Alibi csak rajta a rendszám

ATS 490 Stradale

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.24. 09.00

Újabb oda nem illő teremtménnyel gyarapodott a közútra vihető járművek sora. Az olasz manufaktúra terméke nem bevásárlásra termett.

Igazából pont ugyanannyi értelme van az ATS 490 Stradaléhoz hasonló autókról írni, mint amennyi magának az autónak van: semmi – hacsak az nem, hogy három másodperc alatt gyorsulsz vele százra, és olyan kanyarsebességeket enged meg, hogy egy szűkebb fordulóban helyet cserél egymással a jobb és bal agyféltekéd. 

A Stradale nem teljesen új konstrukció, hiszen gyártója, az Automobili Turismo Sport (ATS) már évek óta forgalmazza, igaz, eddig csak pályaversenyzésre alkalmas 490 Sport kivitelben. 
Az utcai felhasználásra áthangolták a futóművet, beépítettek egy részlegesen önzáró differenciálművet, és beszereltek egy új sebességváltót, aminek hátrameneti fokozata is van – milyen jó, hogy erről nem feledkeztek el! 
A további változások sorában említést érdemel a fényszóró, a kézifék és az igényesebb belső tér, bár a fenti fotót elnézve ez utóbbit nem értjük. Az alapfelszerelésnek nem része a szélvédő, minek is az, a végsebesség épp csak eléri a 230 km/órát. 
Az autót egyébként egy 1,4 literes, 238 lóerős motor hajtja, ami nem sok, cserébe viszont a szám a 490 Stradale nevében a tömeget jelöli: így már érthetőek a fülcimpa-szaggató menettulajdonságok (és a dobhártyarepesztő hang is, ld. az alábbi videón)
Az ATS nem árul zsákbamacskát: újdonságuk szerintük csak annyira alkalmas utcai használatra, hogy lábon eljusson a tulajdonos otthonából a versenypályára, ahol aztán kibontakoztathatja valódi énjét. De ezt sejtettük.

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.