A felületes szemlélő azt gondolhatná, a képen egy Range Rover Evoque kerüli a feltűnést digitális álcaruhájában. Csakhogy sem az orrkialakítás, sem a tengelytáv nem stimmel, ezért az ismerős lámpák ellenére bizonyos, hogy ez már a C-X17 szériaváltozatának prototípusa, azaz a rég várt Jaguar szabadidőjármű, aminek korai példányával (akkor még kölcsönzött XF-karosszériában) tavaly decemberben találkozhattunk először

Nem csak a tengelytáv nagyobb egyébként, mint az Evoque-é, hanem a nyomtávot és a túlnyúlásokat is megnövelték – persze a két modell összehasonlítása eleve nem állja meg a helyét, hiszen míg a bébi-Range Rover az új Discovery Sporttal részben közös, régi padlólemezen nyugszik, a leendő Jaguar SUV a frissen bemutatott Jaguar XE kis szedán alumínium platformjára épül. 

A prototípusban egyelőre egy kétliteres dízelmotor dolgozik, ám ez még alighanem a régi szériából származik, nem pedig az új generációs Ingenium motorcsalád tagja. Méreteiből is adódóan a Jaguar terepese várhatóan drágább lesz az Evoque-nál, ám olcsóbb a Range Rover Sportnál – ez nagyjából 14-16 millió forint közé tenné az induló árát, azaz nagyjából az XF Sportbrake kombival azonos árfekvésre számíthatunk.