Erősebb is, dögösebb is

Novitec Tridente

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.04. 15.00

A Maserati Ghiblihez nem lehet akárhogyan hozzányúlni, a Novitec azonban igényes munkát végzett.

Nem tudni, belefogott volna-e a Maserati kis szedánjának tuningjába a német műhely, ha nincs az a háromliteres dízelmotor: Európában ugyanis szinte csak azzal veszik a négyajtós sportautót, így viszont már érdemes volt energiát és pénzt áldozni a fejlesztésre. 
Nem is aprózták el a dolgot: a gyárilag 275 lóerős teljesítményt 322-re tornázták fel, a forgatónyomaték 600 helyett 680 Nm. Mindez a gyári 6,3 másodperces gyorsulás helyett 5,6 másodpercre hitelesítette a dízel Ghiblit. 
A nagyobb teljesítményhez feljavított külső dukál: az egyedi felnik 22 colosak, elöl 255, hátul 315 mm-es szélességű gumi passzol rájuk. A felfüggesztést is ezekhez igazították, minden hátsókerék-hajtású Ghiblihez állítható hasmagasságú készletet kínál a Novitec; az összkerekes variánsok egyszerű, de tekintélyes, 35 mm-es ültetést kaphatnak. 
Emellett szénszálas aerodinamikai csomagot is kifejlesztettek az autóhoz, az első légterelő a gyári lökhárítóra illeszthető rá, és csökkenti a hátsó tengelyre ható felhajtóerőt, akárcsak a csomagtartóra passzoló szárny. 
Egyébként annak sem kell elkeserednie, aki benzinmotorral rendelné meg az autót: a V6-os ikerturbó egység teljesítményét 410-ről 476 lóerőre emelték, a forgatónyomaték 640 Nm, az autó 4,4 mp alatt ugrik 100-ra (összkerékhajtással), a végsebessége 284 helyett 294 km/óra.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.