3700 milliárd forintot ér a Ferrari

... legalábbis a cég első embere szerint

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.04. 12.15

Sergio Marchionne azt mondja, a hamarosan részvényeket kibocsátó Ferrari értéke 12 milliárd euróra tehető. Az elemzők nagyon nem értenek egyet vele.

A piac rendkívüli izgalommal fogadta a hírt, hogy hónapokon belül tőzsdére viszik a Ferrarit. Elkezdődtek a számítgatások, vajon mekkora értéket képvisel a márka – a különböző befektetési csoportok, pénzügyi elemzők és bankok valahol 5 és 8,5 milliárd euró (1500-2600 milliárd Ft) közé saccolják azt. 

A Ferrari szerint azonban erről szó sincs: Sergio Marchionne, a cég újonnan kijelölt elnöke szerint márkája nem kevesebbet, mint 12 milliárd eurót (3,7 billió Ft) ér. 
Érvelése szerint ugyanis a piac nem autómárkaként, hanem luxuscikk-márkakén tekint a Ferrarira, ezért az utóbbiaknál használatos szorzókkal, azaz a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) 9-12-szeresével számolt. Mivel a Ferrari tavalyi eredménye 650 millió euró volt, így még mindig sántít a kalkuláció, csakhogy Marchionne megelőlegezte a cégnek az évi egymilliárdos EBITDA-t, és így már ki is jön a szép kerek összeg.
Egyébként ha elfogadjuk Marchionne érvelését, egy korábbi elemzés szerint a Toyota nem egészen kétszer annyit érne, mint a Ferrari…
A Ferrari a világ talán legjobb befektetése – mármint az autó, főleg ha veterán korú. Íme a tíz legértékesebb autóklasszikus az árverések pompázatos világából.


Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.