Aprópénzért nem vált kötelezőt a magyar

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.07. 08.45

Az idei kötelezőkampányban csak az autósok tíz százaléka vált kötelezőt, egy-kétezer forintos megtakarítás nem elég vonzó. Összesen 200 ezren válthatnak.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) idei kampányában tíz autósból kilenc elfogadja az átlagosan egy-kétezer forintos díjemelést és marad jelenlegi biztosítójánál, csak 10 százalék vált biztosítót – közölte az első hét tapasztalatai alapján a Biztosítás.hu online alkusz.

Már az előző évek kampányaiban is jellemző volt az, hogy az elérhető megtakarítások mértékének csökkenésével párhuzamosan csökkent a biztosítót váltók száma is. Ezen a tendencián a mostani mérsékelt díjemelkedési hullám sem változtat, mert a kampány első hetében alig feleannyian kezdeményeztek biztosítóváltást, mint tavaly ilyenkor.

Így idén novemberben – ebben a hónapban lehet felmondani a meglévő kötelező biztosítást – váltók száma valahol 200 ezer környékén alakul majd, szemben a tavalyi 370 ezerrel. A váltók nagy részén négy biztosító – a KÖBE, a K&H, a Groupama és az MKB – osztozik, azokat az autósok fele választja. Az átlagdíj éves 12 ezer forint környékén, a váltók átlagos megtakarítása pedig négyezer forint körül alakul.

Amennyiben a most évfordulós 2,1 millió autós túlnyomó többsége elfogadja a díjemelkedést, akkor a kgfb-piacon lévő biztosítók összesített éves díjbevétele hárommilliárd forinttal is nőhet, ami a biztosítók 2013-as, hatmilliárd forintos veszteségének a fele.

Kommentek

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.