A Vatikánba szervez VIP programot a Porsche

Innovatív marketing vagy taplóság?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.18. 14.00

Egy negyven fős exkluzív római túra keretében privát koncertre invitálja vendégeit a Porsche. A helyszín: a Sixtus-kápolna.

Nem tudjuk, nevessünk vagy sírjunk a hír hallatán. Mert egyfelől hallatlan kreativitásra utal, hogy valakinek eszébe jutott a Vatikánt a modern gazdasági élet elemeként kezelni, és felismerte, hogy azért, mert eddig nem volt erre lehetőség, igenis volna igény a Sixtus-kápolna kibérlésére (v.ö. a régi viccel, hogy asszongya, mondd medve, nem lehetne engem lehúzni arról a listáról?) 

Ha viszont félig üres a poharunk, mint mostanában mindenkinek, istenkáromlást, szentségtörést kiabálhatunk a gonosz kizsákmányolók fejére, felhánytorgathatjuk profithajhászó működésünket (a Porsche a világ legjövedelmezőbb autógyártója), alapítójuk náci előéletét, Paul Walker halálát és bármi egyebet, amitől átmenetileg jobban érezzük magunkat. 
A több napos, tesztvezetéssel egybekötött túra keretében megrendezett koncertre egyébként fejenként ötezer euróért, azaz másfél millió forintért vesztegeti a jegyeket a Porsche Travel Club. 
Az igazsághoz viszont hozzátartozik, hogy itt egyáltalán nem a Porsche gonosz fondorlatoskodásáról, hanem a vatikáni irányelvek megváltozásáról van szó. Ferenc pápa elítéli a luxust és a pompát, a Vatikán 23 hektáros kertjét megnyitotta a nagyközönség előtt, és engedélyezte egyes épületek, így a Sixtus-kápolna bérbe adását. A befolyt összeget minden esetben szegényeket segélyező alapítványok számlájára utalják át. 
Egészen biztosak vagyunk abban, hogy csak Magyarországon jóval több mint negyven ember áldozna másfél millió forintot arra, hogy Michelangelo alkotásaitól körbevéve élvezhessen egy komolyzenei koncertet, és bízunk benne, hogy olyanokkal is meg tudnánk tölteni a teret, akik valóban értékelnék az élményt, nem pedig csak arra várnak, hogy mit szólnak majd a Facebook-os barátaik, ha posztolják majd a fotót. 
Egyébként meg a rászorulóknak jutó másfél millió az másfél millió, ha lehalkítja a mobilját és megállja vihogás nélkül, hadd menjen bárki. 
A Vatikánnal leszerződni egy marketing projektre nem rossz ötlet, de van, aki ennél is messzebb ment, szó szerint: a Land Rover és a Virgin Galactic stratégiai együttműködése végső soron a világűrbe vezet – ha nem félnénk olvasóink rosszallásától, most feltehetnénk a kérdést, vajon a Porsche vagy a Land Rover programja juttatja-e közelebb Istenhez a jelentkezőket…

Kommentek

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.