A piac rendkívüli izgalommal fogadta a hírt, hogy hónapokon belül tőzsdére viszik a Ferrarit. Elkezdődtek a számítgatások, vajon mekkora értéket képvisel a márka – a különböző befektetési csoportok, pénzügyi elemzők és bankok valahol 5 és 8,5 milliárd euró (1500-2600 milliárd Ft) közé saccolják azt. 

A Ferrari szerint azonban erről szó sincs: Sergio Marchionne, a cég újonnan kijelölt elnöke szerint márkája nem kevesebbet, mint 12 milliárd eurót (3,7 billió Ft) ér. 
Érvelése szerint ugyanis a piac nem autómárkaként, hanem luxuscikk-márkakén tekint a Ferrarira, ezért az utóbbiaknál használatos szorzókkal, azaz a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) 9-12-szeresével számolt. Mivel a Ferrari tavalyi eredménye 650 millió euró volt, így még mindig sántít a kalkuláció, csakhogy Marchionne megelőlegezte a cégnek az évi egymilliárdos EBITDA-t, és így már ki is jön a szép kerek összeg.
Egyébként ha elfogadjuk Marchionne érvelését, egy korábbi elemzés szerint a Toyota nem egészen kétszer annyit érne, mint a Ferrari…
A Ferrari a világ talán legjobb befektetése – mármint az autó, főleg ha veterán korú. Íme a tíz legértékesebb autóklasszikus az árverések pompázatos világából.