Indul a harc az autósokért

Már így is a magyar kötelező a legolcsóbb

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.10.29. 11.45

Vasárnap hirdetik ki a jövő év január 1-jétől érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifáikat a biztosítók. Az autósok fele érintett.

Vasárnap hirdetik ki a jövő év január 1-jétől érvényes kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifáikat a biztosítók, amely még mindig az autósok több mint felét érinti.

A jogszabályi előírásoknak megfelelően legkésőbb november 2-áig kell közzétenniük a jövő év január 1-jétől érvényes kgfb-tarifáikat azoknak a biztosító társaságoknak, amelyek az új év első napjától módosítani kívánnak díjaikon. A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) adatai szerint az összes, mintegy 4 millió 167 ezer jármű 52 százaléka, 2 millió 167 ezer kgfb-szerződésének évfordulója továbbra is január 1-je.  


A teljes járműállomány 53,24 százaléka, 2 millió 691 ezer személyautó van magánszemélyek tulajdonában. Közülük 1,433 millió gépkocsi január 1-jei évfordulós, esetükben kerülhet sor most biztosítóváltásra. A magánszemélyek tulajdonában álló autók többsége – aránytalanul magasnak tűnő 38,7 százaléka, ami akár sok zsebbe fizetett káreseményt is jelenthet – B10-es kategóriájú (vagyis a legelőnyösebb tarifába tartozó), míg az alap – A0-s – kategóriába a személygépjárművek 11,64 százaléka tartozik.

Az idei kampányban a tavalyihoz hasonlóan a díjakat a biztosítók a szektor felügyeleti szerve, a Magyar Nemzeti Bank honlapján, a MABISZ, illetve a saját honlapjaikon kötelesek megjeleníteni. A tavalyelőtti jogszabály-módosítás alapján a biztosítók már nem kötelesek díjat hirdetni, így annak a társaságnak, amelyik november 2-áig nem hirdet új díjat, automatikusan az utoljára meghirdetett tarifája lesz érvényben 2015. január 1-jétől is.

Múlt év első napjától szabaddá vált a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piac díjhirdetési rendszere. A biztosítók év közben is, bármikor módosíthatják díjaikat, korábban erre évente egyszer volt lehetőség. Természetesen a már megkötött szerződések díja a következő biztosítási évfordulóig változatlan marad.   

Az európai statisztikák szerint Magyarországon a kgfb-átlagdíj a legalacsonyabb Európában. A magyar piaci átlagdíj 64 euró, miközben Olaszországban 436, Belgiumban 306, Németországban 228, Görögországban 267, Romániában 115, Lengyelországban pedig 103 euró az éves kötelező biztosítás átlaga.

A magyarországi átlagdíj az idei év első felében 19 887 forint volt, amely kevesebb mint 1660 forintot tesz ki havonta. Ennek az olasz tarifa csaknem a hétszerese, a belga csaknem az ötszöröse, míg a németek 3,5-szer ennyit fizetnek a kötelező biztosításért.

(Forrás: MTI/MABISZ)

Kommentek

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.