Sofőr nélkül száguldott a versenypályán az Audi

Világelső demonstráció Hockenheimben

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.20. 14.00

Itt tart ma az autonóm közlekedés: az Audi vezető nélküli autója önállóan körbement a Hockenheimringen, nem lépéstempóban.

Bravúros bemutatóval búcsúzott az idei DTM-szezontól az Audi: az RS 7 típus egy autonóm vezető rendszerekkel felszerelt RS 7 példánya alig több mint két perc alatt autózta körbe a 4574 méteres pályát – vezető nélkül. 

A centiméteres pontosságú manőverezéshez a jármű különlegesen korrigált GPS jeleket használt, amelyeket autóipari szabványoknak megfelelő wifi kapcsolaton, valamint a biztonságot szolgáló, redundáns rádiókapcsolaton keresztül kapott meg az autó. Emellett a fedélzeten elhelyezett, háromdimenziós kamerák vették a pálya képét, amelyet egy fedélzeti számítógép folyamatosan összevetett a benne eltárolt, ideális pályaképpel. 
Ez persze valójában azt jelenti, hogy az RS 7-es egy virtuális segédvonalon haladt végig, de teljesítménye így is bámulatra méltó.
Az Audi először tíz éve mutathatott fel sikeresen eredményeket az autonóm vezetés terén. Az azóta eltelt években elért vívmányokat folyamatosan hasznosítják a sorozatgyártásban, a sávelhagyást gátló, távolságtartó, holttérfigyelő rendszerek mind ilyen kísérletek nyomán születettek meg.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest,Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.