Nyers külső, finom erő

Brabus GLA 45 AMG

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.24. 11.00

Ellentmondásos optikai kiegészítőkkel és tisztességes teljesítménynöveléssel gazdagította a Mercedes városi szabadidőjárművét a Brabus.

A német Brabus alkotásai általában ellentmondást nem tűrően sportosak, ugyanakkor mégsem hiányzik belőlük teljesen az elegancia iránti vágy. A GLA ebből a szempontból váltást jelent: harsány kiegészítőivel – a túlméretes első légbeömlőktől a drabális diffúzoron át a küszöbbe épített talajmegvilágító LED-ekig – van benne valami bazári, bár azt meg kell hagyni: az autón első pillantása látszik, hogy nagyon erős. 
És ez így is van: a gyárilag 360 lóerős, kétliteres turbómotor teljesítményét kézenfekvő módon 400-ra emelte a Brabus, a legnagyobb forgatónyomaték eléri az 500 Nm-t. Összkerékhajtással párosítva a százas gyorsulás ideje 4,4 másodpercre redukálódik, a végsebesség 270 km/óra. 
A csomaghoz erőteljesebb hangú, kétszer kettes kipufogót is kínál a tuningcég, a futóművet 25 mm-rel leültették, a kerekek 21 colosak. 
Az utastérben megvilágított küszöbbetéttel és alumínium pedálokkal dobhatjuk fel a hangulatot. 
A Brabus egyébként nem csak a GLA csúcskivitelét tuningolta. A gyárilag 170 lovas 220 CDI dízelvariáns nálunk 210 lóerőt tud, a benzines GLA 250 pedig 211 helyett 245 lóerős. Érdekesség, hogy nem csak ültetni, hanem emelni is tudja a GLA-t a Brabus: ha a kedves vevő valóban terepre vinné autóját, 30 mm-rel megnövelheti annak hasmagasságát.

Kommentek

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.