Krómpofa: megújult az Audi Q3

Audi Q3 és Audi RS Q3 ráncfelvarrás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.07. 08.00

Átfogó műszaki és markáns grafikai újításokkal lépett színre az Audi Q3. Főleg az RS sportverzió változott sokat.

Pontosan három évvel ezelőtt, 2011 őszén mutatta be eddigi legkisebb szabadidőjárművét az Audi. A típus most megújult, mégpedig alaposan. 

A formatervezők az ötajtós SUV kupés jellegét igyekeztek kihangsúlyozni. Elöl és hátul vízszintes vonalak teszik optikailag szélesebbé az autót. Már a belépő verzión is alapáras a xenon fényszóró és a LED-es nappali világítás, felárért LED-es fényszóró rendelhető, az immár jól ismert, futófényes irányjelzővel együtt. 
A legfontosabb optikai változás a Single Frame hűtőmaszk kiterjesztése; a valójában nem króm, hanem még jobban mutató, matt alumínium keret egységet alkot a lámpatestekkel, ami különleges, animalisztikus hatást kelt. 
A három-három dízel-, illetve benzinmotor mind kevesebb üzemanyagot fogyaszt, a megtakarítás elérheti a 17 százalékot. A kulcs a részleges hengerlekapcsolásos technológiában rejlik. Az 1,4-től 2,0 literesig terjedő négyhengeresek teljesítménye 120-220 LE. 
A futóművet még komfortosabbra hangolták, a méretek (4,39 x 1,83 x 1,59 méter, 2,6 méter tengelytáv, 460/1365 literes csomagtartó) nem változtak. Alapfelszerelés a másodlagos ütközést elkerülő (baleset után a fékeket aktiváló) rendszer, rendelhető holttér-felügyelet, sávban tartó automata, jelzőtábla-felismerő rendszer, a fedélzeten wifi-hotspot és Google szolgáltatások állhatnak rendelkezésre 
A legizgalmasabb persze az RS Q3 kivitel (képeinken). 2,5 literes, öthengeres turbómotorja az eddig 310 helyett 340 lóerőt ad le, a nyomatéki csúcs 420-ról 450 Nm-re nőtt. Az autó 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, ez tekintélyes 0,4 másodperccel rövidebb, mint eddig. A kipufogórendszerben csappantyú segít váltani a diszkrét mormogás és az érces üvöltés között. 
A hétfokozatú S-Tronic sebességváltót is átdolgozták. Az eddiginél is gyorsabban kapcsol, az első fokozatok szűkebb kiosztása a gyorsítóképességet javítja, a hosszabb hetedik fokozat a takarékoskodásban segít. Az első féktárcsák darabonként 1 kilóval könnyebbek lettek, a lassulásról nyolcdugattyús féknyergek gondoskodnak. A Q3-hoz képest 20 mm-rel ültetett futómű akár adaptív kivitelben is kérhető. 
Alapkivitelű a fekete bőr belső, opciós a steppelt Nappa bőrkárpit. A műszerfalon külön RS kijelző tájékoztat a köridőkről, töltőnyomásról, olajhőmérsékletről és egyéb sportos paraméterekről. Kívülről nem nehéz felismerni a csúcsmodellt: alumínium tetősín, hosszú tetőspoiler, átrajzolt hátsó lökhárító és egy darab, ovális kipufogóvég árulja el az RS-t.
A megújult Audi Q3 és RS Q3 forgalmazása jövő év februárjában kezdődik.
Az Audi Q3 képeit ebben a galériában találod.

Az alábbi videókon az RS Q3 2,5 literes motorjának, valamint a Q3 hengerlekapcsolásos 1,4-esének a részleteit ismerheted meg:



Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.