Miután a kombi kivitelen bevezette, most a lépcsőshátúhoz is elérhetővé tette az ötödik generációs Haldex kuplungot alkalmazó összkerékhajtási rendszert a Škoda. A Volkswagen Golféval rokon 4×4-es rendszer működését elektronikus első differenciálzár (EDL) segíti. Ezzel hétre nőtt az elérhető Octavia-variánsok száma, egyben szintén hétre a Škoda összkerekes modellkínálata. 

A Škoda összkerekes rendszere alaphelyzetben az első kerekeket hajtja, mégpedig négyféle motorral. Ezek megegyeznek a kombi kivitelnél alkalmazottakkal: a 105 lovas 1.6 TDI 4,5 literes átlagfogyasztással, 11,5 másodperces gyorsulással, 191 km/óra végsebességgel áll szorítóba. 
A 2.0 TDI két teljesítményszinten kapható: a 150 lovas 4,7 litert, 215 km/órát és 8,6 másodpercet tud, ugyanez a blokk 184 lóerővel két tized literrel torkosabb, másfél másodperccel fürgébb és 228 km/óra végsebességre képes. A legnagyobb dízellel két tonnát vontathatunk. 
A kínálat egyetlen benzinmotorja, az 1,8 literes TSI kizárólag hatfokozatú DSG váltóval kapható. Átlagos üzemanyag-fogyasztása 6,7 liter papíron, végsebessége 229 km/óta, álló helyzetből 7,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára.