Ki nyírta ki a kabriót? Te, ott a szabadidőautóban!

Leáldozott a nyitott tetős autózásnak?

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.10.17. 16.00

Hét év alatt felére csökkentek a kabriók eladásai. Megváltozott a divat, de a modern technológia is bevitt egy gyomrost a nyitható tetejű kocsiknak.

A válság előtti utolsó évben, 2007-ben több mint 800 ezer vászon- és keménytetős kabriót adtak el Európában és Észak-Amerikában. Tavaly csupán 444 ezret, alig több mint fele annyit. Összehasonlításként: szabadidőjárműből ugyanekkor, ugyanitt 7,8 millió fogyott. 

Az elemzők szerint persze nem konkrétan a szabadidőjárművek tehetnek a kabriók haláláról, hanem leginkább maguk a kabriók. Manapság már nem divat arra felhívni a figyelmet, hogy milyen tehetősek vagyunk, illetve mennyire nagyon tudjuk élvezni az életet – ma a környezetvédelemmel lehet kitűnni, azon belül is a villanyautókkal. Egy Tesla vagy egy BMW i3 vonzóbb napjaink státusz-szimbólumot kereső autóvásárlói számára, mint egy lenyitható tetejű autó. 
A viszonylag olcsó kabrióknak ettől még megmaradhatna a piaca – a kompakt és kisautók megfizethető családi mókát kínálnak, csakhogy majdnem ugyanezt megkaphatjuk a panoráma üvegtetőtől, sérülés- és lopásveszély, szélzaj meg beázás nélkül. 
Nem csoda, hogy az autógyártók egyre-másra törlik programjukból a kabriókat, a legnagyobb tetőgyártók – a Valmet, a Magna, a Webasto – pedig szenvednek és/vagy csődbe mennek. Ráadásul míg annak idején az összecsukható keménytető valóságos forradalmat indított útjára, ma már ez a kapu bezárult: elemzők szerint nincs az az új mechanizmus, amivel fel lehetne támasztani az emberek érdeklődését a kabriók iránt.
Forrás: Automotive News Europe

Kommentek

  • subtotal

    “…elemzők szerint nincs az az új mechanizmus, amivel fel lehetne támasztani az emberek érdeklődését a kabriók iránt.”

    A Föld pedig lapos.
    A 70-es évek végén is majdnem kinyírták (akkor szabályozással) a kabriókat. A divatok jönnek-mennek, a kabrió örök.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.