A hosszú távú világbajnokságban és a túraautó-bajnokságokban masszívan és eredményesen részt vesz ugyan az Audi, de eddig hiányzott a tarsolyából egy olyan versenyautó, amellyel azonosulni lehet, amelyről elhiszik a vásárlók, hogy akár ők is… 

Éppen ezért a hiányzó láncszemet a Győrben készülő Audi TT alapjaira építi meg az Audi. A versenyautó motorja, sebességváltója és vázszerkezete szinte módosítások nélkül került át az utcai kiadásból – na nem a mezei verzióból, hanem az eleve sportosabb, 310 lóerős TTS csúcskiadásból, de akkor is. A turbómotor támogatja az átmeneti túltöltést, ilyenkor rövid időre plusz 30 lóerőt mozgósít, ami előzésnél jöhet kapóra. 
Az 1125 kilogramm tömegű versenyautó aktív differenciálművének beállításai a vezetőülésből módosíthatók, így a változó menetviszonyok függvényében állítható a tapadás az első tengelyen. 
Összesen 24 autót áll majd fel az Audi Sport TT Cup rajtrácsára, ebből hatot vendégpilótáknak tartanak fenn, a fennmaradó 18-ra pedig állandó versenyzők jelentkezését várják a www.audi-motorsport.com oldalon. 
Az Audi gyári vezetéstechnikai iskolájával a Driving Experience-szel közösen, több lépcsőben választják majd ki az (ön)jelöltek közül a szerencsés legjobbakat. A pilóták leendő trénere, Markus Winkelhock szerint a TT Cup “hamisítatlan versenyautó, kezdőknek ideális, mégis kihívást jelent a vezetése. Jellegzetesen Audi, és le sem tagadhatná rokonságát a márka többi versenyautójával.” 
Hogy ez mennyire igaz, az új márkabajnokság győztese személyesen is megtapasztalhatja: gyári támogatással indulhat a GT3 sportautó-programban, később pedig akár a DTM vagy a WEC álma is valóra válhat számára.

Audi TT cup, Audi R8 LMS ultra, Audi RS 5 DTM, és Audi R18 e-tron quattro

  • Címkék:
  • TT