Parányi SUV-tanulmány a Mercedestől

Városi modell Ázsiának

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.04. 11.25

A leendő Audi Q1 ellenfeleként kelhet életre a Mercedes G-Code szabadidő-koncepciója. Sajnos csak az ázsiai piacra szánják.

Mindössze 4,1 méteres hosszával több mint egy arasszal kisebb, mint a márka jelenlegi legapróbb szabadidőjárműve, a GLA, így merőben új vásárlói szegmens felé nyithat a Mercedes vadonatúj tanulmánya, a G-Code.

A kínai és németországi dizájnerek kooperációjából megszületett kisautó külseje végletekig letisztult, ugyanakkor több geg is fűszerezi a dizájnt, a választott üzemmódtól függően változó (piros, kék vagy lila) megvilágítású hűtőmaszktól a rejtett A-oszlopon át a behúzható karokra szerelt visszapillantó kamerákig. 

Visszaköszön vonalaiban a sirályszárnyas 300 SL

A Mercedes mérnökei új fegyvert konstruáltak az energiatakarékosság jegyében: a G-Code festése nem csak napfény hatására termel elektromosságot, de a felszíne felett eláramló menetszél is áramot gerjeszt benne. Emellett a kísérleti járműveken előszeretettel alkalmazott módszerrel a lengéscsillapítók és a rugók mozgását is áramtermelésre fogja a rendszer. 
A két irányba nyíló ajtók mögött feltáruló utastér vonalvezetése ugyanolyan egyszerű, mint a karosszériáé. Legalábbis ez a látszat, a technológiák ugyanis a következő századot idézik: a szénszálas ülésvázak háromdimenziós testszkennereket rejtenek, amelyek felmérik az utas fiziológiai állapotát, és automatikusan állítják be a hűtést, illetve fűtést. 
A klímaberendezés is különleges: a fotoszintézis elvét követve megtisztítja és oxigénnel dúsítja az utastér levegőjét – ez különösen előnyös a borzalmasan szennyezett levegőjű ázsiai metropoliszokban. És hogy ne rontsa tovább a helyzetet, a négyszemélyes G-Code rakterében elfér két elektromos roller, amelyekkel a belvárosban lehet közlekedni. 
A G-Code hibrid hajtást kapott, de nem akármilyet: a belső égésű orrmotor hidrogént eszik, a hátsó tengelyt villanymotor hajtja. A jármű képes elektromos, hibrid vagy sport módban üzemelni; utóbbiban digitális zajgenerátor segít rá a dinamikus kipufogóhangra.

Kommentek

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.