Terjedhet a villanytaxizás

eTaxi Droszt nyílt

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.10.21. 17.45

Elektromos hajtású járművek számára kialakított Taxi-drosztot adtak át Budapesten a Graphisoft Parkban. Jöhet kötelező villanymotoros taxi.

A Graphisoft Park a Budapest Taxival és a Nissannal közösen létrehozta Budapest első “eTaxi Droszt”-ját, ahol nemcsak a villanyhajtású taxik, de a többi elektromos autó is tölthető. A beruházás mintegy 15 millió forintba került. Kedden adták át.

Az elektromos autók és taxik töltésére alkalmas töltőoszlop átadásán a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára elmondta, a kormány  fontolgatja, hogy a taxitársaságokat a későbbiekben kötelezné meghatározott arányban elektromos gépkocsik beszerzésére, hogy csökkentse a városi légszennyezést.

Glattfelder Béla megjegyezte: a taxiközlekedés az a terület, ahol nagyon hamar kifizetődővé válik az elektromos autók használata, mivel jelentősen csökkenthető az üzemanyag- és a karbantartási költség is.

Ez annál is inkább így van, hiszen jelenleg az eddig telepített töltőoszlopoknál ingyen tölthetőek fel a járművek akkumulátorai. Ez az oszlop az ötödik nyilvános “villámtöltő”, ami leggyorsabb töltési módot kínálja a villanyautókra Magyarországon.

A CHAdeMO szabványnak megfelelő oszlop 400 volttal képes tölteni, 50 kW-os, egyenáramot juttat közvetlenül az akkumulátorba. A rendezvényen is megjelent Nissan LEAF (A Vezess.hu tesztje az autoról ITT) esetében így mindössze 15 percre van szükség ahhoz, hogy az akkumulátor 30-ról 80 százalékos töltöttségi szintre kerüljön. A hagyományos ELMÜ-s oszlopoknál ugyanezt az autót 4-12 óra alatt tölthetjük fel.

Horváth Csaba, a Budapest Taxi ügyvezető igazgatója elmondta, hogy cége rövid időn belül újabb két töltőoszlopot kíván telepíteni a fővárosban.

A fentiek hatására nem lepődnénk meg, ha egyre több elektromos-hajtású taxi jelenne meg a főváros útjain. Jelenleg igencsak megtérülő beruházásnak tűnik villanyautóval utasokat fuvarozni.

Forrás: MTI, Nissan

Kommentek

  • Vérmacy

    NA VÉGRE! Én a cégesautó flottát is kötelezném villanyautóra való átállásra a következő 15 évben 100%-ra, több lépcsőben. Először 20%-a, majd 50%, 80%-a…

  • Vérmacy

    Pont ez az! Nekem van fogalmam róla! Ezzel is dolgozok…
    DE neked hiába is magyaráznám sajnálom, nem vagyok képes a Te értelmi színvonaldra lesüllyedni.

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.