Aprópénzért nem vált kötelezőt a magyar

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.07. 08.45

Az idei kötelezőkampányban csak az autósok tíz százaléka vált kötelezőt, egy-kétezer forintos megtakarítás nem elég vonzó. Összesen 200 ezren válthatnak.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) idei kampányában tíz autósból kilenc elfogadja az átlagosan egy-kétezer forintos díjemelést és marad jelenlegi biztosítójánál, csak 10 százalék vált biztosítót – közölte az első hét tapasztalatai alapján a Biztosítás.hu online alkusz.

Már az előző évek kampányaiban is jellemző volt az, hogy az elérhető megtakarítások mértékének csökkenésével párhuzamosan csökkent a biztosítót váltók száma is. Ezen a tendencián a mostani mérsékelt díjemelkedési hullám sem változtat, mert a kampány első hetében alig feleannyian kezdeményeztek biztosítóváltást, mint tavaly ilyenkor.

Így idén novemberben – ebben a hónapban lehet felmondani a meglévő kötelező biztosítást – váltók száma valahol 200 ezer környékén alakul majd, szemben a tavalyi 370 ezerrel. A váltók nagy részén négy biztosító – a KÖBE, a K&H, a Groupama és az MKB – osztozik, azokat az autósok fele választja. Az átlagdíj éves 12 ezer forint környékén, a váltók átlagos megtakarítása pedig négyezer forint körül alakul.

Amennyiben a most évfordulós 2,1 millió autós túlnyomó többsége elfogadja a díjemelkedést, akkor a kgfb-piacon lévő biztosítók összesített éves díjbevétele hárommilliárd forinttal is nőhet, ami a biztosítók 2013-as, hatmilliárd forintos veszteségének a fele.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.