Parányi SUV-tanulmány a Mercedestől

Városi modell Ázsiának

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.04. 11.25

A leendő Audi Q1 ellenfeleként kelhet életre a Mercedes G-Code szabadidő-koncepciója. Sajnos csak az ázsiai piacra szánják.

Mindössze 4,1 méteres hosszával több mint egy arasszal kisebb, mint a márka jelenlegi legapróbb szabadidőjárműve, a GLA, így merőben új vásárlói szegmens felé nyithat a Mercedes vadonatúj tanulmánya, a G-Code.

A kínai és németországi dizájnerek kooperációjából megszületett kisautó külseje végletekig letisztult, ugyanakkor több geg is fűszerezi a dizájnt, a választott üzemmódtól függően változó (piros, kék vagy lila) megvilágítású hűtőmaszktól a rejtett A-oszlopon át a behúzható karokra szerelt visszapillantó kamerákig. 

Visszaköszön vonalaiban a sirályszárnyas 300 SL

A Mercedes mérnökei új fegyvert konstruáltak az energiatakarékosság jegyében: a G-Code festése nem csak napfény hatására termel elektromosságot, de a felszíne felett eláramló menetszél is áramot gerjeszt benne. Emellett a kísérleti járműveken előszeretettel alkalmazott módszerrel a lengéscsillapítók és a rugók mozgását is áramtermelésre fogja a rendszer. 
A két irányba nyíló ajtók mögött feltáruló utastér vonalvezetése ugyanolyan egyszerű, mint a karosszériáé. Legalábbis ez a látszat, a technológiák ugyanis a következő századot idézik: a szénszálas ülésvázak háromdimenziós testszkennereket rejtenek, amelyek felmérik az utas fiziológiai állapotát, és automatikusan állítják be a hűtést, illetve fűtést. 
A klímaberendezés is különleges: a fotoszintézis elvét követve megtisztítja és oxigénnel dúsítja az utastér levegőjét – ez különösen előnyös a borzalmasan szennyezett levegőjű ázsiai metropoliszokban. És hogy ne rontsa tovább a helyzetet, a négyszemélyes G-Code rakterében elfér két elektromos roller, amelyekkel a belvárosban lehet közlekedni. 
A G-Code hibrid hajtást kapott, de nem akármilyet: a belső égésű orrmotor hidrogént eszik, a hátsó tengelyt villanymotor hajtja. A jármű képes elektromos, hibrid vagy sport módban üzemelni; utóbbiban digitális zajgenerátor segít rá a dinamikus kipufogóhangra.

Kommentek

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.