Parányi SUV-tanulmány a Mercedestől

Városi modell Ázsiának

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.04. 11.25

A leendő Audi Q1 ellenfeleként kelhet életre a Mercedes G-Code szabadidő-koncepciója. Sajnos csak az ázsiai piacra szánják.

Mindössze 4,1 méteres hosszával több mint egy arasszal kisebb, mint a márka jelenlegi legapróbb szabadidőjárműve, a GLA, így merőben új vásárlói szegmens felé nyithat a Mercedes vadonatúj tanulmánya, a G-Code.

A kínai és németországi dizájnerek kooperációjából megszületett kisautó külseje végletekig letisztult, ugyanakkor több geg is fűszerezi a dizájnt, a választott üzemmódtól függően változó (piros, kék vagy lila) megvilágítású hűtőmaszktól a rejtett A-oszlopon át a behúzható karokra szerelt visszapillantó kamerákig. 

Visszaköszön vonalaiban a sirályszárnyas 300 SL

A Mercedes mérnökei új fegyvert konstruáltak az energiatakarékosság jegyében: a G-Code festése nem csak napfény hatására termel elektromosságot, de a felszíne felett eláramló menetszél is áramot gerjeszt benne. Emellett a kísérleti járműveken előszeretettel alkalmazott módszerrel a lengéscsillapítók és a rugók mozgását is áramtermelésre fogja a rendszer. 
A két irányba nyíló ajtók mögött feltáruló utastér vonalvezetése ugyanolyan egyszerű, mint a karosszériáé. Legalábbis ez a látszat, a technológiák ugyanis a következő századot idézik: a szénszálas ülésvázak háromdimenziós testszkennereket rejtenek, amelyek felmérik az utas fiziológiai állapotát, és automatikusan állítják be a hűtést, illetve fűtést. 
A klímaberendezés is különleges: a fotoszintézis elvét követve megtisztítja és oxigénnel dúsítja az utastér levegőjét – ez különösen előnyös a borzalmasan szennyezett levegőjű ázsiai metropoliszokban. És hogy ne rontsa tovább a helyzetet, a négyszemélyes G-Code rakterében elfér két elektromos roller, amelyekkel a belvárosban lehet közlekedni. 
A G-Code hibrid hajtást kapott, de nem akármilyet: a belső égésű orrmotor hidrogént eszik, a hátsó tengelyt villanymotor hajtja. A jármű képes elektromos, hibrid vagy sport módban üzemelni; utóbbiban digitális zajgenerátor segít rá a dinamikus kipufogóhangra.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.