Gondok vannak a kecskeméti Mercedesszel

Zörög, zajos a CLA

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.29. 07.00

Egy befolyásos észak-amerikai fogyasztóvédelmi folyóirat az év legkevésbé megbízható járművei közé sorolta a Mercedes CLA-t.

Miközben a Mercedes alig tud lépést tartani a kereslettel, annyira népszerű a kecskeméti gyártású, elsőkerék-hajtású CLA szedán, a Consumer Reports című elismert szakkiadvány felmérése szerint súlyos gondok vannak az autó érzékelhető és összeszerelési minőségével. 

A felmérés szerint a tulajdonosok az átlagosnál többet panaszkodnak motorhibára, gondok vannak az audiorendszerrel, problémás az elektromos hálózat, és ami a legszomorúbb, az egész autó nyikorog és zörög. Mindez jóval átlag alatti pontszámot eredményezett a Mercedes legkisebb négyajtósa számára. 
Ha ez nem volna elég, a Consumer Reports saját tesztjén is lehúzta a kecses szedánt: egyenetlen teljesítményleadás, zajos utastér, pocsék kilátás és nehéz beszállás rontotta a vezetési élményt. Ezen panaszok egy része mondvacsinált, hiszen a kupés formavilág és a visszafogott méretek párosítása törvényszerűen a helykínálat rovására kell, hogy menjen, ám a minőségi kifogásokra nehéz elfogadható magyarázatot találni. 

Funkcionális és minőségbeli problémákról panaszkodnak a tulajdonosok

A CLA olyan modellekkel osztozik a szamárpadon, mint a tulajdonosok életét fedélzeti szórakoztató rendszerével és hajtásláncával megkeserítő Fiat 500L vagy a Jeep Cherokee, amelynek új fejlesztésű, kilencfokozatú automata sebességváltója annak ellenére is problémákkal terhes, hogy a Fiat-Chrysler elhalasztotta bevezetését, éppen a végső finomítások elhúzódása miatt. Szintén rosszul szerepel a Ford Fiesta, amelyet automata sebességváltója katapultált a lista végére.
Nyitóképünkön az eladási listákat világszerte vezető, a Consumer Reports által vizsgált és kifogásolt CLA 250 modell látható.
A CLA-t kizárólag Kecskeméten gyártja a Mercedes, innen exportálják azt a világ minden szegletébe. Eddig több mint 100 000 példányban talált gazdára az autó, minden negyediket az Egyesült Államokban adtak el. Az üzem egyébként a hetekben érte el a negyedmilliós termelési mérföldkövet; a jubileumi modell (alább) egy japán exportra szánt CLA 45 AMG volt.

Mindeközben már tesztelik a Mercedes CLA kombi kivitelét, a Shooting Brake-et. A prototípust olvasónk fényképezte le. A részletekért kattints az alábbi képre.




Kommentek

  • szopato

    Talán nem elég hozzáértöek a magyar szakemberek a Kecskeméti gyárban
    Azért lehetnek gondok az autóval. A mercedes egy német márka.
    Nem lehet magyarnak nevezni csak mert itt szerelték össze

  • Vérmacy

    A tudást, technológiát és minőségbiztosítási elvárásokat a németek határozzák meg, hozzák ide kis hazájukból! Ezek szerint a kereslet nagyobb úr, mint a minőség…
    Sztem a Mercedes nagyon rosszul választott Kecskeméttel! Kifogásolható volt a kommunikációjuk az újfelvételisek felé és bár jogilag nem követtek el elmarasztalható dolgot, azért etikailag nem feltétlenül állja meg a amit Én is hallottam tőlük személyesen. NEm dolgoztam náluk, csupán interjún voltam, de.
    Hozzá teszem, először hallok az 500L és a kilencfokozatú gondjairól. Erről kaphatnánk egy-egy bővebb cikket, hiszen mégiscsak “szarolasz” :o)

  • DTF

    Azért az észak-amerikába exportált autók nem ugyanazok, mint amik itthon futnak. Az USA piacát külön kezelik a Mercedes gyárban is, megfelelő szakemberek hangolják/hangoltatják az autókat.
    kb. az USA-ban szinte minden kategóriában Japán, vagy USA autók vannak, a Japánok nagy részét is az USA-ban gyártják, úh úgy foglamznék, hogy az USA-ban jobban szerelnek össze, mint Európában/ázsiában

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.