Jönnek a kövér törésteszt-bábuk, mert mi is hízunk

Nyugdíjas bábu is lesz

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.11.03. 10.00

Az emberiség tehetősebb fele vészes ütemben hízik el. Ideje, hogy ez a tendenciát az autóipar utasbiztonsági fejlesztései is figyelembe vegyék.

Tudtátok, hogy az első törésteszt-bábut az amerikai légierő egyik ezredesének kérésére fejlesztették ki, mert a tisztnek nem tetszett, hogy több pilótát veszít a munkába jövet elszenvedett autóbalesetekben, mint a levegőben? Az első bábu még meglehetősen primitív volt, homokzsákokból, kötelekből állt. Mostanra viszont egész kis családdá gyarapodott, van felesége, gyerekei, még langaléta nagybácsi is akad, egy fontos társadalmi csoportot azonban nem képviselnek a biztonságunkat segítő bábuk: a túlsúlyos népességét. 


A 22 tagországot, köztük hazánkat is tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) megbízásából elvégzett, és idén nyáron kiadott felmérés tanúsága szerint a tagállamok lakosai közül a felnőttek több mint fele, a gyermekek egyötöde túlsúlyos, az arányok pedig egyre romlanak, ha nem is olyan mértékben, mint néhány évvel ezelőtt. 
Magyarországon egyébként tragikus a helyzet, nálunk csak Új-Zélandon, Mexikóban és az USA-ban él több elhízott felnőtt, és a gyerekek körében is a hetedikek vagyunk a végéről számolva, de most nem is erről van szó, hanem arról, hogy a túlsúlyos emberek az alapvető egészségügyi kockázat (minden felesleges 15 kiló 30 százalékkal valószínűbbé teszi a korai elhalálozást) mellett az autóban is nagyobb veszélynek vannak kitéve – akár 78 százalékkal nagyobb a végzetes ütközés esélye. 
Nem véletlen, hogy a világ legnagyobb töréstesztbábu-gyártója, a Humanetics kifejlesztette Thort, a 120 kilós férfit. A súlyos alak hamarosan élőben demonstrálhatja, hogyan és miért vagyunk mi, túlsúlyosok nagyobb kockázatnak kitéve – a test nagyobb tömegéből adódó nagyobb tehetetlenség például kapásból értelmezhető rizikófaktor, de az a furcsa helyzet is fennáll, hogy a puha zsírpárnák miatt a biztonsági övek kevésbé hatékonyan fogják meg a testet. A további okokról itt olvashatsz részletesen.
Amint kész Thor, jöhet a nagypapa: egyelőre ugyanis az idősek speciális adottságait sem szimulálják a bábuk.

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.