A hazai használtautó-piac történetében először fordul elő, hogy a dízelmotoros autók kínálata meghaladja a benzinesekét. A Használtautó.hu adatai szerint míg 3-4 éve az arány közel kétharmad-egyharmad volt a benzines autók javára, idén októberben már – a hosszú távú tendenciából ítélve várhatóan huzamosabb időre – a dízeles kínálat került az élre.
 
A forgalomba helyezett új autók körében már 2010-ben bekövetkezett a fordulat, jelenleg 100 új autóból 54-ben dízel-, míg 44-ben benzinmotor üzemel. A használtautó-import során behozott járművek körében még nagyobb a dízelautók aránya, hiszen ebben a körben a hazai adás-vételekhez képest felülreprezentáltak a felső-középkategóriás (27 százalék), illetve a családi autók (18 százalék), amelyeknek zömét dízelmotorral szerelték fel.

A Használtautó.hu szerint a dízelek népszerűségének oka, hogy egyrészt sokat lehet az üzemeltetésük során spórolni. A másik ok, hogy az emissziós normák nyugat-európai szigorításával párhuzamosan a régi, Euro 2-es és Euro 3-as előírásoknak megfelelő dízelmotorral működő autók ára az átlagosnál nagyobb mértékben esett, így kedvelt célpontjaivá váltak azoknak, akik külföldön vásárolnak gépkocsit.
 
Az adatok szerint az érdeklődők közel kétharmada, 64 százaléka dízelautót keres, 33 százaléknyian benzinüzemű motorra keresnek rá, miközben a hibrid és egyéb meghajtással továbbra is csak az érdeklődők 3 százaléka foglalkozik. 

Ha a forgalomban lévő teljes hazai személygépkocsi-állományt vesszük figyelembe, egyelőre semmi sem veszélyezteti a benzines autók dominanciáját: az utakon futó összes személyautónak továbbra is a háromnegyedét hajtja benzin. Ebbe a körbe tartozik ugyanis azoknak a kisebb teljesítményű, illetve tíz évnél idősebb autóknak a túlnyomó többsége, amelyeket tulajdonosaik jóval ritkábban használnak és cserélnek le, így nem jelennek meg a használtautó-piaci kínálatban.