Teljesen független lesz a Ferrari

Tőzsdére viszik a márkát

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.29. 16.00

Leválik a Fiat-Chrysler cégstruktúrájáról, és ismét önálló életbe kezd a Ferrari. A részvények 90 százalékát azonban az egykori anyacég tulajdonosai kapják meg.

Mérföldkő lehet a Ferrari életében az a lépés, amelyre ma bólintott rá az igazgatótanács: a patinás sportautómárkát leválasztják a Fiat-Chrysler csoportról (FCA), és önálló cégként viszik a tőzsdére. 

Mindez fontos hír alig pár héttel azután, hogy a Ferrari megvált attól a Luca di Montezemolótól, aki közel negyed évszázadon vezette a céget, és helyét elfoglalta Sergio Marchionne, az FCA teljhatalmú ura. A váltáskor ugyanis rögtön felmerült, hogy a cégóriás beolvasztja a Ferrarit, ám ezt Marchionne igyekezett a lehető leghatározottabban cáfolni. 
Most tehát megnyugodhatnak a Ferrari rajongói: a márka nem hogy megőrzi függetlenségét, de teljesen elszakad az FCA-tól – még ha csupán névlegesen is. Az igazgatótanács ugyanis már jövőre a tőzsdére szeretné vinni a márkát, a részvényeknek azonban csupán 10 százalékát bocsátják ki szabadon, a többit a Fiat Chrysler Automobiles részvényesei között osztják szét. 
A hír hallatán rögtön magasba szárnyalt az FCA a milánói tőzsdén; a részvények értéke 4,92 százalékot emelkedett, mielőtt felfüggesztették a kereskedést. Nem véletlen a nagy izgalom: a piac régóta feni a fogát arra, hogy részvényeket bocsásson ki a Ferrari. 

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.