Idén januárban azt hittük, ismét közöttünk lehet, most viszont a cég első embere mondta le a Mazda RX-széria visszatérését.

Már így is sok modellt kínál a Mazda, ezért ahelyett, hogy tovább bővítenék a kínálatot, a meglévő modellek optimalizálására, a Skyactiv technológiák tökéletesítésére koncentrálnak – idézte az Automotive News a Mazda elnök-vezérigazgatóját, Kogai Maszamicsit. 
Egyszerűen nincs helye egy ilyen kis darabszámú, drága modellnek a Mazda termékterveiben, mondta a cég vezetője, aki inkább a tömegpiaci modellek nagy darabszámú piacán remél hasznot termelni. 


Az utolsó RX, amit a Mazda gyártott, az RX-8 volt, 2+2 üléses, 2+2 ajtós kialakítással. A 2003 óta gyártott autót egy 1,3 literes, kéttárcsás Wankel-motor hajtotta, legnagyobb teljesítménye 210 LE volt. A forgótárcsás erőforrás 2010-től nem teljesítette az emissziós normákat, ezért gyártását 2011-ben beszüntették. 
Elődje, a három generációt megélt RX-7 negyed évszázad alatt több mint 800 000 példányban került az utcára, erőforrása szintén egy duplatárcsás Wankel-motor volt. A koncepció egyébként még 1967-ből ered, amikor a Mazda megalkotta a klasszikus szépségű Cosmo kupét. Ebből összesen 1500 darab készült, ma az egyik legértékesebb japán veterán jármű; egy-egy szépen restaurált példányáért akár 45 millió forint körüli összegeket is megadnak a gyűjtők, a kissé kopottas, eredeti állapotú autók 20 millió körül találnak gazdára. 
A Mazda jelenlegi döntése érthető, ha pusztán az eladási számokat tekintjük, ám a cég több konkurense is feltámasztja egykori kultikus sportmodelljeit. A Toyota a Suprát, a Honda az NSX-et hozza vissza; ezt a hullámot a Mazda is meglovagolhatta volna.
Kommentek (0)

Kommentek