Egy SUV mind felett?

Range Rover Ultimate kémfotók

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.24. 10.00

Nyújtott tengelytávjával és sportautóból átemelt motorjával a Range Rover újdonsága egyszerre tipor a luxuslimuzinok és a sportterepjárók bütykére.

Húzódj félre, BMW X5 M, adj utat, ML 63 AMG, itt jön a Range Rover Ultimate. Minden szabadidőjárművek fejedelme. Legalábbis papíron. 
Még csak prototípus, ezt sugallja a matricázás a nagy autó oldalán, és az igazat megvallva, ha nem lenne rajta a rejtőfólia, fel sem tűnne talán, hogy nem egy hétköznapi Range Roverrel állunk szemben. 
Hátulról már gyanúsabb a dolog, a kétszer kettes kipufogóvégződés az igazán sportos járművek kiváltsága. És ha lehet hinni a híreknek, ez az autó nem is okoz csalódást: ugyanaz az ötliteres, kompresszoros V8-as dolgozik benne, mint ami a Jaguar XFR-S-t hajtja, és amit a közelmúltban a Range Rover Sport SVR orrába is belekanalaztak. 
Mégsem sportautónak szánja új zászlóshajóját a Land Rover, hanem fejedelmi utazógépnek, a Panamera Executive, az S600 Lang, az Audi A8L ellenfelének. Ez ugyanis a Land Rover nyújtott tengelytávú változata, és ez a két jellemző együtt olyan kvalitásokat nyújt, amiket jelenleg egyetlen más szériagyártású autó sem a világon. 
Mindennek persze megkérik az árát: a várhatóan 5,5 másodperc körüli gyorsulásra képes monstrumért hazai piacán akár hatvanmillió forintot (150 000 font) is elkérhetnek majd, amikor 2015 derekán piacra kerül.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.