Azt tudtuk, hogy még mindig gyártják az oldalkocsis Uralokat, de soha nem gondoltuk volna, hogy jut energiájuk a fejlesztésre, sőt, még humorérzékük is van. 
Pedig de: az idei év újdonságai között szerepelt például a mindhárom kerékre felszerelt tárcsafék, az injektoros motorblokk és a hidraulikus kormány-lengéscsillapító. 
A márka amerikai importőre (tényleg, ilyen is van) 2006 óta évről évre limitált szériás kiadásokkal tartja fenn az érdeklődést az extravagáns őslelet iránt.
Idei ötletük az 1986 és 2001 között a Föld körül keringő MIR orosz űrállomásról elnevezett különkiadás, utalva arra a korábban elképzelhetetlen, békés orosz-amerikai együttműködésre, ami a Space Shuttle és a MIR programok között létrejött. (A szláv nyelvek mir szava magyarul békét jelent.)
A motoron a szokásos olajzöld festés hófehér fényezésnek adta át a helyét, az oldalkocsi orrán pedig napelem kapott helyet. Ez nem csak optikai kiegészítő, a fejlesztők szerint alkalmas az akkumulátor csepptöltésére, illetve a fedélzeti fogyasztók táplálására. Persze ha nem kéri a tisztelt vevő, leszerelhető és a szokásos csomagtartóval helyettesíthető. 
Az oldalkocsi orrára két LED-es ködfényszórót applikáltak, a vezető előtt stílustörő plexi feszül, az oldalkocsi utastere pedig használaton kívül hőszigetelő fóliával fedhető be, ami vészhelyzetben hőtartó takaróként óvhatja a pilótát a végzetes lehűléstől (vagy attól, hogy a légkörbe belépve elégjen, mint annak idején a MIR maga is) 
A katasztrófa-helyzetre való felkészülés különösen vicces egy olyan motornál, amely soha nem megbízhatóságával vívott ki magának elismerést. Az Ural importőre azonban a javításra is gondolt: a fedélzeten elhelyeztek egy univerzális csavarkulcsot, amellyel vészhelyzetben minden megjavítható. Hogy hogyan, azt az Armageddon című filmből vett, klasszikus jelenettel szemlélteti a forgalmazó.
A felárért akár hajtott oldalkocsi-kerékkel és utasoldali szélvédővel is kapható Ural MIR-ből mindössze húsz darabot készítenek.