Megbukott a Honda szabadidőjárműve

Nem hajt hátul

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.26. 08.00

Egy svéd szakfolyóirat tesztjén meglepő dolgot produkált a Honda CR-V: úgy viselkedett, mintha egyáltalán nem volna összkerékhajtású.

Ha van autós szaklap, amire haragudhatnak az autógyártók, az a svéd Teknikens Värld. Ők ismertették meg a világgal a jávorszarvasteszt fogalmát, amikor annak idején felborították a Mercedes A-osztályt – legutóbb a Porsche Macan teljesítményét ítélték elégtelennek -, most pedig a Honda fejlesztő és ügyfélkapcsolati munkatársainak adtak okot a túlórázásra. 

A svéd újságírók először tavaly, egy téli hegyvidéki teszten döbbentek arra rá, hogy a Honda CR-V hátsókerék-meghajtása nem úgy működik, ahogy szeretnék: a rendszerben bekapcsolt egy biztonsági mechanizmus, amely megakadályozta a tengelykapcsoló túlmelegedését, így viszont nem jutott hátra hajtóerő, a Honda képtelen volt felmenni az emelkedőn. 
A japán gyár munkatársai akkor azonnal reagáltak, átprogramozták a 4WD rendszer vezérlését, és a módosított autó gond nélkül felment az emelkedőn. A Honda akkor ígéretet tett arra, hogy minden, Svédországban forgalmazott autóját ezzel a módosított vezérléssel fogja ellátni. 
Az újság most ismét letesztelte az autó, az eredmények az alábbi videón láthatók. 
A Honda szerint a görgős tesztmódszer teljességgel irreális, ilyen tapadási megoszlás (nulla az első, maximum a hátsó tengelyen) a valós életben rendkívül ritkán fordul elő. Különben is, szól a Honda indoklása, semmi gond nem lehet az autóval, hiszen 2014 első negyedévében a CR-V volt a világ legkeresettebb kompakt szabadidőjárműve, ennyi vásárló pedig csak nem tévedhet. Az újság viszont azt mondja, tesztmódszerüket több gyártó is elismerte, sőt, a Subaru át is vette belső használatra.
A magunk részéről nem tudunk állást foglalni ebben az ügyben. A CR-V-t a Vezess.hu is több alkalommal tesztelte, önmagában éppúgy, mint konkurensei gyűrűjében, de valljuk be, Magyarországon nemigen akadunk olyan útviszonyokba, amit a téli svéd környezet produkálni képes.

Kommentek

  • Vérmacy

    “szarolasz” és még kötözködik is, hogy több millió Tecsó vásárló is a minőségért jár oda… :)

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.