Ki nyírta ki a kabriót? Te, ott a szabadidőautóban!

Leáldozott a nyitott tetős autózásnak?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.17. 16.00

Hét év alatt felére csökkentek a kabriók eladásai. Megváltozott a divat, de a modern technológia is bevitt egy gyomrost a nyitható tetejű kocsiknak.

A válság előtti utolsó évben, 2007-ben több mint 800 ezer vászon- és keménytetős kabriót adtak el Európában és Észak-Amerikában. Tavaly csupán 444 ezret, alig több mint fele annyit. Összehasonlításként: szabadidőjárműből ugyanekkor, ugyanitt 7,8 millió fogyott. 

Az elemzők szerint persze nem konkrétan a szabadidőjárművek tehetnek a kabriók haláláról, hanem leginkább maguk a kabriók. Manapság már nem divat arra felhívni a figyelmet, hogy milyen tehetősek vagyunk, illetve mennyire nagyon tudjuk élvezni az életet – ma a környezetvédelemmel lehet kitűnni, azon belül is a villanyautókkal. Egy Tesla vagy egy BMW i3 vonzóbb napjaink státusz-szimbólumot kereső autóvásárlói számára, mint egy lenyitható tetejű autó. 
A viszonylag olcsó kabrióknak ettől még megmaradhatna a piaca – a kompakt és kisautók megfizethető családi mókát kínálnak, csakhogy majdnem ugyanezt megkaphatjuk a panoráma üvegtetőtől, sérülés- és lopásveszély, szélzaj meg beázás nélkül. 
Nem csoda, hogy az autógyártók egyre-másra törlik programjukból a kabriókat, a legnagyobb tetőgyártók – a Valmet, a Magna, a Webasto – pedig szenvednek és/vagy csődbe mennek. Ráadásul míg annak idején az összecsukható keménytető valóságos forradalmat indított útjára, ma már ez a kapu bezárult: elemzők szerint nincs az az új mechanizmus, amivel fel lehetne támasztani az emberek érdeklődését a kabriók iránt.
Forrás: Automotive News Europe

Kommentek

  • subtotal

    “…elemzők szerint nincs az az új mechanizmus, amivel fel lehetne támasztani az emberek érdeklődését a kabriók iránt.”

    A Föld pedig lapos.
    A 70-es évek végén is majdnem kinyírták (akkor szabályozással) a kabriókat. A divatok jönnek-mennek, a kabrió örök.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.