Alibi csak rajta a rendszám

ATS 490 Stradale

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.24. 09.00

Újabb oda nem illő teremtménnyel gyarapodott a közútra vihető járművek sora. Az olasz manufaktúra terméke nem bevásárlásra termett.

Igazából pont ugyanannyi értelme van az ATS 490 Stradaléhoz hasonló autókról írni, mint amennyi magának az autónak van: semmi – hacsak az nem, hogy három másodperc alatt gyorsulsz vele százra, és olyan kanyarsebességeket enged meg, hogy egy szűkebb fordulóban helyet cserél egymással a jobb és bal agyféltekéd. 

A Stradale nem teljesen új konstrukció, hiszen gyártója, az Automobili Turismo Sport (ATS) már évek óta forgalmazza, igaz, eddig csak pályaversenyzésre alkalmas 490 Sport kivitelben. 
Az utcai felhasználásra áthangolták a futóművet, beépítettek egy részlegesen önzáró differenciálművet, és beszereltek egy új sebességváltót, aminek hátrameneti fokozata is van – milyen jó, hogy erről nem feledkeztek el! 
A további változások sorában említést érdemel a fényszóró, a kézifék és az igényesebb belső tér, bár a fenti fotót elnézve ez utóbbit nem értjük. Az alapfelszerelésnek nem része a szélvédő, minek is az, a végsebesség épp csak eléri a 230 km/órát. 
Az autót egyébként egy 1,4 literes, 238 lóerős motor hajtja, ami nem sok, cserébe viszont a szám a 490 Stradale nevében a tömeget jelöli: így már érthetőek a fülcimpa-szaggató menettulajdonságok (és a dobhártyarepesztő hang is, ld. az alábbi videón)
Az ATS nem árul zsákbamacskát: újdonságuk szerintük csak annyira alkalmas utcai használatra, hogy lábon eljusson a tulajdonos otthonából a versenypályára, ahol aztán kibontakoztathatja valódi énjét. De ezt sejtettük.

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.