Ökoautóval ralizik a Toyota

Hidrogénüzemű versenyautó

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.31. 09.00

A Toyota az FCV különlegesen átépített példányával vesz részt a japán ralibajnokság utolsó futamán. Nem a győzelem a cél.

Látványos kék-fehér-szürke fényezés, robusztus alufelnik, földig érő sárfogó gumik – látszólag ennyiből állt csupán a felkészülés arra a merőben szokatlan sportszereplésre, amelyre hidrogénüzemű szedánját, a hamarosan Európában is színre lépő FCV-t küldte a Toyota. 

Persze ez így nyilván nem igaz, a további részletekről azonban nem nyilatkozik a vállalat, így nem tudjuk, módosították-e az üzemanyagcellás modell futóművét, hajtásláncát. 
Mielőtt valaki megijedne, hogy a versenytempóban baja esik az egyelőre prototípusként létező, hallatlan nagy értéket képviselő autónak, megnyugtatjuk: az FCV nem élesben indul a futamon, hanem nulladik autóként (zero car) megy végig a szakaszokon, hogy ellenőrizze, biztonságos-e az útvonal, na és hogy megmutassa magát a japán közönségnek, akik már áprilistól hozzájuthatnak a teljesen emissziómentes üzemű autóhoz. 
Utcai kivitelében a Toyota FCV nagyjából 10 mp alatt gyorsul 100 km/óra sebességre, hatótávolsága megközelíti az 500 kilométert, üzemanyagtartálya pár perc alatt feltölthető hidrogénnel. Az autóról itt olvashatsz további részleteket.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.