Szalayék győzni mennek az Africa Race-re

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.10.29. 16.00

Megújított versenyautóval, valamint új szponzor bevonásával vág neki a húsz éve versenyző Szalay Balázs és az Opel Dakar Team az előtte álló kétéves jubileumi időszaknak.

Megújított versenyautóval, valamint új szponzor bevonásával vág neki a húsz éve versenyző Szalay Balázs és az Opel Dakar Team az előtte álló kétéves jubileumi időszaknak. A csapat szerdai sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a dunaújvárosi pilóta éppen húsz éve határozta el, hogy autóversenyző lesz, s rajthoz fog állni a világ legnehezebb terepraliján, a Dakaron. Szalaynak 1994 óta íródó pályafutása során nyolcszor sikerült teljesítenie a Dakart, egyszer az Africa Race-t, második volt a Selyemút-ralin, s két bajnoki címet nyert a Közép-Európai Zóna Trófeában.

Szalay Balázs és több mint 11 éve mellette dolgozó navigátora, Bunkoczi László közösen mutatta be a “külső és belső ráncfelvarráson” átesett Opel Mokkát, amellyel a duó először a december 28-án kezdődő – a klasszikus Dakar-rali útvonalán haladó – Africa Race-en áll majd rajthoz.

“A kétszeres Dakar-győztes Jean-Louis Schlesser az idén már nem versenyez, amit egyrészt nagyon sajnálok, hiszen jó volt vele küzdeni, ugyanakkor az is igaz, hogy így nőttek a győzelmi esélyeink” – mondta a viadallal kapcsolatban Szalay, aki a legutóbbi Africa Race-en sokáig második volt, ám egy motorhiba akkor megakadályozta a jó eredmény elérésében.

A pilóta és navigátora egyetértettek abban, hogy a céljuk ezúttal nem lehet más, mint a győzelem, Bunkoczi pedig azt is elmondta, hogy segélycsomagokat visznek majd magukkal Afrikába, s azokat eljuttatják a nehéz körülmények között élő helyiekhez.

A csapatnak új szponzora is lett a szeszesitalokat gyártó és forgalmazó Martini révén, amely korábban a Forma-1-ben és a raliban is sikeres istállókat támogatott, jelenleg többek között az F1-es Williams főszponzora.

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.