Dagad a légzsák-botrány

Egyre több járművet hívnak vissza

Szerző: Vezess levél küldés  MTI levél küldés 
Dátum: 2014.10.25. 12.25

Újabb autók esetében vált szükségessé a légzsák cseréje, miután kiderült, hogy szintén érintettek az egyre dagadó visszahívási akcióban. A kirobbanó légzsák sérülést okoz

Az amerikai közlekedésbiztonsági szolgálat újabb 4,7 millió autót talált érintetnek a világméretű légzsák-visszahívási akcióban. Eddig mintegy 12 millió járművet rendeltek a szervizekbe világszerte a japán Takata autóalkatrész-gyártó vállalat hibás légzsákjai miatt, de az üggyel foglalkozó néhány biztonsági szakértő szerint az Egyesült Államokban akár 25 millió jármű lehet érintett.


Az alapvető probléma, hogy a Takata korábbi légzsákjai olyan erővel fújódnak fel egy ütközés közben, hogy gyakorlatilag szétrobbantják a légzsák körüli tárolórekeszeket, és a törmeléket az utastérbe lövik. Az amerikai kormány szerint eddig hárman sérültek meg a légzsákok hibás működése miatt, de a kormányzaton kívüli aktivisták négy amerikai halálesetről és több sérültről beszélnek.

Egyelőre nehéz pontosan megmondani, hogy melyik járművek érintettek. A hibás légzsákok 2001 és 2011 között kerültek forgalomba, a BMW, a Chrysler, a Ford, a General Motors, a Mazda, a Honda, a Nissan, a Subaru, a Toyota és a Mitsubishi több modellje is érintett lehet. A leginkább érintett a Honda, több mint 5 millió autóval.

A probléma azért ilyen elterjedt, mert a Valient autóipari kutatócég szerint a Takata gyártja a világon használt légzsákok 22 százalékát.
    
Az amerikai közlekedésbiztonsági szolgálat eddig csak az Egyesült Államok azon déli részeiben rendelt el visszahívásokat, ahol magas a levegő páratartalma. A gyanú szerint a magas páratartalmú levegőnek való huzamosabb kitettség miatt túl gyorsan égnek el azok a vegyszerek, amelyek segítik a légzsákok felfújódását, ez okozza a meghibásodásokat.
   
A közlekedésbiztonsági szolgáltatnál még zajlanak a tesztek, hogy pontosan mi az a páratartalom, amely káros a légzsákok számára. A tesztekbe a Takatát és számos autógyártó munkatársait is bevonták.

Kedden a tokiói tőzsdén Takata autóalkatrész-gyártó vállalat árfolyama 22,9 százalékkal csökkent, miután az amerikai közlekedésbiztonsági szolgálat több mint 4,7 millió autóst szólított fel a Takata által gyártott hibás légzsákok kicserélésére. A héten a Takata részvényárfolyama összesen 29,55 százalékot zuhant.
 

Kommentek

  • Vérmacy

    A sokat magasztalt japán megbízhatóság… …és természetesen a már szokásos :o) “szarolasz” >:-)
    Bár, a Chrysler már Fiat tulajdon.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.