Több százezer Jetta és Beetle modellt hív vissza a Volkswagen a hátsó kerékfelfüggesztés ellenőrzésére Kínában, Németországban és Észak-Amerikában. Kínában a Volkswagen 17 485 importált Beetle modellt hív vissza, valamint 363 605 darabot a Jetta Kínában gyártott változatából, a Sagitarból.

Németországban 15 500 darab 2013-ban gyártott 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.6 TDI és 2.0 TDI Beetle-t hív vissza a Volkswagen. A Beetle Cabrio modelleket a visszahívás nem érinti. A Jetta és Beetle modellekből az Egyesült Államokban 442 265 darabot, Kanadában pedig 126 ezer darabot hív vissza a Volkswagen.


A visszahívási akciót azt követően rendelte el a Volkswagen, hogy lezárta a törött hátsó felfüggesztésekre tett panaszok miatt két hónappal ezelőtt Kínában indított vizsgálatot. A Volkswagen vizsgálata megállapította, hogy a hátsó felfüggesztő karok azért törtek el, mert a szóban forgó járműveknek korábban hátulról nekiütköztek és a felfüggesztés deformálódott, a tulajdonos viszont ennek ellenére is tovább használta az autóját.

“Amennyiben deformált hátsó felfüggesztéssel tovább közlekednek az autóval, akkor a felfüggesztő karok eltörhetnek” – mutatott rá a Volkswagen szóvivője. “Komoly ütközésekről beszélünk, olyanokról, amelyek után Európában az autósok nem ülnének már be a kocsijukba, hanem megjavíttatnák. Nem így Kínában” – mondta.

A Volkswagen a visszahívási akcióval kapcsolatban hangsúlyozta, hogy az érintett modellek hátsó felfüggesztésével nincs semmi baj, azok nem hibásak, és Kínán kívül nem is fordult elő velük semmi probléma. Mindezek ellenére a Volkswagen az autósok megnyugtatása érdekében a visszahívás és a felfüggesztés ellenőrzése mellett döntött.

Januártól kezdődően a Kínában gyártott modelleket úgy alakítják át, hogy a hátsó felfüggesztés a vezető számára is jól hallható kerepelő hangot adjon ki, ha karambol után is tovább használják az autót.