A Volvo Ocean Race több mint négy évtizede fogalom a hajósportban, a regatta által ihletett különkiadások rendszeresen megjelennek a svéd márka kínálatában. Hasonló hírnevet jelent a BMW-nek az America’s Cup ismételt támogatása; de a bajor márka egy sor más tevékenységgel is igyekszik erős kötődést kiépíteni a vitorlás közösséggel. 

Most kihívója akadt a nagy presztízsű márkáknak a hajós piacon, mégpedig váratlan kihívója: az Európában nem meghatározó jelentőségű (a márka piaci részesedése közvetlenül a válság előtt érte el csúcspontját 1,82 százalékkal; jelenleg 1,23 százalékon áll) Suzuki az Atlanti-óceán körüli Route du Rhum szóló verseny rajtjánál jelent meg szponzorként. 
A Route du Rhum viszonylag kicsi a regatták világában, ám a becslések szerint így is több mint kétmillió potenciális ügyfelet érhet el rajta keresztül a Suzuki a térségben. Az idén tizedik alkalommal megtartott, négyévente megrendezett Route du Rhum a franciaországi St. Malo városától Guadeloupe legnagyobb városáig, Pointe-a-Pitre-ig tart; a 3542 tengeri mérföldes (6560 km) távon az eddig legjobb idő 7 nap 17 óra. 


A Suzuki saját bevallása szerint több prospektust osztott ki a verseny rajtjánál, mint a Párizsi Autószalonon; a márkakereskedések meghívták fontosabb vevőiket az eseményre, és országszerte igyekeznek összekapcsolni a vízi közlekedéshez hajómotorjai révén is kapcsolódó márka nevét a Franciaországban különösen népszerű versennyel. 
Miközben Európában a huszadik hely körül tanyázik, globális szinten a Suzuki a világ kilencedik legnagyobb autógyártója; éves szinten 2,48 millió személyautót és valamivel több mint 400 000 könnyű haszonjárművet gyárt.

A Suzukiban hiszel, vagy más márka a kedvenced? Kattints az alábbi képre, szavazz, és nyerj éves autóMagazin előfizetést!