Megérkeztek a BMW szuperszonikus vaddisznói

BMW X5 M és X6 M

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.30. 08.00

Másodszor fut neki a nagyteljesítményű szabadidőjármű műfajának a BMW. Az X5 M és az X6 M egyformán szélsebes.

Fél másodperc: ennyit faragtak le 2009-es születésű elődeik gyorsulási idejéből az X-ikrek M-kivitelei, és bizony ha egy üresen 2,3 tonnás test 4,2 másodperc alatt ugrik százra, az nézőponttól függően nem mindennapi élményt vagy maradandó traumát jelent. 

A sportkocsiknak is becsületére váló menetdinamika mögött minden idők legfejlettebb erőforrása áll, amit a BMW összkerekes típusába valaha szerelt (ennél kevesebbet persze nem is vártunk el a bajoroktól.) A Valvetronic rendszerrel, közvetlen benzinbefecskendezéssel, valamint két kettős megfúvású turbófeltöltővel felszerelt, 4,4 literes V8-as motor 575 lóerőre képes 6000 és 6500/perc között, ami 4 százalékkal több, mint az elődmodellek 555 lóerős teljesítménye. 
Még markánsabb a javulás a forgatónyomaték terén: itt 680 helyett 750 Nm áll rendelkezésre 2200 és 5000/perc között, a növekmény tehát meghaladja a 10 százalékot. 
A modern követelményekkel összhangban az új BMW X5 M és X6 M modellek átlagos üzemanyag-fogyasztása mindeközben csökkent, nem is kevéssel: az elődök 13,9 literje helyett beérik 11,1 literrel száz kilométeren (mínusz 20%). A végsebesség továbbra is limitált 250 km/óra. 
Mindez persze álló helyzetben ugyanúgy nem érzékelhető, mint az alapkivitelű, nyolcfokozatú M Steptronic automata sebességváltó, ezért a dizájnerek alaposan átdolgozták a modellek megjelenését. Elöl nagyobb légbevezető nyílások, típusjelzéssel ellátott oldalsó szellőzők, jellegzetes M külső tükrök, kétszer kettes kipufogórendszer, valamint az X6 M esetében hátsó légterelő segít megkülönböztetni a csúcsragadozót szerényebb társaitól. Két új, exkluzív színárnyalat is rendelkezésre áll. 
Az alapkivitelben 20 colos felniken elöl és hátul eltérő mintázatú abroncsok feszülnek, opcióként kovácsolt, 21 colos keréktárcsa is kérhető. A futóművet feszesebbre hangolták, a hasmagasság 10 mm-rel csökkent, alapkivitelű az adaptív lengéscsillapítás és kormánymű, valamint a hátul önszintező légrugózás. A fékrendszer az elődmodellnél 50 százalékkal nagyobb súrlódó felületet kínál, ugyanakkor tömege másfél kilóval csökkent, hála a kompozit tárcsáknak. 
A beltérben M-specifikus a műszerpark, az alumínium váltófülekkel szerelt bőrkormány, a duplakuplungos M sebességváltók sémája szerint működő váltókar adja meg az alaphangulatot. Ehhez első M sportülések, sportos vezetőoldali lábtámasz, valamint opciós head-up kijelző járul, utóbbi a normál funkciók mellett M üzemben is működtethető: ilyenkor fokozatkijelzőt, a fordulatszámot jelző sávos grafikát, valamint váltóvillanót vetít a szélvédőre a rendszer. 
2014-ben már nem képzelhető el termékbemutató okostelefonos alkalmazás nélkül: a BMW M Laptimer a fedélzeti iDrive kezelőtárcsáról vezérelhető, és a sebesség mellett a hossz- és keresztgyorsulást, az aktuális fokozatot, kormányszöget és gázpedál-állást is rögzíti, majd ezeket a versenypálya alaprajzán megjelenítve képes a vezető teljesítményének kielemzésére. Sőt, két kör eredményét kanyarokra bontva össze is hasonlítja nekünk, így közvetlenül mérhető a fejlődés, de mások tudásával is összevethetjük képességeinket. 
A BMW X5 M galériáját ezen a linken lapozhatod végig, az X6 M képeit itt találod meg.

Kommentek

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.