Ismeretlen legenda

Panoz Esperante Spyder

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.07. 09.00

Az amerikai motorsport-élet egyik meghatározó figurája építi ezt a sajátos külsejű, méregdrága roadstert, mindössze 25 példányban.

Neve alapján spanyolnak gondolnánk, fizimiskája olyan, mintha egy japán sportautó megrontott volna egy Ferrarit, és mégis: a Panoz Esperante Spyder az egyik legegzotikusabb roadster ma a világon. 
Az idén huszonöt éves Panoz az USA Georgia államában működő családi vállalkozás, amely miután megépítette fura kinézetű, de alumíniumban bővelkedő Roadsterjét, tizenöt éve semmi mást nem csinál, mint az Esperante különböző variánsait csiszolgatja. Ilyen paraméterekkel tucatnyi cégecske működik világszerte, ez azonban különleges: alapítója, Don Panoz volt az, aki 1999-ben létrehozta az American Le Mans Series (ALMS) bajnokságot, az USA saját hosszú távú szériáját. 
Az Esperante kupé nyomán létrehozott, jubileumi Esperante Spyder tehát nem akármilyen pedigréjű autó, nem akármilyen műszaki tartalommal, amely bár formájában hű maradt ezredfordulós őséhez, gyakorlatilag minden elemében új konstrukció. 
Vázszerkezete alumíniumból, szénszálas és egyéb kompozit anyagokból áll, tömege így csupán 1419 kg, amit leggyengébb kivitelében is egy 430 lóerős szívómotor mozgat, míg a csúcsverzió 560 lovas, kompresszoros erőforrást kap. Utóbbival 3,7 másodperc körül gyorsul 100 km/órára az autó, végsebessége 277 km/óra. Alapkiépítésben hatfokozatú kézi váltó jár a kétüléses roadsterhez, felárért kormányról kapcsolható automata is rendelhető. Félig gyári opcióként egyébként 800 lóerőt meghaladó kivitelben (alábbi képen) is elkészíthető az Esperante. 
Az utastér a spártai funkcionalitás és a fényűző luxus sajátos keverékét kínálja. A burkolatok és kárpitok terén nem köti meg megrendelői kezét a Panoz, alapértelmezésben fával, fémmel, Alcantarával dolgoznak. A műszerezettséget egyetlen hatalmas, 10,6 colos képernyőre bízták, ezen jeleníthető meg minden kritikus üzemi és menetdinamikai adat, fekete vagy fémhatású háttérrel. 
A jubileumi Esperante Spyder vételára meredek 179 120 dollár (44,8 millió Ft). További 25 630 dollárért (6,4 millió Ft) már a Sypder GT (képeinken a sárga autó) verzióba ülhetünk bele, ami a nagyobbik V8 mellett kiszélesített karosszériát, a cég Le Mans-i versenyautóját idéző, szénszálas aerodinamikai kiegészítőket és oldalt kivezetett kipufogót, Sabel versenyöveket, 19 colos keréktárcsákat és böszme nagy Brembo fékeket kínál.

Kommentek

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.