Megérkeztek a BMW szuperszonikus vaddisznói

BMW X5 M és X6 M

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.30. 08.00

Másodszor fut neki a nagyteljesítményű szabadidőjármű műfajának a BMW. Az X5 M és az X6 M egyformán szélsebes.

Fél másodperc: ennyit faragtak le 2009-es születésű elődeik gyorsulási idejéből az X-ikrek M-kivitelei, és bizony ha egy üresen 2,3 tonnás test 4,2 másodperc alatt ugrik százra, az nézőponttól függően nem mindennapi élményt vagy maradandó traumát jelent. 

A sportkocsiknak is becsületére váló menetdinamika mögött minden idők legfejlettebb erőforrása áll, amit a BMW összkerekes típusába valaha szerelt (ennél kevesebbet persze nem is vártunk el a bajoroktól.) A Valvetronic rendszerrel, közvetlen benzinbefecskendezéssel, valamint két kettős megfúvású turbófeltöltővel felszerelt, 4,4 literes V8-as motor 575 lóerőre képes 6000 és 6500/perc között, ami 4 százalékkal több, mint az elődmodellek 555 lóerős teljesítménye. 
Még markánsabb a javulás a forgatónyomaték terén: itt 680 helyett 750 Nm áll rendelkezésre 2200 és 5000/perc között, a növekmény tehát meghaladja a 10 százalékot. 
A modern követelményekkel összhangban az új BMW X5 M és X6 M modellek átlagos üzemanyag-fogyasztása mindeközben csökkent, nem is kevéssel: az elődök 13,9 literje helyett beérik 11,1 literrel száz kilométeren (mínusz 20%). A végsebesség továbbra is limitált 250 km/óra. 
Mindez persze álló helyzetben ugyanúgy nem érzékelhető, mint az alapkivitelű, nyolcfokozatú M Steptronic automata sebességváltó, ezért a dizájnerek alaposan átdolgozták a modellek megjelenését. Elöl nagyobb légbevezető nyílások, típusjelzéssel ellátott oldalsó szellőzők, jellegzetes M külső tükrök, kétszer kettes kipufogórendszer, valamint az X6 M esetében hátsó légterelő segít megkülönböztetni a csúcsragadozót szerényebb társaitól. Két új, exkluzív színárnyalat is rendelkezésre áll. 
Az alapkivitelben 20 colos felniken elöl és hátul eltérő mintázatú abroncsok feszülnek, opcióként kovácsolt, 21 colos keréktárcsa is kérhető. A futóművet feszesebbre hangolták, a hasmagasság 10 mm-rel csökkent, alapkivitelű az adaptív lengéscsillapítás és kormánymű, valamint a hátul önszintező légrugózás. A fékrendszer az elődmodellnél 50 százalékkal nagyobb súrlódó felületet kínál, ugyanakkor tömege másfél kilóval csökkent, hála a kompozit tárcsáknak. 
A beltérben M-specifikus a műszerpark, az alumínium váltófülekkel szerelt bőrkormány, a duplakuplungos M sebességváltók sémája szerint működő váltókar adja meg az alaphangulatot. Ehhez első M sportülések, sportos vezetőoldali lábtámasz, valamint opciós head-up kijelző járul, utóbbi a normál funkciók mellett M üzemben is működtethető: ilyenkor fokozatkijelzőt, a fordulatszámot jelző sávos grafikát, valamint váltóvillanót vetít a szélvédőre a rendszer. 
2014-ben már nem képzelhető el termékbemutató okostelefonos alkalmazás nélkül: a BMW M Laptimer a fedélzeti iDrive kezelőtárcsáról vezérelhető, és a sebesség mellett a hossz- és keresztgyorsulást, az aktuális fokozatot, kormányszöget és gázpedál-állást is rögzíti, majd ezeket a versenypálya alaprajzán megjelenítve képes a vezető teljesítményének kielemzésére. Sőt, két kör eredményét kanyarokra bontva össze is hasonlítja nekünk, így közvetlenül mérhető a fejlődés, de mások tudásával is összevethetjük képességeinket. 
A BMW X5 M galériáját ezen a linken lapozhatod végig, az X6 M képeit itt találod meg.

Kommentek

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.