A magyar átlagfizetés megy el egy új autóra havonta

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.11.05. 11.50

Havi 150 ezer forintnál is többe kerülhet egy új, alsó-középkategóriás autó fenntartása annak, aki parkolóhelyet bérel, cascóval rendelkezik, évi évi tízezer km-t megy.

Havi 150 ezer forintnál is többe kerülhet egy új, alsó-középkategóriás autó fenntartása annak, aki parkolóhelyet bérel, casco-biztosítással rendelkezik, és éves szinten 10 ezer kilométernyit autózik – áll az Avalon CarSharing elemzésében.
 


A KSH adatai szerint nemzetgazdasági szinten az átlagos – családi kedvezmény nélkül számított – nettó havi kereset 154 100 forint volt 2014 első hét hónapjában. Az Avalon szerint ehhez képest egy hatmillió forintos vételárú új autó két év használat és 20 ezer kilométer körüli futásteljesítmény után már csak négymillió forintot ér, így csak az amortizáció értéke meghaladja a havi 81 ezer forintot.

Átlagos kötelező- és casco-díjjal (együtt évi 140 ezer forint), valamint gépjárműadóval (évi 19 ezer forint), havi 15 ezer forintos parkolási díjjal és éves autópálya-matricával számolva újabb havi 31 500 forint a kiadás. Ehhez hétliteres átlagfogyasztással, 400 forint/literes üzemanyagárral és évi tízezer kilométeres futásteljesítménnyel számolva jön még havi 22 400 forint, a kilométerenkénti 16 forintos átlagos szervizköltséggel kiegészítve jön ki a havi 150 033 forintos ráfordítás.

Ezek a költségek azonban csökkenthetők, ha az embernek szüksége van egy autóra, de nem ragaszkodik ahhoz, hogy a tulajdonába is kerüljön. Az Avalon szerint alternatíva lehet az autómegosztás, amely főként azoknak kínál költségmegtakarítást, akik leginkább pár órás, városon belüli utakhoz keresnek autót, hiszen évi 6-10 ezer kilométer alatt olcsóbb, mint a saját autó, és rugalmasabb, mint a bérautó.

Kommentek

  • cszoli

    “egy hatmillió forintos vételárú új autó két év használat és 20 ezer kilométer körüli futásteljesítmény után már csak négymillió forintot ér”

    Már csak az a kérdés, ki az, aki vadonatúj kocsit vesz 6 millióért, aztán 2 év/20 ezer (!) km után eladja? Mert ha nem így tesz, borul a számítás.

    Még szerencse, hogy ez csak egy reklámcikk…

  • menõmanó

    Valóban nem olcsó az új autó vétel és fenntartás. Viszont ha az ember egy igazán jó autót vesz (szinte nem kell rá költeni és hozza az elvárt szintet) és sokáig megtartja, mert nem olyan fos, hogy mielőbb meg akar tőle szabadulni (nem egy ilyen ismerősöm van), akkor a végén nem jár rosszul.
    Nyilván új autót nagyon sokan nem engedhetnek meg maguknak, csak az a baj, hogy ezt sokan még ők sem tudják. Egy páran azért az utóbbi években rádöbbentek erre. :)

  • hova

    Ma láttam a tv-ben a milliárdos magyar csapatot, nekik ez nem gond, de én sem hiszem, hogy a többség a jól kiválasztott! új autóját 2 év után eladja . Kivétel, ha nagyon-nagyon mellé fogott. A többség azonban ezt nem teszi, részben mert a jótállás már sok autónál 5 év és jellemzően 5-7 évig jól “tartják magukat” az autók.

  • grobi74

    Mekkora baromság! Kinek az átlagfizetése ez? Hülyék ezek? 6 millás autót ki vesz? Jó reggelt Magyarország!!!

  • Iceman.

    Van valamiféle ökölszabály, hogy autóra 1 éves, lakásra/házra pedig 10 éves keresetednél többet ne költs el. Ha egy kicsit elnagyol is, azért jól mutatja, hogy a 6 millás autó nettó 500.000 Ft körüli bevétellel reális, ami még akkor is elég sok, ha egy család összes keresőjét beleszámítjuk.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.