Hamisítványt vettek 320 milkáért?

Hazudott a tulajdonos - na de mikor?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.19. 15.15

Tegnap elárverezték a világ egyik legismertebb motorkerékpárját. Már ha tényleg az volt ? felmerült ugyanis a gyanú, hogy nem ez volt az igazi Amerika kapitány.

Egy hónapja a vezess.hu is megírta, hogy árverésre bocsátják a fényezése után Captain America néven legendává vált choppert, az Easy Riders (Szelíd motorosok) című kultfilm kétkerekű főszereplőjét. 

Az aukciót tegnap megtartották, és az előre becsült 1,2 helyett 1,35 millió dollárért talált gazdára. Az új tulajdonos nem kívánja felfedni kilétét – ez esetben azonban lehet, hogy nem az irigyektől fél, hanem csak nem szeretné, hogy kinevessék. 
Az árverés előtti napokban ugyanis szárnyra kapott a pletyka, hogy a megvételre kínált motor nem eredeti. Az immár volt tulajdonos, Michael Eisenberg természetesen állítja, hogy az, sőt, írásos bizonyítéka is van erre: a motort annak idején a forgatás után hazavivő, azt teljesen helyre állító Dan Haggerty írásos igazolása. 

Az eredetiséget igazoló tanúsítvány. Kettő készült belőle.

A gond csak az, hogy egy Gordon Granger nevű texasi férfi szintén rendelkezik egy Captain Americával, és egy, annak eredetiségét igazoló irattal, amit – ki nem találjátok – szintén Dan Haggerty állított ki. 
Granger még 2005-ben vette meg Haggerty-től a motort, míg Eisenberg idén tavasszal egy John Parham nevű gyűjtőtől vásárolta meg a most eladott Harley Davidsont. Parhamnek 2002-ben adta el a motort Haggerty. 

Fent Gordon Granger, lent Michael Eisenberg. Nem lehet mindkettőjük motorja eredeti.

Annak idején öt példányban építették meg a road movie-hoz a motort, ebből egyetlen egy maradt fenn – az, amelyik a megrázó, utolsó jelenetben összetört. Hogy melyik volt ez, Granger vagy Eisenberg motorja, talán már soha nem derül ki; Haggerty most azt állítja, az utóbbi, de mondott már mást is.

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.