A német Brabus alkotásai általában ellentmondást nem tűrően sportosak, ugyanakkor mégsem hiányzik belőlük teljesen az elegancia iránti vágy. A GLA ebből a szempontból váltást jelent: harsány kiegészítőivel – a túlméretes első légbeömlőktől a drabális diffúzoron át a küszöbbe épített talajmegvilágító LED-ekig – van benne valami bazári, bár azt meg kell hagyni: az autón első pillantása látszik, hogy nagyon erős. 
És ez így is van: a gyárilag 360 lóerős, kétliteres turbómotor teljesítményét kézenfekvő módon 400-ra emelte a Brabus, a legnagyobb forgatónyomaték eléri az 500 Nm-t. Összkerékhajtással párosítva a százas gyorsulás ideje 4,4 másodpercre redukálódik, a végsebesség 270 km/óra. 
A csomaghoz erőteljesebb hangú, kétszer kettes kipufogót is kínál a tuningcég, a futóművet 25 mm-rel leültették, a kerekek 21 colosak. 
Az utastérben megvilágított küszöbbetéttel és alumínium pedálokkal dobhatjuk fel a hangulatot. 
A Brabus egyébként nem csak a GLA csúcskivitelét tuningolta. A gyárilag 170 lovas 220 CDI dízelvariáns nálunk 210 lóerőt tud, a benzines GLA 250 pedig 211 helyett 245 lóerős. Érdekesség, hogy nem csak ültetni, hanem emelni is tudja a GLA-t a Brabus: ha a kedves vevő valóban terepre vinné autóját, 30 mm-rel megnövelheti annak hasmagasságát.