Repülő motorkerékpárt fejleszt a magyar feltaláló

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.25. 10.00

Egy Molnár Dezső nevű kaliforniai feltaláló olyan motorkerékpáron dolgozik, amely képes elemelkedni az aszfaltról.

Közel tíz éve fejleszti kétkerekű girokopterjét Dezso Molnar, azaz Molnár Dezső a kies Kaliforniában, és ha minden jól megy, néhány hónapon belül a levegőbe emelkedhet a furcsa szerkezet. 

Itt még közös egységet alkot az utascella és a hajtási blokk

A girokopter, más néven autogiro, egy olyan szerkezet, amelyet helikopterekéhez hasonló, ám meghajtás nélküli, pusztán a rajta átáramló levegő által meghajtott (autórotáció) felső forgószárny emel a magasba. Az 1920-as években kifejlesztett konstrukció egyszerű, könnyű és különösen alkalmas a lassú haladásra; sokak szerint ez a legbiztonságosabb repülő konstrukció, amely képes akár 15-30 méteres kifutópályán fel-, illetve leszállni.
Dezső G2 névre keresztelt repülő motorkerékpárját egy Suzuki GSX-R 162 lóerős blokkja hajtja, és a szárazföldi teszteken sikeresen teljesített akár 222 km/óra sebességig. A két egymás mögötti üléssel felszerelt jármű a Piaggio MP3 különleges, bedönthető dupla kerekes első felfüggesztését kapta meg, így kis sebességnél is képes támkerekek nélkül haladni a motorkerékpár. 
Jelenlegi fázisában a G2-ről még hiányzik a felső, emelő légcsavar, és bár a levegőben történő vízszintes haladáshoz szükséges toló légcsavar a helyén van (az utascella és az erőforrás között), még ezt is be kell üzemelniük a fejlesztőknek. 
Amint elkészül a repülő motor, alkotója versenyezni szeretne vele. Máris tervezi egy nagyobb erőforrás beépítését, és készen állnak egy elektromos verzió vázlatai. 
Nyitóképünkön és az alábbi videó első képkockáin a repülő szerkezet első generációs prototípusa látható
Forrás: Gizmag

Kommentek

  • Merwyl

    Az E. T. ezt biciklivel is tudta :)

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik az Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.