Gondok vannak a kecskeméti Mercedesszel

Zörög, zajos a CLA

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.29. 07.00

Egy befolyásos észak-amerikai fogyasztóvédelmi folyóirat az év legkevésbé megbízható járművei közé sorolta a Mercedes CLA-t.

Miközben a Mercedes alig tud lépést tartani a kereslettel, annyira népszerű a kecskeméti gyártású, elsőkerék-hajtású CLA szedán, a Consumer Reports című elismert szakkiadvány felmérése szerint súlyos gondok vannak az autó érzékelhető és összeszerelési minőségével. 

A felmérés szerint a tulajdonosok az átlagosnál többet panaszkodnak motorhibára, gondok vannak az audiorendszerrel, problémás az elektromos hálózat, és ami a legszomorúbb, az egész autó nyikorog és zörög. Mindez jóval átlag alatti pontszámot eredményezett a Mercedes legkisebb négyajtósa számára. 
Ha ez nem volna elég, a Consumer Reports saját tesztjén is lehúzta a kecses szedánt: egyenetlen teljesítményleadás, zajos utastér, pocsék kilátás és nehéz beszállás rontotta a vezetési élményt. Ezen panaszok egy része mondvacsinált, hiszen a kupés formavilág és a visszafogott méretek párosítása törvényszerűen a helykínálat rovására kell, hogy menjen, ám a minőségi kifogásokra nehéz elfogadható magyarázatot találni. 

Funkcionális és minőségbeli problémákról panaszkodnak a tulajdonosok

A CLA olyan modellekkel osztozik a szamárpadon, mint a tulajdonosok életét fedélzeti szórakoztató rendszerével és hajtásláncával megkeserítő Fiat 500L vagy a Jeep Cherokee, amelynek új fejlesztésű, kilencfokozatú automata sebességváltója annak ellenére is problémákkal terhes, hogy a Fiat-Chrysler elhalasztotta bevezetését, éppen a végső finomítások elhúzódása miatt. Szintén rosszul szerepel a Ford Fiesta, amelyet automata sebességváltója katapultált a lista végére.
Nyitóképünkön az eladási listákat világszerte vezető, a Consumer Reports által vizsgált és kifogásolt CLA 250 modell látható.
A CLA-t kizárólag Kecskeméten gyártja a Mercedes, innen exportálják azt a világ minden szegletébe. Eddig több mint 100 000 példányban talált gazdára az autó, minden negyediket az Egyesült Államokban adtak el. Az üzem egyébként a hetekben érte el a negyedmilliós termelési mérföldkövet; a jubileumi modell (alább) egy japán exportra szánt CLA 45 AMG volt.

Mindeközben már tesztelik a Mercedes CLA kombi kivitelét, a Shooting Brake-et. A prototípust olvasónk fényképezte le. A részletekért kattints az alábbi képre.




Kommentek

  • szopato

    Talán nem elég hozzáértöek a magyar szakemberek a Kecskeméti gyárban
    Azért lehetnek gondok az autóval. A mercedes egy német márka.
    Nem lehet magyarnak nevezni csak mert itt szerelték össze

  • Vérmacy

    A tudást, technológiát és minőségbiztosítási elvárásokat a németek határozzák meg, hozzák ide kis hazájukból! Ezek szerint a kereslet nagyobb úr, mint a minőség…
    Sztem a Mercedes nagyon rosszul választott Kecskeméttel! Kifogásolható volt a kommunikációjuk az újfelvételisek felé és bár jogilag nem követtek el elmarasztalható dolgot, azért etikailag nem feltétlenül állja meg a amit Én is hallottam tőlük személyesen. NEm dolgoztam náluk, csupán interjún voltam, de.
    Hozzá teszem, először hallok az 500L és a kilencfokozatú gondjairól. Erről kaphatnánk egy-egy bővebb cikket, hiszen mégiscsak “szarolasz” :o)

  • DTF

    Azért az észak-amerikába exportált autók nem ugyanazok, mint amik itthon futnak. Az USA piacát külön kezelik a Mercedes gyárban is, megfelelő szakemberek hangolják/hangoltatják az autókat.
    kb. az USA-ban szinte minden kategóriában Japán, vagy USA autók vannak, a Japánok nagy részét is az USA-ban gyártják, úh úgy foglamznék, hogy az USA-ban jobban szerelnek össze, mint Európában/ázsiában

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.