A válság előtti utolsó évben, 2007-ben több mint 800 ezer vászon- és keménytetős kabriót adtak el Európában és Észak-Amerikában. Tavaly csupán 444 ezret, alig több mint fele annyit. Összehasonlításként: szabadidőjárműből ugyanekkor, ugyanitt 7,8 millió fogyott. 

Az elemzők szerint persze nem konkrétan a szabadidőjárművek tehetnek a kabriók haláláról, hanem leginkább maguk a kabriók. Manapság már nem divat arra felhívni a figyelmet, hogy milyen tehetősek vagyunk, illetve mennyire nagyon tudjuk élvezni az életet – ma a környezetvédelemmel lehet kitűnni, azon belül is a villanyautókkal. Egy Tesla vagy egy BMW i3 vonzóbb napjaink státusz-szimbólumot kereső autóvásárlói számára, mint egy lenyitható tetejű autó. 
A viszonylag olcsó kabrióknak ettől még megmaradhatna a piaca – a kompakt és kisautók megfizethető családi mókát kínálnak, csakhogy majdnem ugyanezt megkaphatjuk a panoráma üvegtetőtől, sérülés- és lopásveszély, szélzaj meg beázás nélkül. 
Nem csoda, hogy az autógyártók egyre-másra törlik programjukból a kabriókat, a legnagyobb tetőgyártók – a Valmet, a Magna, a Webasto – pedig szenvednek és/vagy csődbe mennek. Ráadásul míg annak idején az összecsukható keménytető valóságos forradalmat indított útjára, ma már ez a kapu bezárult: elemzők szerint nincs az az új mechanizmus, amivel fel lehetne támasztani az emberek érdeklődését a kabriók iránt.
Forrás: Automotive News Europe