Indul a harc az autósokért

Már így is a magyar kötelező a legolcsóbb

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.10.29. 11.45

Vasárnap hirdetik ki a jövő év január 1-jétől érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifáikat a biztosítók. Az autósok fele érintett.

Vasárnap hirdetik ki a jövő év január 1-jétől érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifáikat a biztosítók, amely még mindig az autósok több mint felét érinti.

A jogszabályi előírásoknak megfelelően legkésőbb november 2-áig kell közzétenniük a jövő év január 1-jétől érvényes kgfb-tarifáikat azoknak a biztosító társaságoknak, amelyek az új év első napjától módosítani kívánnak díjaikon. A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adatai szerint az összes, mintegy 4 millió 167 ezer jármű 52 százaléka, 2 millió 167 ezer kgfb-szerződésének évfordulója továbbra is január 1-je.  


A teljes járműállomány 53,24 százaléka, 2 millió 691 ezer személyautó van magánszemélyek tulajdonában. Közülük 1,433 millió gépkocsi január 1-jei évfordulós, esetükben kerülhet sor most biztosítóváltásra. A magánszemélyek tulajdonában álló autók többsége – aránytalanul magasnak tűnő 38,7 százaléka, ami akár sok zsebbe fizetett káreseményt is jelenthet – B10-es kategóriájú (vagyis a legelőnyösebb tarifába tartozó), míg az alap – A0-s – kategóriába a személygépjárművek 11,64 százaléka tartozik.

Az idei kampányban a tavalyihoz hasonlóan a díjakat a biztosítók a szektor felügyeleti szerve, a Magyar Nemzeti Bank honlapján, a MABISZ, illetve a saját honlapjaikon kötelesek megjeleníteni. A tavalyelőtti jogszabály-módosítás alapján a biztosítók már nem kötelesek díjat hirdetni, így annak a társaságnak, amelyik november 2-áig nem hirdet új díjat, automatikusan az utoljára meghirdetett tarifája lesz érvényben 2015. január 1-jétől is.

Múlt év első napjától szabaddá vált a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piac díjhirdetési rendszere. A biztosítók év közben is, bármikor módosíthatják díjaikat, korábban erre évente egyszer volt lehetőség. Természetesen a már megkötött szerződések díja a következő biztosítási évfordulóig változatlan marad.   

Az európai statisztikák szerint Magyarországon a kgfb-átlagdíj a legalacsonyabb Európában. A magyar piaci átlagdíj 64 euró, miközben Olaszországban 436, Belgiumban 306, Németországban 228, Görögországban 267, Romániában 115, Lengyelországban pedig 103 euró az éves kötelező biztosítás átlaga.

A magyarországi átlagdíj az idei év első felében 19 887 forint volt, amely kevesebb mint 1660 forintot tesz ki havonta. Ennek az olasz tarifa csaknem a hétszerese, a belga csaknem az ötszöröse, míg a németek 3,5-szer ennyit fizetnek a kötelező biztosításért.

(Forrás: MTI/MABISZ)

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.