Mennyit ér az életed?

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2014.10.16. 00.00

Az Unió a tervek szerint a 2015-től kötelezővé váló eCall funkció bevezetésével,azaz a segítségnyújtás hatékonyabbá tételével igyekszik javítani a gyászos statisztikákon.


Az eCall azonnal részletes információkat küld az általánosan használatban lévő 112-es segélyhívó számra, amint a jármű érzékelői balesetet regisztrálnak, beleértve a baleset pontos helyét és idejét, de manuálisan is leadható vészjelzés, ha például egy baleset szemtanúi vagyunk. A szakemberek szerint a rendszer jelentősen lecsökkenti majd a mentéshez szükséges időt, azaz javulnak a sérültek életben maradási esélyei, sőt a gyorsabb ellátás következtében a torlódásból eredő másodlagos balesetek valószínűsége is mérséklődik. Számokban kifejezve ez a mentőszolgálatok reakcióidejét városi környezetben 40, autópályán és autóutakon 50 százalékkal gyorsíthatja meg, a sérültek számát pedig átlagosan 6, a halálos áldozatokét 4 százalékkal szorítja vissza.


Nemes elgondolás, de a hazai állapotokra azonban ez vajmi kevés hatással lesz, dacára a hamarosan életbe lépő, azonban kizárólag az újonnan forgalomba kerülő autókra vonatkozó szabályozásnak. A Magyarországon használatban lévő járművek átlagéletkora ugyanis a KSH adatai szerint már a 13 évet is meghaladja, gyakorlatilag minden második autó tízévesnél is öregebb. Ráadásul a trend már évek óta romlik, sőt egyre gyorsuló ütemben teszi ezt: az elmúlt két évben összességében egy teljes évvel nőtt.


Nem kell azonban lemondaniuk a biztonságosabb vezetésről a magyar sofőröknek sem, az idei év tavaszán piacra lépett VEMOCO 24 órás felügyeleti szolgáltatásai már most lényegében az eCall funkcionalitását valósítják meg. A szolgáltatás egyetlen feltétele a 2001 után gyártott autókban szériatartozék ODB-II csatlakozó megléte, ráadásul a baleset kezelése mellett annak megelőzésében is segítséget nyújt vezetéstechnika-fejlesztő és autodiagnosztikai funkciói révén.

További információk!

Kommentek

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.