Megbukott a Honda szabadidőjárműve

Nem hajt hátul

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.26. 08.00

Egy svéd szakfolyóirat tesztjén meglepő dolgot produkált a Honda CR-V: úgy viselkedett, mintha egyáltalán nem volna összkerékhajtású.

Ha van autós szaklap, amire haragudhatnak az autógyártók, az a svéd Teknikens Värld. Ők ismertették meg a világgal a jávorszarvasteszt fogalmát, amikor annak idején felborították a Mercedes A-osztályt – legutóbb a Porsche Macan teljesítményét ítélték elégtelennek -, most pedig a Honda fejlesztő és ügyfélkapcsolati munkatársainak adtak okot a túlórázásra. 

A svéd újságírók először tavaly, egy téli hegyvidéki teszten döbbentek arra rá, hogy a Honda CR-V hátsókerék-meghajtása nem úgy működik, ahogy szeretnék: a rendszerben bekapcsolt egy biztonsági mechanizmus, amely megakadályozta a tengelykapcsoló túlmelegedését, így viszont nem jutott hátra hajtóerő, a Honda képtelen volt felmenni az emelkedőn. 
A japán gyár munkatársai akkor azonnal reagáltak, átprogramozták a 4WD rendszer vezérlését, és a módosított autó gond nélkül felment az emelkedőn. A Honda akkor ígéretet tett arra, hogy minden, Svédországban forgalmazott autóját ezzel a módosított vezérléssel fogja ellátni. 
Az újság most ismét letesztelte az autó, az eredmények az alábbi videón láthatók. 
A Honda szerint a görgős tesztmódszer teljességgel irreális, ilyen tapadási megoszlás (nulla az első, maximum a hátsó tengelyen) a valós életben rendkívül ritkán fordul elő. Különben is, szól a Honda indoklása, semmi gond nem lehet az autóval, hiszen 2014 első negyedévében a CR-V volt a világ legkeresettebb kompakt szabadidőjárműve, ennyi vásárló pedig csak nem tévedhet. Az újság viszont azt mondja, tesztmódszerüket több gyártó is elismerte, sőt, a Subaru át is vette belső használatra.
A magunk részéről nem tudunk állást foglalni ebben az ügyben. A CR-V-t a Vezess.hu is több alkalommal tesztelte, önmagában éppúgy, mint konkurensei gyűrűjében, de valljuk be, Magyarországon nemigen akadunk olyan útviszonyokba, amit a téli svéd környezet produkálni képes.

Kommentek

  • Vérmacy

    “szarolasz” és még kötözködik is, hogy több millió Tecsó vásárló is a minőségért jár oda… :)

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.