A magyar átlagfizetés megy el egy új autóra havonta

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.05. 11.50

Havi 150 ezer forintnál is többe kerülhet egy új, alsó-középkategóriás autó fenntartása annak, aki parkolóhelyet bérel, cascóval rendelkezik, évi évi tízezer km-t megy.

Havi 150 ezer forintnál is többe kerülhet egy új, alsó-középkategóriás autó fenntartása annak, aki parkolóhelyet bérel, casco-biztosítással rendelkezik, és éves szinten 10 ezer kilométernyit autózik – áll az Avalon CarSharing elemzésében.
 


A KSH adatai szerint nemzetgazdasági szinten az átlagos – családi kedvezmény nélkül számított – nettó havi kereset 154 100 forint volt 2014 első hét hónapjában. Az Avalon szerint ehhez képest egy hatmillió forintos vételárú új autó két év használat és 20 ezer kilométer körüli futásteljesítmény után már csak négymillió forintot ér, így csak az amortizáció értéke meghaladja a havi 81 ezer forintot.

Átlagos kötelező- és casco-díjjal (együtt évi 140 ezer forint), valamint gépjárműadóval (évi 19 ezer forint), havi 15 ezer forintos parkolási díjjal és éves autópálya-matricával számolva újabb havi 31 500 forint a kiadás. Ehhez hétliteres átlagfogyasztással, 400 forint/literes üzemanyagárral és évi tízezer kilométeres futásteljesítménnyel számolva jön még havi 22 400 forint, a kilométerenkénti 16 forintos átlagos szervizköltséggel kiegészítve jön ki a havi 150 033 forintos ráfordítás.

Ezek a költségek azonban csökkenthetők, ha az embernek szüksége van egy autóra, de nem ragaszkodik ahhoz, hogy a tulajdonába is kerüljön. Az Avalon szerint alternatíva lehet az autómegosztás, amely főként azoknak kínál költségmegtakarítást, akik leginkább pár órás, városon belüli utakhoz keresnek autót, hiszen évi 6-10 ezer kilométer alatt olcsóbb, mint a saját autó, és rugalmasabb, mint a bérautó.

Kommentek

  • cszoli

    “egy hatmillió forintos vételárú új autó két év használat és 20 ezer kilométer körüli futásteljesítmény után már csak négymillió forintot ér”

    Már csak az a kérdés, ki az, aki vadonatúj kocsit vesz 6 millióért, aztán 2 év/20 ezer (!) km után eladja? Mert ha nem így tesz, borul a számítás.

    Még szerencse, hogy ez csak egy reklámcikk…

  • menõmanó

    Valóban nem olcsó az új autó vétel és fenntartás. Viszont ha az ember egy igazán jó autót vesz (szinte nem kell rá költeni és hozza az elvárt szintet) és sokáig megtartja, mert nem olyan fos, hogy mielőbb meg akar tőle szabadulni (nem egy ilyen ismerősöm van), akkor a végén nem jár rosszul.
    Nyilván új autót nagyon sokan nem engedhetnek meg maguknak, csak az a baj, hogy ezt sokan még ők sem tudják. Egy páran azért az utóbbi években rádöbbentek erre. :)

  • hova

    Ma láttam a tv-ben a milliárdos magyar csapatot, nekik ez nem gond, de én sem hiszem, hogy a többség a jól kiválasztott! új autóját 2 év után eladja . Kivétel, ha nagyon-nagyon mellé fogott. A többség azonban ezt nem teszi, részben mert a jótállás már sok autónál 5 év és jellemzően 5-7 évig jól “tartják magukat” az autók.

  • grobi74

    Mekkora baromság! Kinek az átlagfizetése ez? Hülyék ezek? 6 millás autót ki vesz? Jó reggelt Magyarország!!!

  • Iceman.

    Van valamiféle ökölszabály, hogy autóra 1 éves, lakásra/házra pedig 10 éves keresetednél többet ne költs el. Ha egy kicsit elnagyol is, azért jól mutatja, hogy a 6 millás autó nettó 500.000 Ft körüli bevétellel reális, ami még akkor is elég sok, ha egy család összes keresőjét beleszámítjuk.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.