Krómpofa: megújult az Audi Q3

Audi Q3 és Audi RS Q3 ráncfelvarrás

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.07. 08.00

Átfogó műszaki és markáns grafikai újításokkal lépett színre az Audi Q3. Főleg az RS sportverzió változott sokat.

Pontosan három évvel ezelőtt, 2011 őszén mutatta be eddigi legkisebb szabadidőjárművét az Audi. A típus most megújult, mégpedig alaposan. 

A formatervezők az ötajtós SUV kupés jellegét igyekeztek kihangsúlyozni. Elöl és hátul vízszintes vonalak teszik optikailag szélesebbé az autót. Már a belépő verzión is alapáras a xenon fényszóró és a LED-es nappali világítás, felárért LED-es fényszóró rendelhető, az immár jól ismert, futófényes irányjelzővel együtt. 
A legfontosabb optikai változás a Single Frame hűtőmaszk kiterjesztése; a valójában nem króm, hanem még jobban mutató, matt alumínium keret egységet alkot a lámpatestekkel, ami különleges, animalisztikus hatást kelt. 
A három-három dízel-, illetve benzinmotor mind kevesebb üzemanyagot fogyaszt, a megtakarítás elérheti a 17 százalékot. A kulcs a részleges hengerlekapcsolásos technológiában rejlik. Az 1,4-től 2,0 literesig terjedő négyhengeresek teljesítménye 120-220 LE. 
A futóművet még komfortosabbra hangolták, a méretek (4,39 x 1,83 x 1,59 méter, 2,6 méter tengelytáv, 460/1365 literes csomagtartó) nem változtak. Alapfelszerelés a másodlagos ütközést elkerülő (baleset után a fékeket aktiváló) rendszer, rendelhető holttér-felügyelet, sávban tartó automata, jelzőtábla-felismerő rendszer, a fedélzeten wifi-hotspot és Google szolgáltatások állhatnak rendelkezésre 
A legizgalmasabb persze az RS Q3 kivitel (képeinken). 2,5 literes, öthengeres turbómotorja az eddig 310 helyett 340 lóerőt ad le, a nyomatéki csúcs 420-ról 450 Nm-re nőtt. Az autó 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, ez tekintélyes 0,4 másodperccel rövidebb, mint eddig. A kipufogórendszerben csappantyú segít váltani a diszkrét mormogás és az érces üvöltés között. 
A hétfokozatú S-Tronic sebességváltót is átdolgozták. Az eddiginél is gyorsabban kapcsol, az első fokozatok szűkebb kiosztása a gyorsítóképességet javítja, a hosszabb hetedik fokozat a takarékoskodásban segít. Az első féktárcsák darabonként 1 kilóval könnyebbek lettek, a lassulásról nyolcdugattyús féknyergek gondoskodnak. A Q3-hoz képest 20 mm-rel ültetett futómű akár adaptív kivitelben is kérhető. 
Alapkivitelű a fekete bőr belső, opciós a steppelt Nappa bőrkárpit. A műszerfalon külön RS kijelző tájékoztat a köridőkről, töltőnyomásról, olajhőmérsékletről és egyéb sportos paraméterekről. Kívülről nem nehéz felismerni a csúcsmodellt: alumínium tetősín, hosszú tetőspoiler, átrajzolt hátsó lökhárító és egy darab, ovális kipufogóvég árulja el az RS-t.
A megújult Audi Q3 és RS Q3 forgalmazása jövő év februárjában kezdődik.
Az Audi Q3 képeit ebben a galériában találod.

Az alábbi videókon az RS Q3 2,5 literes motorjának, valamint a Q3 hengerlekapcsolásos 1,4-esének a részleteit ismerheted meg:



Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.