Ki nyírta ki a kabriót? Te, ott a szabadidőautóban!

Leáldozott a nyitott tetős autózásnak?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.17. 16.00

Hét év alatt felére csökkentek a kabriók eladásai. Megváltozott a divat, de a modern technológia is bevitt egy gyomrost a nyitható tetejű kocsiknak.

A válság előtti utolsó évben, 2007-ben több mint 800 ezer vászon- és keménytetős kabriót adtak el Európában és Észak-Amerikában. Tavaly csupán 444 ezret, alig több mint fele annyit. Összehasonlításként: szabadidőjárműből ugyanekkor, ugyanitt 7,8 millió fogyott. 

Az elemzők szerint persze nem konkrétan a szabadidőjárművek tehetnek a kabriók haláláról, hanem leginkább maguk a kabriók. Manapság már nem divat arra felhívni a figyelmet, hogy milyen tehetősek vagyunk, illetve mennyire nagyon tudjuk élvezni az életet – ma a környezetvédelemmel lehet kitűnni, azon belül is a villanyautókkal. Egy Tesla vagy egy BMW i3 vonzóbb napjaink státusz-szimbólumot kereső autóvásárlói számára, mint egy lenyitható tetejű autó. 
A viszonylag olcsó kabrióknak ettől még megmaradhatna a piaca – a kompakt és kisautók megfizethető családi mókát kínálnak, csakhogy majdnem ugyanezt megkaphatjuk a panoráma üvegtetőtől, sérülés- és lopásveszély, szélzaj meg beázás nélkül. 
Nem csoda, hogy az autógyártók egyre-másra törlik programjukból a kabriókat, a legnagyobb tetőgyártók – a Valmet, a Magna, a Webasto – pedig szenvednek és/vagy csődbe mennek. Ráadásul míg annak idején az összecsukható keménytető valóságos forradalmat indított útjára, ma már ez a kapu bezárult: elemzők szerint nincs az az új mechanizmus, amivel fel lehetne támasztani az emberek érdeklődését a kabriók iránt.
Forrás: Automotive News Europe

Kommentek

  • subtotal

    “…elemzők szerint nincs az az új mechanizmus, amivel fel lehetne támasztani az emberek érdeklődését a kabriók iránt.”

    A Föld pedig lapos.
    A 70-es évek végén is majdnem kinyírták (akkor szabályozással) a kabriókat. A divatok jönnek-mennek, a kabrió örök.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.