Krómpofa: megújult az Audi Q3

Audi Q3 és Audi RS Q3 ráncfelvarrás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.07. 08.00

Átfogó műszaki és markáns grafikai újításokkal lépett színre az Audi Q3. Főleg az RS sportverzió változott sokat.

Pontosan három évvel ezelőtt, 2011 őszén mutatta be eddigi legkisebb szabadidőjárművét az Audi. A típus most megújult, mégpedig alaposan. 

A formatervezők az ötajtós SUV kupés jellegét igyekeztek kihangsúlyozni. Elöl és hátul vízszintes vonalak teszik optikailag szélesebbé az autót. Már a belépő verzión is alapáras a xenon fényszóró és a LED-es nappali világítás, felárért LED-es fényszóró rendelhető, az immár jól ismert, futófényes irányjelzővel együtt. 
A legfontosabb optikai változás a Single Frame hűtőmaszk kiterjesztése; a valójában nem króm, hanem még jobban mutató, matt alumínium keret egységet alkot a lámpatestekkel, ami különleges, animalisztikus hatást kelt. 
A három-három dízel-, illetve benzinmotor mind kevesebb üzemanyagot fogyaszt, a megtakarítás elérheti a 17 százalékot. A kulcs a részleges hengerlekapcsolásos technológiában rejlik. Az 1,4-től 2,0 literesig terjedő négyhengeresek teljesítménye 120-220 LE. 
A futóművet még komfortosabbra hangolták, a méretek (4,39 x 1,83 x 1,59 méter, 2,6 méter tengelytáv, 460/1365 literes csomagtartó) nem változtak. Alapfelszerelés a másodlagos ütközést elkerülő (baleset után a fékeket aktiváló) rendszer, rendelhető holttér-felügyelet, sávban tartó automata, jelzőtábla-felismerő rendszer, a fedélzeten wifi-hotspot és Google szolgáltatások állhatnak rendelkezésre 
A legizgalmasabb persze az RS Q3 kivitel (képeinken). 2,5 literes, öthengeres turbómotorja az eddig 310 helyett 340 lóerőt ad le, a nyomatéki csúcs 420-ról 450 Nm-re nőtt. Az autó 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, ez tekintélyes 0,4 másodperccel rövidebb, mint eddig. A kipufogórendszerben csappantyú segít váltani a diszkrét mormogás és az érces üvöltés között. 
A hétfokozatú S-Tronic sebességváltót is átdolgozták. Az eddiginél is gyorsabban kapcsol, az első fokozatok szűkebb kiosztása a gyorsítóképességet javítja, a hosszabb hetedik fokozat a takarékoskodásban segít. Az első féktárcsák darabonként 1 kilóval könnyebbek lettek, a lassulásról nyolcdugattyús féknyergek gondoskodnak. A Q3-hoz képest 20 mm-rel ültetett futómű akár adaptív kivitelben is kérhető. 
Alapkivitelű a fekete bőr belső, opciós a steppelt Nappa bőrkárpit. A műszerfalon külön RS kijelző tájékoztat a köridőkről, töltőnyomásról, olajhőmérsékletről és egyéb sportos paraméterekről. Kívülről nem nehéz felismerni a csúcsmodellt: alumínium tetősín, hosszú tetőspoiler, átrajzolt hátsó lökhárító és egy darab, ovális kipufogóvég árulja el az RS-t.
A megújult Audi Q3 és RS Q3 forgalmazása jövő év februárjában kezdődik.
Az Audi Q3 képeit ebben a galériában találod.

Az alábbi videókon az RS Q3 2,5 literes motorjának, valamint a Q3 hengerlekapcsolásos 1,4-esének a részleteit ismerheted meg:



Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.