Dagad az autós hűtőgázbotrány az EU-ban

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.10.22. 10.00

Hivatalos értesítést küldött kedden az Európai Bizottság annak a két cégnek, amelyek az egyetlen olyan hűtőgázt gyártják, amely megfelel az uniós előírásoknak.

Hivatalos értesítést küldött kedden az Európai Bizottság annak a két cégnek, amelyek az egyetlen olyan, az autók klímaberendezéseiben használt hűtőgázt gyártják, amely megfelel az uniós klímavédelmi előírásoknak. A Honeywell és DuPont a bizottság szerint 2010-től kezdve egy sor olyan megállapodást kötött, amelyek korlátozták az R-1234yf elnevezésű gáz rendelkezésre álló mennyiségét a piacon, illetve a gáz műszaki továbbfejlesztését, ezáltal pedig megsérthették az uniós versenyjogot.


“A bizottságnak aggodalmai vannak, hogy a megállapodások sorozata, amelyeket a Honeywell és a DuPont 2010-ben kötött, akadályozhatta a versenyt az R-1234yf piacán” – áll a bizottság közleményében, amely ugyanakkor hangsúlyozza: a hivatalos értesítés önmagában nem jelenti a vizsgálat lezárultát vagy a jogsértés tényének kimondását.

Korábban az Európai Bizottság kötelezettségszegési eljárást indított Németország ellen, mert a Mercedes nem hajlandó az új gázt használni, holott az uniós jog szerint már nem lehetne olyan autót forgalomba hozni az EU-ban, amelyben a régi, környezetszennyezőbb gázt alkalmazzák. A Mercedes arra hivatkozott, hogy az R-1234yf bizonyos körülmények között tűzveszélyes, gyúlékonnyá válik.

Az eljárás megindítását megelőzően gyakorlatilag nyilatkozatháború alakult ki a német autógyártó és Brüsszel között, amely odáig fajult, hogy egy magas rangú bizottsági tisztviselő közölte: ha csak a Mercedesnek van problémája a gázzal, más gyártóknak nem, akkor lehet, hogy a német márka autóinak konstrukciója a hibás, nem a hűtőgáz.

A Mercedes arra is hivatkozott, hogy az új típusú gázból a gyártók nem tudtak időben kellő mennyiséget rendelkezésre bocsátani. A DuPont és a Honeywell szerint viszont ők elő tudták volna állítani a kellő mennyiségű gázt, de nem kaptak rá megrendelést.

(Forrás: MTI)

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.