Megérkeztek a BMW szuperszonikus vaddisznói

BMW X5 M és X6 M

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.30. 08.00

Másodszor fut neki a nagyteljesítményű szabadidőjármű műfajának a BMW. Az X5 M és az X6 M egyformán szélsebes.

Fél másodperc: ennyit faragtak le 2009-es születésű elődeik gyorsulási idejéből az X-ikrek M-kivitelei, és bizony ha egy üresen 2,3 tonnás test 4,2 másodperc alatt ugrik százra, az nézőponttól függően nem mindennapi élményt vagy maradandó traumát jelent. 

A sportkocsiknak is becsületére váló menetdinamika mögött minden idők legfejlettebb erőforrása áll, amit a BMW összkerekes típusába valaha szerelt (ennél kevesebbet persze nem is vártunk el a bajoroktól.) A Valvetronic rendszerrel, közvetlen benzinbefecskendezéssel, valamint két kettős megfúvású turbófeltöltővel felszerelt, 4,4 literes V8-as motor 575 lóerőre képes 6000 és 6500/perc között, ami 4 százalékkal több, mint az elődmodellek 555 lóerős teljesítménye. 
Még markánsabb a javulás a forgatónyomaték terén: itt 680 helyett 750 Nm áll rendelkezésre 2200 és 5000/perc között, a növekmény tehát meghaladja a 10 százalékot. 
A modern követelményekkel összhangban az új BMW X5 M és X6 M modellek átlagos üzemanyag-fogyasztása mindeközben csökkent, nem is kevéssel: az elődök 13,9 literje helyett beérik 11,1 literrel száz kilométeren (mínusz 20%). A végsebesség továbbra is limitált 250 km/óra. 
Mindez persze álló helyzetben ugyanúgy nem érzékelhető, mint az alapkivitelű, nyolcfokozatú M Steptronic automata sebességváltó, ezért a dizájnerek alaposan átdolgozták a modellek megjelenését. Elöl nagyobb légbevezető nyílások, típusjelzéssel ellátott oldalsó szellőzők, jellegzetes M külső tükrök, kétszer kettes kipufogórendszer, valamint az X6 M esetében hátsó légterelő segít megkülönböztetni a csúcsragadozót szerényebb társaitól. Két új, exkluzív színárnyalat is rendelkezésre áll. 
Az alapkivitelben 20 colos felniken elöl és hátul eltérő mintázatú abroncsok feszülnek, opcióként kovácsolt, 21 colos keréktárcsa is kérhető. A futóművet feszesebbre hangolták, a hasmagasság 10 mm-rel csökkent, alapkivitelű az adaptív lengéscsillapítás és kormánymű, valamint a hátul önszintező légrugózás. A fékrendszer az elődmodellnél 50 százalékkal nagyobb súrlódó felületet kínál, ugyanakkor tömege másfél kilóval csökkent, hála a kompozit tárcsáknak. 
A beltérben M-specifikus a műszerpark, az alumínium váltófülekkel szerelt bőrkormány, a duplakuplungos M sebességváltók sémája szerint működő váltókar adja meg az alaphangulatot. Ehhez első M sportülések, sportos vezetőoldali lábtámasz, valamint opciós head-up kijelző járul, utóbbi a normál funkciók mellett M üzemben is működtethető: ilyenkor fokozatkijelzőt, a fordulatszámot jelző sávos grafikát, valamint váltóvillanót vetít a szélvédőre a rendszer. 
2014-ben már nem képzelhető el termékbemutató okostelefonos alkalmazás nélkül: a BMW M Laptimer a fedélzeti iDrive kezelőtárcsáról vezérelhető, és a sebesség mellett a hossz- és keresztgyorsulást, az aktuális fokozatot, kormányszöget és gázpedál-állást is rögzíti, majd ezeket a versenypálya alaprajzán megjelenítve képes a vezető teljesítményének kielemzésére. Sőt, két kör eredményét kanyarokra bontva össze is hasonlítja nekünk, így közvetlenül mérhető a fejlődés, de mások tudásával is összevethetjük képességeinket. 
A BMW X5 M galériáját ezen a linken lapozhatod végig, az X6 M képeit itt találod meg.

Kommentek

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.