Az űrbe vágyik az orosz motor-matuzsálem

Ural MIR

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.21. 10.00

Egy harminc évvel ezelőtti űrprogramról nevezte el legújabb különkiadását az Ural orosz motorkerékpárgyár észak-amerikai importőre.

Azt tudtuk, hogy még mindig gyártják az oldalkocsis Uralokat, de soha nem gondoltuk volna, hogy jut energiájuk a fejlesztésre, sőt, még humorérzékük is van. 
Pedig de: az idei év újdonságai között szerepelt például a mindhárom kerékre felszerelt tárcsafék, az injektoros motorblokk és a hidraulikus kormány-lengéscsillapító. 
A márka amerikai importőre (tényleg, ilyen is van) 2006 óta évről évre limitált szériás kiadásokkal tartja fenn az érdeklődést az extravagáns őslelet iránt.
Idei ötletük az 1986 és 2001 között a Föld körül keringő MIR orosz űrállomásról elnevezett különkiadás, utalva arra a korábban elképzelhetetlen, békés orosz-amerikai együttműködésre, ami a Space Shuttle és a MIR programok között létrejött. (A szláv nyelvek mir szava magyarul békét jelent.)
A motoron a szokásos olajzöld festés hófehér fényezésnek adta át a helyét, az oldalkocsi orrán pedig napelem kapott helyet. Ez nem csak optikai kiegészítő, a fejlesztők szerint alkalmas az akkumulátor csepptöltésére, illetve a fedélzeti fogyasztók táplálására. Persze ha nem kéri a tisztelt vevő, leszerelhető és a szokásos csomagtartóval helyettesíthető. 
Az oldalkocsi orrára két LED-es ködfényszórót applikáltak, a vezető előtt stílustörő plexi feszül, az oldalkocsi utastere pedig használaton kívül hőszigetelő fóliával fedhető be, ami vészhelyzetben hőtartó takaróként óvhatja a pilótát a végzetes lehűléstől (vagy attól, hogy a légkörbe belépve elégjen, mint annak idején a MIR maga is) 
A katasztrófa-helyzetre való felkészülés különösen vicces egy olyan motornál, amely soha nem megbízhatóságával vívott ki magának elismerést. Az Ural importőre azonban a javításra is gondolt: a fedélzeten elhelyeztek egy univerzális csavarkulcsot, amellyel vészhelyzetben minden megjavítható. Hogy hogyan, azt az Armageddon című filmből vett, klasszikus jelenettel szemlélteti a forgalmazó.
A felárért akár hajtott oldalkocsi-kerékkel és utasoldali szélvédővel is kapható Ural MIR-ből mindössze húsz darabot készítenek.

Kommentek

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.