban került az utcára, erőforrása szintén egy duplatárcsás Wankel-motor volt. A koncepció egyébként még 1967-ből ered, amikor a Mazda megalkotta a klasszikus szépségű Cosmo kupét. Ebből összesen 1500 darab készült, ma az egyik legértékesebb japán veterán jármű; egy-egy szépen restaurált példányáért akár 45 millió forint körüli összegeket is megadnak a gyűjtők, a kissé kopottas, eredeti állapotú autók 20 millió körül találnak gazdára. 
A Mazda jelenlegi döntése érthető, ha pusztán az eladási számokat tekintjük, ám a cég több konkurense is feltámasztja egykori kultikus sportmodelljeit. A Toyota a Suprát, a Honda az NSX-et hozza vissza; ezt a hullámot a Mazda is meglovagolhatta volna.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.