Nyers külső, finom erő

Brabus GLA 45 AMG

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.24. 11.00

Ellentmondásos optikai kiegészítőkkel és tisztességes teljesítménynöveléssel gazdagította a Mercedes városi szabadidőjárművét a Brabus.

A német Brabus alkotásai általában ellentmondást nem tűrően sportosak, ugyanakkor mégsem hiányzik belőlük teljesen az elegancia iránti vágy. A GLA ebből a szempontból váltást jelent: harsány kiegészítőivel – a túlméretes első légbeömlőktől a drabális diffúzoron át a küszöbbe épített talajmegvilágító LED-ekig – van benne valami bazári, bár azt meg kell hagyni: az autón első pillantása látszik, hogy nagyon erős. 
És ez így is van: a gyárilag 360 lóerős, kétliteres turbómotor teljesítményét kézenfekvő módon 400-ra emelte a Brabus, a legnagyobb forgatónyomaték eléri az 500 Nm-t. Összkerékhajtással párosítva a százas gyorsulás ideje 4,4 másodpercre redukálódik, a végsebesség 270 km/óra. 
A csomaghoz erőteljesebb hangú, kétszer kettes kipufogót is kínál a tuningcég, a futóművet 25 mm-rel leültették, a kerekek 21 colosak. 
Az utastérben megvilágított küszöbbetéttel és alumínium pedálokkal dobhatjuk fel a hangulatot. 
A Brabus egyébként nem csak a GLA csúcskivitelét tuningolta. A gyárilag 170 lovas 220 CDI dízelvariáns nálunk 210 lóerőt tud, a benzines GLA 250 pedig 211 helyett 245 lóerős. Érdekesség, hogy nem csak ültetni, hanem emelni is tudja a GLA-t a Brabus: ha a kedves vevő valóban terepre vinné autóját, 30 mm-rel megnövelheti annak hasmagasságát.

Kommentek

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.