Az eCall azonnal részletes információkat küld az általánosan használatban lévő 112-es segélyhívó számra, amint a jármű érzékelői balesetet regisztrálnak, beleértve a baleset pontos helyét és idejét, de manuálisan is leadható vészjelzés, ha például egy baleset szemtanúi vagyunk. A szakemberek szerint a rendszer jelentősen lecsökkenti majd a mentéshez szükséges időt, azaz javulnak a sérültek életben maradási esélyei, sőt a gyorsabb ellátás következtében a torlódásból eredő másodlagos balesetek valószínűsége is mérséklődik. Számokban kifejezve ez a mentőszolgálatok reakcióidejét városi környezetben 40, autópályán és autóutakon 50 százalékkal gyorsíthatja meg, a sérültek számát pedig átlagosan 6, a halálos áldozatokét 4 százalékkal szorítja vissza.


Nemes elgondolás, de a hazai állapotokra azonban ez vajmi kevés hatással lesz, dacára a hamarosan életbe lépő, azonban kizárólag az újonnan forgalomba kerülő autókra vonatkozó szabályozásnak. A Magyarországon használatban lévő járművek átlagéletkora ugyanis a KSH adatai szerint már a 13 évet is meghaladja, gyakorlatilag minden második autó tízévesnél is öregebb. Ráadásul a trend már évek óta romlik, sőt egyre gyorsuló ütemben teszi ezt: az elmúlt két évben összességében egy teljes évvel nőtt.


Nem kell azonban lemondaniuk a biztonságosabb vezetésről a magyar sofőröknek sem, az idei év tavaszán piacra lépett VEMOCO 24 órás felügyeleti szolgáltatásai már most lényegében az eCall funkcionalitását valósítják meg. A szolgáltatás egyetlen feltétele a 2001 után gyártott autókban szériatartozék ODB-II csatlakozó megléte, ráadásul a baleset kezelése mellett annak megelőzésében is segítséget nyújt vezetéstechnika-fejlesztő és autodiagnosztikai funkciói révén.

További információk!