A Vatikánba szervez VIP programot a Porsche

Innovatív marketing vagy taplóság?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.18. 14.00

Egy negyven fős exkluzív római túra keretében privát koncertre invitálja vendégeit a Porsche. A helyszín: a Sixtus-kápolna.

Nem tudjuk, nevessünk vagy sírjunk a hír hallatán. Mert egyfelől hallatlan kreativitásra utal, hogy valakinek eszébe jutott a Vatikánt a modern gazdasági élet elemeként kezelni, és felismerte, hogy azért, mert eddig nem volt erre lehetőség, igenis volna igény a Sixtus-kápolna kibérlésére (v.ö. a régi viccel, hogy asszongya, mondd medve, nem lehetne engem lehúzni arról a listáról?) 

Ha viszont félig üres a poharunk, mint mostanában mindenkinek, istenkáromlást, szentségtörést kiabálhatunk a gonosz kizsákmányolók fejére, felhánytorgathatjuk profithajhászó működésünket (a Porsche a világ legjövedelmezőbb autógyártója), alapítójuk náci előéletét, Paul Walker halálát és bármi egyebet, amitől átmenetileg jobban érezzük magunkat. 
A több napos, tesztvezetéssel egybekötött túra keretében megrendezett koncertre egyébként fejenként ötezer euróért, azaz másfél millió forintért vesztegeti a jegyeket a Porsche Travel Club. 
Az igazsághoz viszont hozzátartozik, hogy itt egyáltalán nem a Porsche gonosz fondorlatoskodásáról, hanem a vatikáni irányelvek megváltozásáról van szó. Ferenc pápa elítéli a luxust és a pompát, a Vatikán 23 hektáros kertjét megnyitotta a nagyközönség előtt, és engedélyezte egyes épületek, így a Sixtus-kápolna bérbe adását. A befolyt összeget minden esetben szegényeket segélyező alapítványok számlájára utalják át. 
Egészen biztosak vagyunk abban, hogy csak Magyarországon jóval több mint negyven ember áldozna másfél millió forintot arra, hogy Michelangelo alkotásaitól körbevéve élvezhessen egy komolyzenei koncertet, és bízunk benne, hogy olyanokkal is meg tudnánk tölteni a teret, akik valóban értékelnék az élményt, nem pedig csak arra várnak, hogy mit szólnak majd a Facebook-os barátaik, ha posztolják majd a fotót. 
Egyébként meg a rászorulóknak jutó másfél millió az másfél millió, ha lehalkítja a mobilját és megállja vihogás nélkül, hadd menjen bárki. 
A Vatikánnal leszerződni egy marketing projektre nem rossz ötlet, de van, aki ennél is messzebb ment, szó szerint: a Land Rover és a Virgin Galactic stratégiai együttműködése végső soron a világűrbe vezet – ha nem félnénk olvasóink rosszallásától, most feltehetnénk a kérdést, vajon a Porsche vagy a Land Rover programja juttatja-e közelebb Istenhez a jelentkezőket…

Kommentek

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.