Megbukott a Honda szabadidőjárműve

Nem hajt hátul

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.26. 08.00

Egy svéd szakfolyóirat tesztjén meglepő dolgot produkált a Honda CR-V: úgy viselkedett, mintha egyáltalán nem volna összkerékhajtású.

Ha van autós szaklap, amire haragudhatnak az autógyártók, az a svéd Teknikens Värld. Ők ismertették meg a világgal a jávorszarvasteszt fogalmát, amikor annak idején felborították a Mercedes A-osztályt – legutóbb a Porsche Macan teljesítményét ítélték elégtelennek -, most pedig a Honda fejlesztő és ügyfélkapcsolati munkatársainak adtak okot a túlórázásra. 

A svéd újságírók először tavaly, egy téli hegyvidéki teszten döbbentek arra rá, hogy a Honda CR-V hátsókerék-meghajtása nem úgy működik, ahogy szeretnék: a rendszerben bekapcsolt egy biztonsági mechanizmus, amely megakadályozta a tengelykapcsoló túlmelegedését, így viszont nem jutott hátra hajtóerő, a Honda képtelen volt felmenni az emelkedőn. 
A japán gyár munkatársai akkor azonnal reagáltak, átprogramozták a 4WD rendszer vezérlését, és a módosított autó gond nélkül felment az emelkedőn. A Honda akkor ígéretet tett arra, hogy minden, Svédországban forgalmazott autóját ezzel a módosított vezérléssel fogja ellátni. 
Az újság most ismét letesztelte az autó, az eredmények az alábbi videón láthatók. 
A Honda szerint a görgős tesztmódszer teljességgel irreális, ilyen tapadási megoszlás (nulla az első, maximum a hátsó tengelyen) a valós életben rendkívül ritkán fordul elő. Különben is, szól a Honda indoklása, semmi gond nem lehet az autóval, hiszen 2014 első negyedévében a CR-V volt a világ legkeresettebb kompakt szabadidőjárműve, ennyi vásárló pedig csak nem tévedhet. Az újság viszont azt mondja, tesztmódszerüket több gyártó is elismerte, sőt, a Subaru át is vette belső használatra.
A magunk részéről nem tudunk állást foglalni ebben az ügyben. A CR-V-t a Vezess.hu is több alkalommal tesztelte, önmagában éppúgy, mint konkurensei gyűrűjében, de valljuk be, Magyarországon nemigen akadunk olyan útviszonyokba, amit a téli svéd környezet produkálni képes.

Kommentek

  • Vérmacy

    “szarolasz” és még kötözködik is, hogy több millió Tecsó vásárló is a minőségért jár oda… :)

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

F1: Kukkantsd meg az új Mercedest!

A Mercedes-csapat néhány részletfotóval készíti elő új autója, a W08-as csütörtöki leleplezését. Kék szín is kerül a járgányra.

F1: 95 százalékban új a Renault motorja

Nemcsak a Honda, a Renault is szinte teljesen új erőforrást épített a 2017-es Forma-1-es idényre. Az év végére szeretnék beérni a Mercedest.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.