Tudtátok, hogy az első törésteszt-bábut az amerikai légierő egyik ezredesének kérésére fejlesztették ki, mert a tisztnek nem tetszett, hogy több pilótát veszít a munkába jövet elszenvedett autóbalesetekben, mint a levegőben? Az első bábu még meglehetősen primitív volt, homokzsákokból, kötelekből állt. Mostanra viszont egész kis családdá gyarapodott, van felesége, gyerekei, még langaléta nagybácsi is akad, egy fontos társadalmi csoportot azonban nem képviselnek a biztonságunkat segítő bábuk: a túlsúlyos népességét. 


A 22 tagországot, köztük hazánkat is tömörítő Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) megbízásából elvégzett, és idén nyáron kiadott felmérés tanúsága szerint a tagállamok lakosai közül a felnőttek több mint fele, a gyermekek egyötöde túlsúlyos, az arányok pedig egyre romlanak, ha nem is olyan mértékben, mint néhány évvel ezelőtt. 
Magyarországon egyébként tragikus a helyzet, nálunk csak Új-Zélandon, Mexikóban és az USA-ban él több elhízott felnőtt, és a gyerekek körében is a hetedikek vagyunk a végéről számolva, de most nem is erről van szó, hanem arról, hogy a túlsúlyos emberek az alapvető egészségügyi kockázat (minden felesleges 15 kiló 30 százalékkal valószínűbbé teszi a korai elhalálozást) mellett az autóban is nagyobb veszélynek vannak kitéve – akár 78 százalékkal nagyobb a végzetes ütközés esélye. 
Nem véletlen, hogy a világ legnagyobb töréstesztbábu-gyártója, a Humanetics kifejlesztette Thort, a 120 kilós férfit. A súlyos alak hamarosan élőben demonstrálhatja, hogyan és miért vagyunk mi, túlsúlyosok nagyobb kockázatnak kitéve – a test nagyobb tömegéből adódó nagyobb tehetetlenség például kapásból értelmezhető rizikófaktor, de az a furcsa helyzet is fennáll, hogy a puha zsírpárnák miatt a biztonsági övek kevésbé hatékonyan fogják meg a testet. A további okokról itt olvashatsz részletesen.
Amint kész Thor, jöhet a nagypapa: egyelőre ugyanis az idősek speciális adottságait sem szimulálják a bábuk.