Gumijavítás a nagyszobában

Babakocsiszerviz

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2014.11.06. 16.00

Klassz dolog a levegős babakocsikerék, de néha ez is defektet kaphat. Kis szerencsével éppen apuval elindulva történik a baj és játék lesz belőle.

Autóval sem leányálom egy defekt, de babakocsival, éppen közértbe sietve is éppen elég bosszantó dolog. De pótkerék nélkül itt nem kell mozgásképtelenné válva, órákig tanakodni, hogyan tovább. Egy biciklis defektjavítóval hamar újra üzemképessé tehető a babakocsi. Valahogy így:

Drámai pillanat, amikor defektet kap a babakocsi kereke. Tolni így reménytelen, gumis nincs a környéken, és pótkerék sincs a csomagtartóban. Hogyan tovább?

Az egy mozdulattal kiszedhető kerék első útja a zuhany alá vezet. Vigyázat, szörnyű dolgok vannak az utcán, amíg az utolsó molekula kutyaszar nem ázott le róla, addig még véletlenül sem nyúlunk hozzá.

Az egy mozdulattal kiszedhető kerék első útja a zuhany alá vezet. Vigyázat, szörnyű dolgok vannak az utcán, amíg az utolsó molekula kutyaszar nem ázott le róla, addig még véletlenül sem nyúlunk hozzá.
Súlyosbító körülmény, hogy a gyerek is részt venne a foglalkozáson. Így kicsit tovább tart majd, de sebaj, úgyis vele indultunk sétálni. A kerék alá tegyünk egy rongyot, hogy később ne kelljen a parkettakarcolás miatt feldühödött anya haragjától rettegni.

Hozzávalók, balról jobbra: folt, csiszolóvászon, vulkanizáló kence, gumifeszegető pálcika, és pumpa. Pumpa nélkül a teljes készlet 1500 forint a Decathlonban.

A babakocsikerék nyilván semmiféle szabványnak nm felel meg, vért izzadtam, mire lefeszegettem arról az átkozott felniről a gumit. Kemény meló, nehezebb, mint a bringánál, de nem reménytelen.

Hopp, siker! Innen már kézzel is lekapható a külső egyik oldala és máris hozzáférünk a petyhüdt belsőhöz

Tépjük ki a nyomorult, lyukas belsőt, hogy meg tudjuk javítani

Ha nem látszik a luk, folyamodjunk az inkvizíció bevált módszeréhez, nyomjuk víz alá a latort! Előbb utóbb biztosan vallani fog. A buborékok jelzik a lyukat. Jegyezzük meg hol van, de meg is jelölhetjük, ha rossz a memóriánk.

Jón a csiszolóvásznas felületkezelés. Nem kell lyukat smirglizni a gumira, elég ha kicsit érdesebbre dolgozzuk a felületet

Ez sajnos egész sokáig tart, ha van segítségünk. De hagyjuk neki, ha öregkorunkban erre emlékezve nem tol majd minket azonnal az öregek otthonába, már megérte a rászánt idő.

Jön a büdös vulkanizáló ragacs felkenése. Lehet ennél szebben is, de így is működik. Jól látszik, hogy egy korábbi folt mellett kapott új léket a gumi.

Csinos segítőm türelmetlen, így addig fújja, amíg meg nem szárad a rákent ragacs.

A foltról húzzuk le a két fólia közül a fémszínűt, de közben ne érjünk a folt szabaddá vált felületéhez kézzel.

Majd jó erősen nyomjuk rá a megszáradt ragasztóra. Elméletileg el kéne bohóckodnunk az átlátszó fólia levakarásával is, de nyugodtan rajta hagyhatjuk, nem oszt, nem szoroz a dolog. Ha mégis zavar valakit az ottléte, hajtsa félbe a gumit, hogy a folton lévő fólia megtörjön, és bentről kifelé már könnyebb lesz levakarni, mintha a széléről kezdve.

Máris lehet pumpálni a saját farkába harapó gumikígyót

Minőség ellenőrzés: ha nincs buborék, győztünk! Nincs buborék. Győztünk.

Ismét gyerekmunka, töröltessük szárazra a gumi belsejét, hogy ne rohadjon össze

A gyerek legnagyobb előnye, hogy az élőhelye környékén biztosan találunk hintőport is. Az meg nemcsak a gyereket teszi csúszóssá, hanem a gumit is. Szórjunk keveset a belsőbe.

De bekenhetjük a megjavított belsőt is vele, így könnyebb lesz a helyére igazítani. Ezt is ráhagyhatjuk a segédmunkásra, örömmel fogja szórni a port mindenfelé.

Feszegessük vissza a külsőt. Ez azért könnyebb lesz, mint lefelé volt.

Jön a pumpálás. Toljunk bele rendesen levegőt és könnyebb lesz tolni a babakocsit.

Tegyük vissza a kereket és örvendezzünk! Aztán pánikszerűen öltöztessük fel a kölköt, vegyünk elő szatyrokat és rohanjunk el az eredeti feladatunk, a vásárlás lebonyolítására.

Olvasói levél a témában:

“Engedtessék meg, hogy régi motorosként (illetve bringásként) növeljem a gumifoltozás hatékonyságát. A ragasztó kötésének erősségét nem a préselés ideje, hanem erőssége adja. Aki volt már suszternél, megfigyelhette, hogy az összekent (és látszatra meg is száradt) felületeket kalapáccsal üti össze a cipész. Ahhoz pedig, hogy a foltozás ne csak tüneti, hanem oki is legyen, ajánlatos végigböngészni a külsőt is. Nem csak kívülről, belülről is. A bennmaradt tüske egyik legbiztosabb jele, hogy a lyuk a másik mellé került – lehet, hogy pár hét után (biciklinél pár nap után) már jöhet is a következő folt a meglevő kettő mellé.

Balesetmentes babakocsizást kívánok! Üdv, V.B.

Kommentek

Tarlós bedurvult, ez lett a bírsággkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.